Auteur Topic: Live update TBNZ 2011  (gelezen 2051 keer)

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
Live update TBNZ 2011
« Gepost op: 15 juni 2011 - 14:38 »
Vrijdag 17 juni om 22 h vertrekken 10 moedige bikers voor de 5de editie van TBNZ nonstop ! Ondanks het feit dat we elk jaar zeggen " nu vinden we geen verbetering meer qua parcours " zijn er dit jaar toch nog  20  kleine  en grote wijzigingen doorgevoerd die stuk voor stuk een mooie verbetering zijn vooral dankzij de ongebreidelde verkenningsarbeid van Elias die al voor zijn 5de opeenvolgende geslaagde poging gaat !
Zoals in 2008 zal ik tijdens de rit regelmatig dit startbericht aanpassen met de laatste info rechtstreeks vanuit de volgwagen ;-)
De deelnemerslijst vind je terug op de nieuwspagina van onze site

Veel succes voor alle deelnemers !!

Vrijdag 17 juni 22 00 h : Start

22.10  iedereen vertrekt vol goeie moed , voorlopig nog alles droog , Olivier Sels rijdt singlespeed !!

23.30  Elias en Stijn Fonck passeren aan de eerste stop ( 26 km) , Tim en Johan volgen op kleine afstand terwijl de anderen in peleton rijden

00.45 Elias en Stijn verlaten Herentals ( 60 km) en stomen door naar Tongerlo.Een paar buien ,een stevig onweer en wind , het gaat een zware editie worden

02.00  Alle andere deelnemers verlaten Herentals (60 km) , Olivier neemt hier wat voorsprong.De vlakke zandstukken liggen  nu achter de rug , op naar het heuvelende Hageland !

03.30 Elias komt aan in Houwaart (113 km) Stijn volgt op korte afstand na een technisch defect , het peleton passeert in Tongerlo ( 77 km ) om 03.00 , Olivier zit daar nog ergens tussen.Ondertussen is het al een tijdje droog , de wind wakkert serieus aan , niet zo goed voor de open vlaktes van Haspengouw ....

05.15  Elias rijdt door Ztrud Lumay ( 144 km) Stijn Fonck  zit vlakbij.

07.00  Tim en Johan zijn ook in Ztrud Lumay gepasseerd

08.00  Elias en Stijn rijden de Maas ( 188 km) over ,   Peter, Stijn P, Stijn H , Dries en Olivier ( nog steeds SS) vertrekken in Ztrud

10.30 Iedereen zit nog op de fiets , de meesten hebben ook de buien kunnen vermijden en hebben dus nog niet te veel nattigheid over zich gehad. De wind is voor iedereen een extra belastende factor

12.50 Stijn en Elias zijn vertrokken uit Resteigne (260 km) en beginnen aan de mooiste delen van TBNZ. Alle anderen zitten nog steeds op de fiets !!

15.30 Een overzichtje Elias en Stijn F zitten op 290 km, Tim en Johan op 260 km , Olivier SS op 240 km,  Dries , Peter en Stijn P zitten op 235 km. Stijn H stapte af  in Ciney en Stefan reed tot Gesves , zij verdienen alvast een dikke proficiat voor de geleverde prestatie en maken naar het schijnt al plannen voor  de revanche ! De regen en de wind zijn ondertussen konstant aanwezig brrrr...

17.30 Tim en Johan zijn 290 km ver, Elias en Stijn zijn op weg naar Orval (330 km) in helse omstandigheden , de Semois doorwaden bij dit weer stelt niet veel voor.

18.15 Elias en Stijn vertrekken in Orval voor de laatste 28 km ! Dries is in Tellin afgestapt , ook hij verdiend een dikke pluim !

20.07  Elias en Stijn Fonck finishen na 21 uur 57 minuten , proficiat !!! Met deze weersomstandigheden een weerom straffe stoot!

21.00 Peter en Stijn T stappen af in Bertrix ( 290 km) , ook zij waren hl goed bezig maar het slechte weer was een zware dobber

23.00 Olivier Sels geraakt tot in Florenville ( 330 km) , ook hij heeft het zwaar met het slecht weer en wordt verkleumd opgepikt .

01.00 Johan De Keukelaere en Tim Van den Daele bereiken de finish na 26h en 50 minuten !!  Straf !!

Bedankt aan alle deelnemers , hun begeleiders en iedereen die ons hielp om van deze TBNZ 2011 een geslaagde maar door het weer geteisterde  versie te maken !!!

Ook de driedaagse TBNZ ism met Broederlijk Delen en El Camino Loco  was niet van de poes , drie dagen door regen en wind voor een goed doel verdient evenzeer een dikke proficiat .  De vijftig deelnemers die konden kiezen om de TBNZ  met de racefiets of mountainbike te rijden over exact het zelfde parcours als de nonstop  brachten tot nu toe al +/- 42.000 euro samen !!! :045: :045: :045:

Elias & Stef
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2011 - 11:54 door Solo »

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
Re:Live update TBNZ 2011
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2011 - 07:22 »
De deelnemerslijst , deels bekende en deels nobele onbekende bikers .
En ding hebben ze alvast gemeen ..............geen simpel mannen als ge aan zoiets wil beginnen .

Ik volg alvast het avontuur op de voet .

Succes mannen .

(TBNZ het blijft voor mij doel , maar ik moet het logistiek in elkaar kunnen puzzelen ) :024:
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

4ti5

• 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2011 - 10:48 »
En ding hebben ze alvast gemeen ..............geen simpel mannen als ge aan zoiets wil beginnen .

Succes mannen .

(TBNZ het blijft voor mij doel , maar ik moet het logistiek in elkaar kunnen puzzelen ) :024:
Succes mannen , eh super volg jij het avontuur op de voet ? is dit je nieuwe stunt dan TBNZ te voet ?
We kunnen van hem vanalles verwachten , vandaar mijn vraagje  ;)
Ik ben maar weer eens opgestaan want al slapend rijk worden is mij deze nacht weer eens niet gelukt

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2011 - 12:50 »
Succes aan alle deelnemers !!!
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2011 - 17:43 »

Succes mannen .

Succes mannen , eh super volg jij het avontuur op de voet ? is dit je nieuwe stunt dan TBNZ te voet ?
We kunnen van hem vanalles verwachten , vandaar mijn vraagje  ;)

Ik trek er de laatste tijd nogal veel te voet op uit , maar daarmee houd het dan ook op .
Geen zotte dingen  :039:

stelvio

• Daniel paelman
  • 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2011 - 19:57 »
Veel succes mannen, hopelijk zijn de weergoden jullie goed gezind.
genieten is.........Biken

pqe

• 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2011 - 04:34 »
Ik neem aan dat de deelnemers volop aan het rusten zijn.  (Misschien het plezanste gedeelte  van de TBNZ? Alhoewel.)

Veel succes heren !

jls

• Jurgen
  • 4Bikers Member
« Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2011 - 21:09 »
(andermaal) gefeliciteerd!
bwah, pijn, wat is da? Da's gewoon fijn met een p h

lowie

• Lowie Marin
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2011 - 22:31 »
 :045: :045: :045:
Weer maar eens straffe stoten, zowel van de eersten als van degenen die het zover mogelijk hebben volgehouden.
En dan zaten zeker de weersomstandigheden niet mee.
Ik ben benieuwd naar de verhalen.

Dikke proficiat voor iedereen !!!

pqe

• 4Bikers Member
« Reactie #9 Gepost op: 19 juni 2011 - 02:18 »
 Ook hier :045: :045:  :045: voor allen die berhaupt vertrokken zijn !

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #10 Gepost op: 19 juni 2011 - 08:50 »
 Update compleet !

Proficiat voor alle deelnemers en tot volgend jaar !!!

Elias en Stef

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #11 Gepost op: 19 juni 2011 - 09:15 »
veel respect voor alle deelnemers!  onder deze weersomstandigheden zal het wel extra zwaar geweest zijn...

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #12 Gepost op: 19 juni 2011 - 09:44 »
Proficiat aan allen !!!! Sterk .  :045: :045: :045: :045: :045: :045: :045:
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2011 - 08:38 »
Aan alle deelnemers dikke proficiat  :045:

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #14 Gepost op: 21 juni 2011 - 11:52 »
Ook de driedaagse TBNZ ism met Broederlijk Delen en El Camino Loco  was niet van de poes , drie dagen door regen en wind voor een goed doel verdient evenzeer een dikke proficiat .  De vijftig deelnemers die konden kiezen om de TBNZ  met de racefiets of mountainbike te rijden over exact het zelfde parcours als de nonstop  brachten tot nu toe al +/- 42.000 euro samen !!! :045: :045: :045: :045:

Stef

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #15 Gepost op: 13 juli 2011 - 14:09 »
Start - onderweg - aankomst in enkele prentjes @ click.

Start om 22:00 aan het noordelijkste punt.

Verzopen editie & doorsteek door de Semois.
Het water van de rivier was voelbaar warmer dan de regen en hagel die op dat moment met bakken uit de lucht viel.

Finish Furius Fonck & mezelf.

Finish gouden ZoeNKkoeien Timus & cannoncraze.

Bij deze is het deelnemers & finishers album op onze site ook aangepast.  Proficiat aan iedereen die het in z'n hoofd haalde om te starten  :045:.
Hopelijk volgend jaar eens een editie ZONDER regen, dat zou dan een primeur zijn ... .