Auteur Topic: Magura's MARTELange Mountain Mayhem  (gelezen 19432 keer)

Berre

• 4Bikers Member
Re: Magura's MARTELange Mountain Mayhem
« Reactie #40 Gepost op: 24 december 2014 - 13:10 »
Illya,

dat lijkt veel op dat paddeke waar gij naar beneden zijt gesukkeld!  :005:

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #41 Gepost op: 17 april 2015 - 17:06 »
Een nief jaar , nief goesting .
We starten morgen daarom al maar meteen met hard-versie  :010: .
Kwestie de lat maar al meteen op een deftig niveau te leggen .
Anders lachen ze mij hier toch weer maar uit voor verwent koers-cyclocross afkooksel .

Losrijden zal zondag in Attert gebeuren  :$ .
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #42 Gepost op: 17 april 2015 - 19:26 »
Losrijden.....waar is da voor nodig? ;)

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #43 Gepost op: 17 april 2015 - 19:42 »
Anders lachen ze mij hier toch weer maar uit voor verwent koers-cyclocross afkooksel .
Hoe durven ze  :021:
Veel plezier in de Sud

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #44 Gepost op: 20 april 2015 - 16:22 »
Relaas van het weekend .

Niettegenstaande ik er volledig klaar voor was ( dacht ik ) , serieus op een counter gelopen .
De omstandigheden waren goed , perfecte ondergrond , ideaal weer , maar toch .........
Vertrokken in Esch , en de startkilometers zijn daar wel echt heavy . 20km ver , en ik zat al aan 980hm .
Daarna werd het parcours wat vergevings gezinder , en kon ik vlot hernemen .
Kilometers gingen vlot , met zeker een paar wandelpassages , maar het zal allemaal snor .
De track is zeer goed na te rijden , alhoewel er soms heen en terug stukjes in zitten om wat lusjes mee te pikken  . Goed opletten , maar de WP's vermelden alles zeer duidelijk .
Onderweg ook makkelijk kunnen bevoorraden aan de publieke toiletten .
Wat ik al wel door had was dat ik nu zeker geen 10km/u totaal gemiddelde ging halen . Op 94km weet ga al meteen wat dat gaat in houden .
Om de één of andere reden begon dat in mijn hoofd te spoken , en dat is echt niet goed voor de moraal . Tel naar nog eens het fysieke verval bij , en dan overvalt mij plots op een stuk N27 na 62km , dat ik er geen plezier meer aan heb . Foute boel dus . Ik maak er mij van  bewust , dat ik efkes mijn gezond verstand moet gebruiken ( morgen staat Attert nog op het programma )  .
Met pijn in het hart , maar vooral in de benen besluit ik om over de weg binnen te rijden .
Na 73km en 2700hm zit het avontuur er voor mij op . Schande , neen , maar ge moet echt wel in goede conditie verkeren om deze versie ( of zwaarder te doen ) .
Ik weet hoe ik het in de toekomst beter zal kunnen aanpakken .
Geweldige rit , die ik dus nog zeker te goed heb .

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #45 Gepost op: 20 april 2015 - 19:16 »
Is zeker geen schande hé Luc, hieraan beginnen is al een overwinning. Het is de combinatie van én steil omhoog én steil omlaag én zéér goed kijken waar je moet rijden op de track.
Volgende keer meer geluk.
Attert beter meegevallen?

illya

• 4Bikers Member
« Reactie #46 Gepost op: 20 april 2015 - 20:40 »
dit is de zwaarste die ik verleden jaar gereden heb . Dikwijls gedacht wa zit ik hier te doen :oops:. Ben ik blij dat ik nie alleen ben ;).

hopelijk volgende zondag in de Mill-Man Trail nog steeds goede omstandigheden.
Gaat er iemand daarnaartoe?

toms

• 4Bikers Member
« Reactie #47 Gepost op: 21 april 2015 - 10:50 »
Supernaut,

Waarschijnlijk ben jij het dan die ons zaterdag voorbij kwam gereden toen wij ergens ten zuiden van Boulaide een wandeling aan het maken waren. Mijn vriendin en ik hebben de hele dag maar 1 fietser gezien (met ik dacht een solosride shirt aan). Wat een prachtige streek is dat daar toch!
De toertocht in Attert mocht er ook zijn natuurlijk. Al was het ijs op de tent in de morgen niet zo plezant. :) Gelukkig kwam het met het weer na een halfuurtje fietsen helemaal goed. Prachtig weekend gehad.

Wat zou je de volgende keer anders doen tijdens de MMM? Ik zou deze graag in de nabije toekomst ook eens willen rijden.

Tom.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #48 Gepost op: 21 april 2015 - 11:31 »
de MMMM was een zalig tochtje? Best niet te rijden voor juni :-) of na een goede winter einde mei.
Ik ben eens benieuwd naar EEEE. Dat zou nog straffere kost zijn. Ik weet niet of dat nog goed komt dan.
Mijn opbouw bestaat meestal uit Spa - Malmedy - Stavelot en dan pas Luxemburg...

Toch goed geprobeerd, Luc :-)

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #49 Gepost op: 21 april 2015 - 16:24 »
Supernaut,

Waarschijnlijk ben jij het dan die ons zaterdag voorbij kwam gereden toen wij ergens ten zuiden van Boulaide een wandeling aan het maken waren. Mijn vriendin en ik hebben de hele dag maar 1 fietser gezien (met ik dacht een solosride shirt aan). Wat een prachtige streek is dat daar toch!

solosride en 4bikers slapen samen hé , het was dus een 4bikers shirt  ;)

Citaat
De toertocht in Attert mocht er ook zijn natuurlijk. Al was het ijs op de tent in de morgen niet zo plezant. :)

bij ons ijs binnenkant auto  :034:

Citaat
Wat zou je de volgende keer anders doen tijdens de MMM? Ik zou deze graag in de nabije toekomst ook eens willen rijden.

Normaal vertrek ik altijd een dag op voorhand . Nu niet dus en zo verliest ge gauw 1.5u .
2u en een kwart in de auto geeft niet dat frisse gevoel in de benen bij mij .
Iets betere voorbereiding in het klimmen met de mtb .
Was al wel gaan klimmen met de racer , maar mtb is toch wel iets anders ( lowie gaat mij gelijk geven ) .
Zonder afbreuk te willen doen aan de tt van Attert ( al de derde keer voor mij ) , maar dat kunt ge echt niet vergelijken . MMMM is constant het zwaardere klimmen en technisch biken van de tt in Attert .
Maar het is absoluut te doen hé , alleen ge moet in orde zijn .

Citaat
Prachtig weekend gehad.

Heb ik ook zeker gehad .

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #50 Gepost op: 21 april 2015 - 18:56 »
hopelijk volgende zondag in de Mill-Man Trail nog steeds goede omstandigheden.
Gaat er iemand daarnaartoe?

Juist is het parcours bekeken, staat sinds kort op de site.  Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat ze hééééél veel mooie paadjes links laten liggen (teveel deelnemers om hierop los te laten, of schrik van de reacties omdat er dan al eens gestapt moet worden ?).
Voor een best-off van het betere Fels- und Schluchtwerk in Duitsland en Luxemburg, zijn de eerste 2 dagen van Project X de 15e augustus de beste speeltuin.  Max. 10 % gaat over dezelfde paadjes als de MMT.
Messancy gaat voorkomend weekend zowiso de leukste optie zijn (> 40 % singletrack), maar dat had ik in het betreffende topic al geschreven.

Wat zou je de volgende keer anders doen tijdens de MMM?

Ik ben eens benieuwd naar EEEE. Dat zou nog straffere kost zijn.

Eerst rijden, dan pas oordelen  ;).

Van beide tochten zijn er vele varianten, opties en shortcuts mogelijk.
Beginnen met de "Soft" is helemaal geen schande (de EEEEE Soft vind ik zelf de een perfect uitgebalanceerd tochtje), toch als je kwaliteit verkiest en niet de focus legt op veel km's bollen.
« Laatst bewerkt op: 21 april 2015 - 19:05 door Magura »

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #51 Gepost op: 21 april 2015 - 21:02 »
Ah jij rijdt ook af en toe een soft ritje.........en wij maar denken dat je steeds die zware ritten zit te bollen, niet dus ;-)

on-oner

• 4Bikers Member
« Reactie #52 Gepost op: 17 juli 2015 - 20:05 »
Gisteren samen met Pqe en de Jan de mij nog onbekende MMMM gaan rijden. Aangezien we in de verlof periode zitten was ik zo verstandig geweest om een plaatsje op de camping Im Aal te boeken, wat zeker een aanrader is. Gezellige kleine camping waar de eigenaars vlaams spreken en waar ze moeite doen om hun gasten te verzorgen. Het sanitair en de douche's zijn dik in orde en er is een gezellige cantine waar den 'apres-bike kan genuttigd worden.

Ik was dus met het gezinnetje al een dagje vroeger vertrokken, zodoende heb ik ter plaatsen een paar forellen gevangen, die we na de rit op den Bbq konden leggen!

Pqe en Jan kwamen ons op donderdag rond 8u vergezellen, zo konden we met zen 3en de tocht aanvangen.
En wat voor een tocht, ik was reeds bekend met de solo's ride, heb den TBNZ gereden en al enkele nachtritten met Elias gedaan, maar dat is niks in vergelijking met dit!

Subliem, nooit geweten dat afzien en genieten zo dicht bij elkaar konden liggen. De aanvangsklim die we op een hoogte van 290 meter begonnen eindigde op hoogtelijn 460, en den afstand daartussen was niet echt zo groot. Om maar even te schetsen dat de klimmekes daar best wel pittig zijn  ;)
Het voordeel van klimmen is, je weet dat het ooit ook naar omlaag moet :D, en hoe, prachtige single trakcs die een mooi gehalte technische bagage vergen van de bikers.

De gehele toer is een single track gebeuren, met hier en daar een duitse ertussen en dat allemaal terwijl je het dal van de Lac de la Haute - Sûre in en uit rijdt. Je bent steeds nabij het water!

De snelheid is een ander paar mouwen, want het is 1 veel te mooi om te vlammen ( hier moet je ook genieten) en 2 het ontbrak mij en Jan aan de nodige kracht om alle klimmen tot boven af te ronden. Zeker de laatste klim, dat was gewoon een wandeling waar je eventjes 130hm doet op een kleine 2km. Het is niet den helen tijd wandelen maar er zit daar zo een knikje in dat auws doet :007:

Bij aankomst stonden er 82 km op den teller en had ik 2743 hm wist mijnen Etrex te vertellen, kwa training kan dat al beginnen tellen denk ik. :006: We hadden wel een zalig warme dag uitgekozen, waardoor er een grote hoeveelheid lichaamsvocht verloren werd! En ik moet bekennen dat ik een zware beginnersfout heb gemaakt. Niet genoeg eten en drinken bij, dan komen ze langs geloof me  :007: :007: :007:

Maar uiteindelijk de toer toch afgewerkt en zoals gezegd hebben we na aankomst ons goed kunnen douchen op de camping en nadien ne forel naar binnen gewerkt. Er zijn er die het slechter treffen!

Knap werk van de Elias, een aanrader voor iedereen die echt van de MTB kan en wil genieten!!!
Pqe bij deze nog eens bedankt om af en toe eens te wachten he!

pqe

• 4Bikers Member
« Reactie #53 Gepost op: 18 juli 2015 - 11:52 »
Prachtige tocht inderdaad. Ge moet er wat moeite voor doen maar de omgeving en de fun-factor van het parcours maken het ruimschoots goed!  En de barbekjoe natuurlijk  ;)!

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #54 Gepost op: 12 augustus 2016 - 19:11 »
Rutger reed onlangs de MMMM, en verstuurde ons onderstaand verslag dat we online mochten zetten.

Hoi Elias,

Afgelopen weekend hebben we de MMMM Oost en West Soft variantes grotendeels gereden. Echte fantastische oneindige singletracks, mooie steile afdalingen, gave switchbacks...............maar ppffffff wat enorm veel steile klimmen!! Naast de standaard 'stapstukken' hebben we menig klim ook deels moeten hiken, maar ook daar wordt je ook sterker van. Respect voor degene die de mediums en andere afstanden op 1 dag rijden. De eerste dag hadden we een gemiddelde van 11km/u.........wat ik ongeveer wel gewent ben vanuit de Ardennen, maar dag 2 was dit door nog meer hiken al ron de 8km/u geworden.

We sliepen in Esch sur Sure en zijn de eerste dag gestart met de Oost variante.............maar bij de stenen brug bij Lultzhausen bleek dat we verkeerd gestart waren :-( Ondanks de voorbereidingen was ik ervan overtuigd dat we goed waren vertrokken, maar we zaten dus op de zuidelijke terugweg. Vanaf Lultzhausen hebben we de route weer in de juiste richting opgepakt en zijn we op de terugweg weer over onze heenweg gegaan hahahaha.

Dag 2 hebben we de West gedaan en deze aangevangen door de juiste start van de Oost vanuit Esch sur Sure op te pakken............wat een ontzettend gave (en zware) lus direct boven Esch sur Sure!! Iets voorbij Lulthausen zijn we op de West-versie overgegaan en hebben we de Noordwestelijke lus welke we met de Oost al hadden gereden overgeslagen. Op een gegeven moment waren we door onze 3L camelbacks heen, alle blikjes cola op en moesten dus echt ergens 'opladen'. Toen zijn we Asdorf ingereden waar we gelukkig een cafeetje hebben gevonden want een supermarkt, winkel of benzinepomp kom je niet tegen. Het was toen inmiddels al 17:30 en hebben maar besloten om over de weg terug te gaan naar Esch sur Sure.............wel jammer, maar we zaten echt stuk. Uiteindelijk toch 2200hm gedraaid die 2e dag.

Het was kwalitatief mountainbiken van de bovenste plank.............helemaal top, maar we waren wel verast door de steilheid. In vergelijking met bijvoorbeeld de Malmedy of Spa rides van Lowie was dat echt opvallend. In de Ardennen hadden we 'makkelijk' 20km meer kunnen draaien. We gaan in elk geval graag nog eens terug..............erg benieuwd of de EEEEE soft misschien iets makkelijker is doordat de klimmer langer zijn?!?!?

Thanks!!

Elias: ter info: EEEEE Soft is van hetzelfde laken een broek, wel mooiere uitzichten.  Technisch, steil, en langer hellingen dan de MMMM.  En niet onbelangrijk met ons klimaat: modderongevoelig.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2016 - 19:13 door Magura »

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #55 Gepost op: 1 mei 2018 - 19:26 »

Mijn opbouw bestaat meestal uit Spa - Malmedy - Stavelot en dan pas Luxemburg...

Goed gelukt dan.
Vorige zondag de 73km variant gereden met Bert en Illya. Ze gaven geweldig slecht weer maar door toedoen van Bert toch maar naar ginder getrokken. Tijdens de voormiddag slechts 2 korte, lichte buitjes gehad. Namiddag  zon en warm.
Na de regen van de nacht voordien was het toch een vrij droog ritje. Blijft een topper.
In de zomer nog eens terug voor de 90km.

Jurriaan

• 4Bikers Member
« Reactie #56 Gepost op: 25 oktober 2018 - 20:38 »
Relaas van het weekend .

Niettegenstaande ik er volledig klaar voor was ( dacht ik ) , serieus op een counter gelopen .
De omstandigheden waren goed , perfecte ondergrond , ideaal weer , maar toch .........
Vertrokken in Esch , en de startkilometers zijn daar wel echt heavy . 20km ver , en ik zat al aan 980hm .
Daarna werd het parcours wat vergevings gezinder , en kon ik vlot hernemen .
Kilometers gingen vlot , met zeker een paar wandelpassages , maar het zal allemaal snor .
De track is zeer goed na te rijden , alhoewel er soms heen en terug stukjes in zitten om wat lusjes mee te pikken  . Goed opletten , maar de WP's vermelden alles zeer duidelijk .
Onderweg ook makkelijk kunnen bevoorraden aan de publieke toiletten .
Wat ik al wel door had was dat ik nu zeker geen 10km/u totaal gemiddelde ging halen . Op 94km weet ga al meteen wat dat gaat in houden .
Om de één of andere reden begon dat in mijn hoofd te spoken , en dat is echt niet goed voor de moraal . Tel naar nog eens het fysieke verval bij , en dan overvalt mij plots op een stuk N27 na 62km , dat ik er geen plezier meer aan heb . Foute boel dus . Ik maak er mij van  bewust , dat ik efkes mijn gezond verstand moet gebruiken ( morgen staat Attert nog op het programma )  .
Met pijn in het hart , maar vooral in de benen besluit ik om over de weg binnen te rijden .
Na 73km en 2700hm zit het avontuur er voor mij op . Schande , neen , maar ge moet echt wel in goede conditie verkeren om deze versie ( of zwaarder te doen ) .
Ik weet hoe ik het in de toekomst beter zal kunnen aanpakken .
Geweldige rit , die ik dus nog zeker te goed heb .
Een vraag uit belangstelling, u heeft deze rit alleen gereden? (Ik overweg komende juni MMMM of EEEE solo te gaan rijden)