Auteur Topic: (solosride.be) Lowie’s Malmédy Ride  (gelezen 8939 keer)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
(solosride.be) Lowie’s Malmédy Ride
« Gepost op: 28 oktober 2011 - 22:43 »
Full: 84 km en 2.150 hm
Verkorting: 58 km en 1.700 hm

Op papier is dit misschien een “kleine jongen”.  Maar vergis je niet !  De moeilijkheid zit niet zo zeer in de hoogtemeters, wel in de aard van het terrein.
Je bevind je hier in de streek van de Cimes de Waimes en de nu al legendarische Raid des Hautes Fagnes.  De Malmédy Ride is een mengelmoes van beste paadjes uit deze marathons, aangevuld met “eigen” paadjes.  Je zal vooral je technische bagage moeten aanspreken.
Qua natuur zit je hier in één van de wildste stukjes België.  De eindeloosheid van het veenlandschap wordt afgewisseld met onstuimige riviertjes die daar hun oorsprong vinden en snel in diep ingesneden valleien richting Warche stromen.

Meer nuttige info vind je op onze site solosride.be.  Updates en nieuws over de Malmédy Ride zullen uiteraard ook hier verschijnen.
Vragen en/of opmerkingen zijn hier steeds welkom !

De gedetailleerde GPS-track is enkel verkrijgbaar op aanvraag per e-mail, zie tevens onze site.

Lowie, Stef en Elias

Steven

• 4Bikers Member
Re:(solosride.be) Lowie’s Malmédy Ride
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2011 - 09:03 »
De korte rit overlapt 80% van onze laatst gereden lus (sept 2011), en die is samengevat in dit filmpje van 6:21 minuten :

http://vimeo.com/31290043

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2011 - 15:14 »
deze begin juni gereden. met hier en daar een klein fantasieke kwam ik uit op een 90 tal kilometer.
Ik was wel bijna 7u onderweg, terwijl ik maar 5 minuten gepausseerd had om een piske te caombineren met een boke eten.

zeer mooi als droog weer is.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2011 - 19:48 »
Ter info: de kalender met jachtdata voor de herfst/winter 2011 kan je op onze site terugvinden bij de links.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #4 Gepost op: 1 december 2011 - 21:30 »
* UPDATE *

Afgelopen zondag nog wat gaan finetunen.  Nog effe de tracks uitzuiveren, en dan gaan er nog extra een 3-tal bijkomende technische singletrackafdalingen inzitten  ;).
« Laatst bewerkt op: 1 december 2011 - 21:39 door Magura »

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
Re: (solosride.be) Lowie’s Malmédy Ride
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2012 - 13:18 »
Bijkomende afdalingen......ook bijkomende klimmen dan  ;)
Dit jaar eens werk maken om van jullie ritten te proeven.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2012 - 08:20 »
dan kunnen we misschien eens afspreken!?

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2012 - 08:24 »
dan kunnen we misschien eens afspreken!?

:045:
Wil eigenlijk al die "befaamde" ritten eens rijden van 't jaar.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2012 - 14:34 »
lowie's malmedy ride vorig jaar gereden onder goede omstandigheden. Toch 7u onderweg zonder al te veel getaffel.
solo's ride? de hoogtemeters spreken voor zich...  :)

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2012 - 14:32 »
Gisteren de recente wijzigingen van de Malmedyride eens gaan checken. kleine maar fijne aanpassingen.

Enkel de laatste meters van de klim die vanuit Malmedy vertrekt zij nmaar zus en zo/. De eerste wijziging is een extra stuk offroad met een korte singletrackafdaling. Dit deel is zeker een pluspunt. De wijziging iets verder is een kort klimmetje door het bos tot de top.

Dit bolde omwille van de takken en de bosgrond voor geen meter. Voor halfweg is het dus stappen geblazen. De vermoeidheid begon ook al parten te spelen (daarmee dat het eerder negatief dan positief aanvoelde)

Voor de rest echt een superrit! Alvast mijn favoriet van alle Lowies rides. Een gemiddelde snelheid van 14, zonder te taffelen. Dat zegt wel genoeg.

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #10 Gepost op: 26 juni 2012 - 14:42 »
goed nieuws Berre !
In de aanloop naar de Raid des Hautes Fagnes ben ik zaterdag met mijn werkkleren nog aan wat vroeger vertrokken, en het paadje is nu dus takkenvrij. Op een bepaald punt moet je nog wel uit de geul, maar verder is alles nu rijdbaar, tenzij .... maar dan ligt het niet meer aan mij  ;)
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2012 - 14:45 door lowie »

jinba ittai

• 4Bikers Member
« Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2012 - 10:56 »
Gisteren mij ook eens gewaagd aan de Malmédy-ride.
Op aanraden van 'the master himself" (Lowie) als opwarmer de Hoëgne lus er bij gedaan alvorens te vertrekken van aan de Pont de Centenaire in Hockai.

Vertrokken om 08.45u en terug om 18.30u. 95.8 km, 2395hm met een gemiddelde van 10.4.
Dat zegt al iets (vooral ook over mijn huidige conditie  :oops:)

Alweer een heel mooie rit, heb nu de 3 Lowie's gereden en kan niet beslissen welke de nummer 1 is.
Allemaal subliem en toch zo verschillend, aanraders voor een dagje ardennenpret maar niet voor watjes  :005:

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #12 Gepost op: 27 juli 2012 - 10:20 »
malmedyride blijft mijn nummer één denk ik.  :)

GW

• 4Bikers Member
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2012 - 16:53 »
+1

Denk ik ook,die is gewoon geweldig :D

kenny

• Knockaert Kenny
  • 4Bikers Member
    • mijn clubke
« Reactie #14 Gepost op: 4 oktober 2012 - 07:48 »
Ik zou dit weekend de Malmédy ride willen rijden, maar ik krijg de track die ik van Lowie mocht ontvangen niet omgezet naar tcx of gpx. Of toch beter gezegd niet naar een werkende versie ervan. Blijkbaar zit er in de file die Basecamp aflevert geen inhoudt? Weet iemand raad?

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #15 Gepost op: 4 oktober 2012 - 08:12 »
Ik zou dit weekend de Malmédy ride willen rijden, maar ik krijg de track die ik van Lowie mocht ontvangen niet omgezet naar tcx of gpx. Of toch beter gezegd niet naar een werkende versie ervan. Blijkbaar zit er in de file die Basecamp aflevert geen inhoudt? Weet iemand raad?
check email

Lieven_VP

• Lieven Van Poeck
  • 4Bikers Member
« Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2013 - 00:41 »
Dit is een schromelijk late reactie op een fantastische fietsdag.
Heb eind augustus de Malmédy ride 85 km gereden (als tweede van de 3 Lowie's Rides). Vertrek was aan de Pont du Centenaire.
Het was al enkele dagen mooi droog weer geweest en alles lag er dan ook zeer goed berijdbaar bij. Enkel bij het dragen van de fiets door de venen had ik natte voeten.
Ik heb deze rit op een weekdag gereden en ben nauwelijks iemand tegengekomen. Genieten was het, van begin tot eind.
Bedankt hé Lowie.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #17 Gepost op: 28 oktober 2015 - 23:37 »
Lowie heeft zijn Malmedy ride grondig hernieuwd, waardoor een vrijwel volledig nieuw resultaat is ontstaan.

Er is nu meer gewerkt met lussen.  Het basisparcours is 48 km, daartussen kan je veel optielussen combineren zodat je in totaal tot 90 km en 2.550 hm kan rijden.
Ik heb afgelopen weekend de full volledig verkend.  Hier kan je een fotoimpressie zien (helaas wel geen zonnig weer).

JefB

• 4Bikers Member
« Reactie #18 Gepost op: 31 juli 2016 - 10:50 »
Hi allemaal

heb enkele dagen terug mailtje naar Lowie gestuurd voor de track van de basisversie maar hij geeft precies niet thuis (op verlof mss?). Hier iemand van solosride.be die me eventueel de track (idealiter in simpel formaat, dus zonder waypoints en extra info) kan bezorgen via email op jef punt boeckx at gmail punt com ?

Merci voor de track en dit super initiatief!

Jef

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #19 Gepost op: 31 juli 2016 - 20:06 »
Hi allemaal

heb enkele dagen terug mailtje naar Lowie gestuurd voor de track van de basisversie maar hij geeft precies niet thuis (op verlof mss?). Hier iemand van solosride.be die me eventueel de track (idealiter in simpel formaat, dus zonder waypoints en extra info) kan bezorgen via email op jef punt boeckx at gmail punt com ?

Merci voor de track en dit super initiatief!

Jef
email is onderweg Jef