Auteur Topic: LakeLand200 (+ 7Stanes)  (gelezen 8663 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Magura

  • Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • Berichten: 2795
  • www.solosride.be
    • solosride.be
LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Gepost op: 11 september 2013 - 21:08 »
Aanvankelijk waren pqe en ik ingeschreven voor de Kielder100, een 100-mijlen singlespeed(!)wedstrijd op de grens met de UK en Schotland.  Maar begin juli kregen we te horen dat de organisatie wat probleemkes had en de boel moest annuleren.
Verdorie, de ferry was al geboekt ... .

Plan B dus.
Niet getreurd, het alternatief is (hopelijk nog) beter als het origineel (cfr. Project X, those who know, know ...)


- Op zaterdag 14/09/13 rijden we de 7Stanes in Schotland.
De bikeparken Mabie, Dalbiettie (filmke) en Ae zouden moeten volstaan als opwarmertje.




- Zondag 15/09/13 wordt D-day.  Dan vertrekken we vanuit Keswick (UK) om 05h00 voor de self-supported LakeLand200.
We gaan 'm proberen nonstop te rijden.


Citaat
ABOUT

The Lakeland 200 is a self-supported mountain bike time-trail route traversing 200km of the Lake District National Park. The route starts in Stavely, and is ridden in a clockwise direction. The route offers approximately 6,400 m of ascent and some quality hike-a-bike on all the Lakeland Classics.

There is no entry fee, no support, and no prizes. It is a self-timed Individual Time Trial (ITT) that can be challenged at any time. All that is provided is the inspiration, the gpx file and a list of completion times.


RULES

1) Complete the entire route, under your own power  - no drafting
2) Be completely self-supported throughout the ride - absolutely no support crews, absolutely no gear sharing
3) Only use commercial services that are available to all challengers - no private resupply, no private lodging
4) If you have to leave the route, you must rejoin it at the exactly same spot
5) No caches of any kind
6) No third-party sag-wagon offering an easy bail-out option
7) No pre-arranged support, which means before you begin your ride - e.g. booking a B&B
8) No travel by any motorized means during your ride - by all means do so if necessary, but understand if you do your attempt is over
9) Gear - nothing required, nothing prohibited


COMPLETIONS

1) Alan Goldsmith 34 hours 27 minutes 08-07-2012

If you have completed a sub-40 hour self-supported ride of the Lakeland 200, and wish to have your name added to the ride completions register, please send GPS track logged data.







Die 200 km blijken volgens de GPS-track ruim 208 km te zijn, en die 6.400 hm zijn in Garmin Connect 7.330 hm.  Geen idee hoe correct die dingen zijn, maar 't gaat allicht stevig zijn.

Een mailtje naar de organisatie leert ons: "There are lots of great rocky singletracks and double tracks, some very technical, some nice and flowing.  There are however a few hike-a-bike (pushing/carrying) sections, particularly over Blacksail Pass and Scarth Gap.  It should be possible in under 24 hrs if you are fast but it is a very tough route. It includes some of the best trails in the U.K."

Eerst nog werken tot vrijdagmiddag ... intussen zijn de Lupinelampkes aan het opladen en ligt het regenfrakske klaar.
Maandagnamiddag den boot terug naar het vasteland, kwestie van het weekendje niet al te hard uit de hand te laten lopen en maar een weinig verlof kwijt te zijn.

Je kan ons dan volgen op m'n SPOT pagina.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2013 - 21:29 door Magura »

toms

  • 4Bikers Member
  • Berichten: 34
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2013 - 16:51 »
Alan zijn routes zijn allemaal meer dan de moeite waard.
Dat het iets langer blijkt dan de naam doet vermoeden verrast me niet. De Highland trail 400 bleek in realiteit ook 430 mijl te zijn, 430 bekt iets minder goed zeker. :)
In ieder geval veel plezier, ik hoop dat het weer wat mee valt.

De 7 stanes die je gaat doen zijn juist degene die ik eerder dit jaar gemist heb. Laat maar weten hoe het was.


Shorty

  • Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
  • Berichten: 423
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2013 - 18:35 »
Veel succes.
Hopelijk valt het weer een beetje mee.

pqe

  • 4Bikers Member
  • Berichten: 182
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2013 - 12:59 »
Amai, dat was weer de moeite.
We zijn 55 uur in Engeland geweest, waarvan 31 uur op de fiets en 5 uur in bed
Uitgebreid verslag is in de maak, eerst wat slapen/werken  :025:

Blubberduck

  • 4Bikers Member
  • Berichten: 74
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2013 - 20:53 »
Amai, dat was weer de moeite.
We zijn 55 uur in Engeland geweest, waarvan 31 uur op de fiets en 5 uur in bed
Uitgebreid verslag is in de maak, eerst wat slapen/werken  :025:

 :007: :029:
I'm a longsome biker.....up to the end of....

Magura

  • Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • Berichten: 2795
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2013 - 21:04 »
Amai, dat was weer de moeite.
We zijn 55 uur in Engeland geweest, waarvan 31 uur op de fiets en 5 uur in bed
Uitgebreid verslag is in de maak, eerst wat slapen/werken  :025:
:007: :029:

Waarbij die 5 uur slaap NA die 31 uur fietsen was (opstaan in de ferry op za 14/09 om 08:00 - pas terug gaan slapen op ma 16/09 om 03:00 om 5 uurtjes later het full English breakfast achter de kiezen te werken alvorens weer richting de ferry te karren  :039:).

Maar zoals gesteld: verslagje is in de maak  :cool:.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2013 - 21:06 door Magura »

Blubberduck

  • 4Bikers Member
  • Berichten: 74
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #6 Gepost op: 18 september 2013 - 21:10 »
:007: :029:


Waarbij die 5 uur slaap NA die 31 uur fietsen was (opstaan in de ferry op za 14/09 om 08:00 - pas terug gaan slapen op ma 16/09 om 03:00 om 5 uurtjes later het full English breakfast achter de kiezen te werken alvorens weer richting de ferry te karren  :039:).

Maar zoals gesteld: verslagje is in de maak  :cool:.

 :007: :007: :007: :011: :015:
I'm a longsome biker.....up to the end of....

Shorty

  • Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
  • Berichten: 423
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2013 - 20:06 »
 :010:

Magura

  • Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • Berichten: 2795
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #8 Gepost op: 20 september 2013 - 19:52 »
Verslagske is in de maak, maar als opwarmertje al het mailverkeer tussen de organisator Alen Goldsmith:

Citaat van: Alain Goudsmid
Hi Elias and Wim,
Congratulations on a brilliant effort. You have the record!
 
You certainly did it the hard way! I wonder what you would have done in better weather and with some sleep before you started? I am impressed.
 
Did you go superlight (just small day pack)?
 
I will get your names and times added to the website.
 
I was going to try it again on September 28th.You have given me a very hard time to beat.
 
I will checkout your website later when I get time.
 
If you enjoyed that you should coime and do my other route, the Highland Trail, it will be 560 miles next year so you may need a few hours sleep but I'm sure you would be up with the leaders based on your performance on the Lakeland 200.
 
Well done again and thanks for riding it.
 
Cheers
 
Alan
 
 
On 18 September 2013 at 20:55 Elias Van Hoeydonck wrote:


Hello Alan,
 
 
This weekend, we rode the Lakeland 200.  Inclosed, you can find the track.
Congratulations for your very nice work.  We really enjoyed it.
 
For us, it turned out to be a very heavy weekend.
Originally, we planned to ride the 7Stanes in Mabie and Dalbiettie on saterday 14th as a warming up .
On sunday 15th, we would be riding the Lakeland 200, starting in Keswick in the morning.
 
But after riding the 7Stanes in Mabie and Dalbiettie, we heared the weather forecast telling it would be very bad weather from sunday morning.
Then we decided to start at 23:06:19 saterday evening.
 
So we rode the first 8 hours in dry (but dark) conditions.  Unfortunatelly we missed the scenic views on the beautiful hills.
From the moment the sun came up in Staveley, it began to rain, mostely heavy, for almost the rest of the day (and the next night).
The singletracks turned into little rivers, the little rivers into big rivers.
Needless to say it made the route very wet and technical, so we had to do a lot of hike-a-bike / carrying.  Normally we don't mind to walk, but this was a real mental challenge.  We had to walk the complete Blacksail Pass and Scarth Gap at night (heavy wind and lot of hail - the top was completely white from the hail :-)).
 
So, after completing the route at monday 02:56:04 after 213 km and 7.850 hm (27 hours 49 minutes 49 seconds total time), we were very exhausted.  Doing the 7Stanes before (without sleeping), turned out not to be the best idea ... :-).
But it was a great experience and we will remember it for a long time.
 
 
Can you compare the other routes on http://www.selfsupporteduk.net/ with the Lakeland 200 ?  Especially about technical level, hike-a-bike sections, possibility to do it nonstop without sleeping, ... ?
Maybe, we mind to ride another route next year.
 
If you are interessed to ride similar things in Belgium, you can visit my (Elias Van Hoeydonck) website http://www.solosride.be/Engels.html (English, only overview) or http://www.solosride.be/ (Dutch, detailed).
We have nonstop mountainbike routes from the north to the south of Belgium (380 km and 4.700 hm, max 36 hours), west to east Belgium (550 km and 6.600 hm, max 60 hours), mountainbike and onroad GPS races up to 6.200 hm.
For more information, you can always contact me at solosride@gmail.com.
 
 
Kind regards,
Elias Van Hoeydonck & Wim Verheyen from Belgium
www.solosride.be

Later dus het verslaggeske ... eerst van't weekend nog een ander follieke van het lijstje afvinken  ;).
« Laatst bewerkt op: 22 september 2013 - 20:57 door Magura »

lowie

  • Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
  • Berichten: 520
    • www.mtb-wezel.be
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #9 Gepost op: 20 september 2013 - 22:16 »
Vorige week moesten we in Piemonte ergens (traject colle Oserot - colletta Vittorio - Repiatetta) onze fietsen langs een staalkabel door een redelijk nauwe doorgang aan mekaar doorgeven. Eén van de metgezellen opperde "dit is erover".
Ik heb wijselijk mijn tanden op mekaar gehouden en aan jou/jullie gedacht : wat is "EROVER" ???
 :045: :045: Elias en Wim

Magura

  • Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • Berichten: 2795
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #10 Gepost op: 22 september 2013 - 21:18 »
Wie enkel geïnteresseerd is in bewegend beelmateriaal: zie volgend bericht.


Vrijdagmiddag 13/09/13.  We kuisen de schup af op’t werk en rijden naar Ijmuiden voor de ferry richting Newcastle.

Zaterdagochtend 14/09.  Na een heerlijke nachtrust op de boot kunnen we omstreeks 10:00 koers richting Schotland, waar we in Mabie om 13:00 aanzetten voor onze eerste 7Stanes.

Goed 16 km voor de “zwaarste” rode route, vooral bestaande uit flowing singletracks.  Ondanks de in totaal 500 hm voor het rondje, valt het op dat de klimmen makkelijk verteerbaar zijn.  De nadruk ligt vooral op de zéér leuke afdalingen, inclusief de 3 meter hoge kombochten waar je vollen doef kan invliegen.  Ze zijn zo plezant dat het rondje opnieuw rijden verleidelijk is, maar de volgende 7Stanes wacht.

Na een kwartiertje autokarren (inclusief gesukkel met het links rijden op de weg) naar Dalbiettie, beginnen we aan de stevigste route van dit bikepark.  Hier volgen we de 24 km rode route met regelmatig zwarte optielussen, aangevuld met nog wat trailloops.
Ook hier schitterende singletracks, zowel bergop als bergaf.
Dit bikepark is geschikt voor iedereen: zowel kinderen, moeders, honden, XC-rijders en ervaren endurorijders komen hier aan hun trekken.  Alle routes zijn mooi aangegeven en goed onderhouden.  Enige zelfkennis is wel aangeraden … ondanks we beiden voor Belgische normen technisch niet-onaardig uit de voeten kunnen, kozen we op sommige zwarte secties de chickenway.  Vooral de schuine rotsplaten van tientallen meters hoog waren op het eerste zicht angstaanjagend.  De northshores daarentegen lukten wel vrij aardig.

Qua opwarming leek ons dit voldoende, en rijden we naar de B&B in Keswick voor de LakeLand200.  Onderweg zien we onheilspellende berichten en waarschuwingsborden voor storm op zondag en maandag.  Ook de gastvrouw maakte ons attent op een geannuleerde lokale MTB-wedstrijd omwille van het zéér slechte weer.

We overlopen de mogelijke opties: ofwel gewoon de planning aanhouden en zondagochtend om 05:00 vertrekken, ofwel niet rijden (dat is geen optie), ofwel het bed links laten liggen en er gelijk invliegen.
Een spaghetti verder kiezen we voor de laatste optie … of dit de beste (lees: minst slechte) optie is, zal later blijken.


Zaterdag 23:00.  Geen bedtijd, we knippen de lampjes aan, heisen de véél te zware rugzakken op de rug en gaan de nacht tegemoet.  De eerste klim hakte er al direct in.  Lang én steil, een combinatie die we nog verschillende keren moeten ondergaan.  Ondanks de nu nog heldere maan, zien we van de (naar’t schijnt schitterende) omgeving helaas weinig.  Het enige wat in het licht van de Lupinelampjes zichtbaar is, is de komende 10 meter van het parcours, nu-en-dan een hek (na 187 stuks zijn we gestopt met tellen) en de ogen van de massa’s schapen die blijkbaar overal zitten.

Als we even na de eerste top blijkbaar op 20 cm van een afgrond staan, waar je de bodem niet ziet met de krachtigste stand van de lampen, worden we eraan herinnerd dat nachtbiken in onbekend terrein de nodige concentratie en voorzichtigheid vereisen.  Bovendien zijn de paden in het Lake District blijkbaar bezaaid met keien en geulen

Een paar heuvels later rijden we naast Ullswater, één van de vele meren in het Lake District.  We zouden trouwens meer “lakes” tegenkomen dan dorpjes.

Ondanks dat de bergen hier tot ongeveer 800 m hoogte gaan duren de klimmen langer dan je verwacht.  Dit blijkt tijdens de volgende twee klimmen.  De eerste kunnen we nog grootdeels fietsen.  De afdaling leek recht uit de IronBike geplukt: knoer-steil, glad, slechte zichtbaarheid door de varens en schapen die het pad kruisen.  Blijkbaar zijn die beesten het niet gewoon ’s nachts fietsers te zien.  De tweede klim is een helse onderneming: een optimalisatie van het wandelplezier van een hoogte van 180 m naar ruim 800 m hoogte, zonder één fietsbaar stukje.  Vanaf een hoogte van 600 m hing er een dichte mist in combinatie met een sterke wind.  De zichtbaarheid werd beperkt tot 2 m, voor brildragers 0,5 m.  Om de weg te vinden moeten we naar onze gps kijken en ‘over het lijntje wandelen’.  De afdaling is erg tricky, zelfs te voet is het knap lastig over de rotspartijen te klauteren.

Om 5u ’s ochtends blijkt dat we nog geen 70 km hebben afgelegd … we beginnen te beseffen dat we het tochtje hebben onderschat.

We rijden verder en komen aan een punt waar we een lus van een 20-tal km zouden kunnen afsnijden.  Even spookt het door ons hoofd dit ook effectief te doen.  Alan, de ontwerper van de route, had ons gezegd dat we 2 hike-a-bike secties zouden hebben … aangezien dat we al 2 keer lang moesten stappen dachten we dat we deze al achter de kiezen hadden.  Ons gebrek aan parcourskennis heeft ons hier ‘gered’ … achteraf bleek dat we het zwaarste nog moest komen.

Na een fietsbare maar oerend steile klim en zéér leuke ruwe afdaling, komt zoals altijd ook nu de zon weer op.  In Staveley, de alternatieve startplaats van het rondje, bergen we de lampjes op en kunnen gelijk de regenkledij uit de rugzak halen.  Het begint immers te regenen en het zal niet voor het eerst stoppen.

Er volgt een lang goed berijdbaar stuk met relatief "weinig" hoogtemeters (ahum).  De kilometers tikken eindelijk aan.  Grootste tegenstander is nu de harde regen (afhankelijk van de windkracht horizontale of verticale regen :-)) en de ontelbare hekjes die telkens de flow eruit haalden.  We trainen het teamwork met het openen en sluiten van de hekjes.

Na ruim 10 uur onderweg zien we in Troutbeck sinds lange tijd andere levende wezens dan schapen.  We zijn dan ook dankbaar dat we de drankvoorraad eindelijk kunnen bijvullen.  Wat verderop in Ambleside plunderen we de shop van een tankstation.
In dit zuidoostelijke deel van het parcours blijven de hoogteverschillen "beperkt" (lees: slechts Ardennenlengte) en kunnen we op de flowing trails de gemiddelde snelheid terug opkrikken naar 10 km/h, BOOST :-).

Ondanks het rotslechte weer genieten we van de mooie omgeving.
Coniston is het laatste dorpje van betekenis dat we zullen tegen komen.  We hebben inmiddels 143 km afgelegd en zijn ruim 15 uur onderweg.  Tijd voor de eerste (en tevens laatste) echte stop in een sandwichbar.  We warmen ons even op aan de brandende kachel en verwisselen onze kledij.

Die blijft na het vertrek toch zeker zo’n 5 minuten droog … de regen valt nog steeds met bakken uit de lucht.  Tijd om af te koelen is er gelukkig niet.  We krijgen een supersteile klim op de volle maag voorgeschoteld; harken.  Op het lange vals platte tussenstuk nadien genieten we van de prachtige omgeving die het Lake District toch wel is.  De door schapen kaalgevreten bergen hebben wat weg van een Alpen-achtige uitstraling.

Uiteindelijk komen we 700 hoogtemeter hoger (!) aan op de top van de col.  Aan de andere kant van de berg een héél ander weerbeeld.  Droog (jawel !), maar windkracht “kweetnihoeveel”.  Ook deze afdaling zou perfect in een IronBike passen, vanwege de ondergrond met lossen brol en de steiltegraad van de afdaling.  Remmen is nochtans niet nodig … 30 % naar beneden, maar zonder bijtrappen werd je gewoon achteruit geblazen.  Nog nooit meegemaakt, zo’n tegenwind !
Intussen is het duidelijk dat alles boven de 500 meter hoogte vandaag in deze weersomstandigheden potentieel gevaarlijk is.  Zo snel mogelijk afdalen naar veiligere oorden is dan ook de boodschap.

Er volgt een lang stuk doorheen eenzaam veengebied.  Hoewel het (voor helaas slechts een korte periode) is gestopt met regenen, ligt alles er verzopen bij.  Singletracks zijn veranderd in kleine beekjes, kleine beekjes in riviertjes.  Enkele kniediepe (!) veenputten niet te na gesproken, blijven we wel proper vanwege het kristalheldere water.
Het wordt duidelijk dat de hoogtemeters aan het einde van de rit de pan zullen uitswingen.

Hoewel de omgeving grotendeels uit kale schapenheuvels bestaat, krijgen we nu een bosrijke sectie onder de wielen geschoven.  Het valt op hoe laag het asfaltgehalte is.
Aan de Hardknott Pass kloppen we opnieuw aan bij een zeldzaam huis dat we voorbij rijden om de drinkbussen te vullen.  Op de gehele tocht kan je trouwens maar op 3 plaatsen deftig bevoorraden.

Even verder valt de nacht, knippen we de lampjes terug aan en krijgen we het lastigste deel van het hele traject voorgeschoteld.  In een rivierdoorsteek nabij Burnmoor Tarn schat Elias de ondergrond verkeerd in, schuift met het voorwiel weg en valt languit in het ijskoude water.  “Gelukkig” zijn we toch doornat, maar erg aangenaam is dat bij 4°C niet.
De ondergrond van de Blacksail Pass zorgt voor optimalisatie van het wandelplezier.

Na Wasdale Head volgt de Scarth Gap.  Een “great rocky singletrack” voor de één, een ellendige hike-a-bike sectie voor de ander.  Feit is wel dat zowel de klim als de afdaling volledig met fiets in de nek moet worden afgelegd.  We moeten halfweg een spectaculaire waterval de ijskoude kniediepe rivier doorwaden.
Het gemiddelde zakt van 9 naar 8 km/h.  Opgeven is nu na ruim 24 uur geen optie meer.  We hebben al zo hard afgezien, dat we deze rit zullen en moeten finishen … al was het maar om hem niet meer opnieuw te moeten rijden (dat denk je de moment zelf … achteraf kan je dat weer relativeren :-)).
De mentale rekker wordt nog harder opgespannen, maar de éne wil niet buigen voor de andere.
De top van de Scarth Gap ligt boven de 500 meter … dan mag je onheil verwachten.  En of er die was … .  Na een paar uur droge omstandigheden, begint het te hagelen.  Hard.  Héél hard.  We prijzen ons gelukkig dat de wind niet recht in ons gezicht staat, want buiten wat stenen muurtjes was er geen beschutting om te schuilen.  In een mum van tijd ziet de ondergrond wit !  De thermometer geeft exact 3°C aan.
De afdaling die in normale omstandigheden te voet al knap lastig is, wordt nu met de striemende hagel met knikkergrote hagelballen en witgesneeuwde ondergrond ronduit riskant.  Vanwege de dreiging op onderkoeling is stoppen geen optie, we maken dat we zo snel mogelijk afdalen om van de helse omstandigheden verlost zijn.  Beneden schieten we voor de laatste keer droge kledij aan, we bibberden bijna het vel van ons lijf.

Enkele singletracks verder richting het Buttermere komen we aan de Honister Pass.  Eén van de weinige asfaltstukjes … en daar waren we niet rouwig om.  Hoewel: de bordjes geven verschillende keren stijgingspercentages aan van 25 %.  Het is inmiddels voor de 2e keer van de tocht middernacht gepasseerd, en onze krachten raken net zoals onze mondvoorraad stilaan op.
Nu kan het niet ver meer zijn, hopen we.  Het strafste is inderdaad achter de rug.  Via een lange aaneenschakeling van rocky singletracks langs het Derwent Water krijgen we Keswick terug in zicht.


Waar we zaterdagavond om 23h00 vertrokken, staan we op maandagnacht om 03h00 (zonder het stukje van-en-naar de auto) na 27 uur 49 minuten terug op dezelfde plaats.
Op de teller lezen we 213 km en alle 3 de GPS’en geven exact 7.850 hm aan.
(met de 7Stanes in Mabie en Dalbiettie erbij eerder op de dag, klokt de hoogtemeter af op 9.000 eenheden.


Enkele uren nadien, op terugweg naar België, zijn we het roerend eens: dit was STEVIGE kost !


VOETNOOT:

Als je de tocht rijdt, zorg dan dat je wél goed weer hebt.
De omgeving is prachtig.  Maar weet goed waarmee je bezig bent.  Boven de 500 meter hoogte mag je dezelfde weercondities verwachten als in de Alpen, en kan het weer op enkele ogenblikken omslaan (wij reden half september doorheen wit landschap op een hoogte dat niet eens hoger is dan de Ardennen).  Het parcours is ook zéér ruw en ligt bezaaid met rotsen.  Stevige banden zijn een aanrader, net als de nodige techniek (de meeste afdalingen zijn zéér steil en zijn bezaaid met grote rotsen waar ge u serieus kunt pijn doen als ge de verkeerde inschatting maakt) en een dosis karakter om de rit tot een goed einde te brengen.
Er zijn een 4-tal hike-a-bikesecties bij die per stuk langer dan een uur onafgebroken fiets in de nek duren (Scarth Gap was voor ons 2h45 onafgebroken wandelplezier), naast talrijke andere kortere stukjes waarbij rijden niet de beste optie is om brokken te vermijden.
Een dikke aanrader als je van het stevigere werk houdt, maar met de pollekes afblijven als je fiets carbon onderdelen heeft of je enkel sidi schoenen in de kast hebt liggen.

Mijn abonnement op selfsupporteduk.net is alvast aangevraagd :-).

Magura

  • Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • Berichten: 2795
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #11 Gepost op: 22 september 2013 - 21:22 »
Filmke @ CLICK
Onze regisseur heeft zich serieus ingehouden, 't was niet makkelijk om de hoogste hoogtepunten te filteren  ;).

Misschien kan ie ook is de vergelijking maken met de Salzkammer 2 maanden eerder ... .

Peter

  • 4Bikers Member
  • Berichten: 594
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #12 Gepost op: 23 september 2013 - 08:19 »
Hoe ambetant zijn de uitwerpselen van die schapen onderweg? Mijne velo heeft na een colle maurin vol van.... ooit 2 maanden gestonken.
Voor de rest hoop ik dat ge winterkleren bij had(handschoenen, een muts).
Zoiets alleen doen in zo'n weer is te tricky. Goed dat het was hoe meer zotten hoe meer vreugd.
Enne zijn die steenplaten die schuin aflopen zo glad als leisteen?
« Laatst bewerkt op: 23 september 2013 - 08:23 door Peter »

Steven

  • 4Bikers Member
  • Berichten: 220
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #13 Gepost op: 23 september 2013 - 10:18 »

Enne zijn die steenplaten die schuin aflopen zo glad als leisteen?

hiere se de Peter!
PS die platen hebben een oppervlak zoals grof schuurpapier, zeer bizar

Vino

  • 4Bikers Member
  • Berichten: 1
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #14 Gepost op: 23 september 2013 - 11:19 »
Sjieke rit! En knap gedaan, zeker in die omstandigheden  :cool:

Shorty

  • Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
  • Berichten: 423
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #15 Gepost op: 23 september 2013 - 19:17 »
Deze lijkt me veel zwaarder dan al datgene jullie reeds reden, zeer knappe prestatie.
Nog effe en ik moet de posters boven mijn bed gaan wisselen met foto's van een paar rare kwieten. ;)

pqe

  • 4Bikers Member
  • Berichten: 182
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #16 Gepost op: 23 september 2013 - 20:10 »
Dit was, voor mij althans, idd het zwaarste dat ik al heb mogen meemaken. En dan vooral mentaal. Als je al 2uur aan het wandelen bent in de hagel en wilt beginnen dalen, en dan nog eens te voet naar boven moet met fiets in de nek... Veel goesting om mijne vlo weg te gooien.
Maar ja, als je allebei de mentaliteit hebt van: 'ik ga mij hier niet laten kennen', dan heb je een probleem natuurlijk ;-)
Fysiek ook niet onderschatten (merci Elias om niet in het verslag te zetten dat ik moest wandelen op de Honister Pass).

Vergelijken met de Salzkammer is een beetje oneerlijk: singletracks zoeken vs 2m brede grindpaden, 5km asfalt vs 50km asfalt, 3 bevoorradingen vs 20, 20 net-wel-net-niet afdalingen vs 3,  overleven vs racen,...
't Is compleet iets anders, ondanks de zelfde km's en hm's.

Schapenstront? Gene last van. Het regende gelukkig hard genoeg om proper te blijven.

De schuine steenplaten? Sommige waren 'slippery when wet', andere dan weer helemaal niet. Kon dus best wel eens tricky zijn.

Maar 't is prachtige streek die ik graag nog wel eens in daglicht zou willen terugzien.


pqe

  • 4Bikers Member
  • Berichten: 182
Re: LakeLand200 (+ 7Stanes)
« Reactie #17 Gepost op: 1 oktober 2013 - 08:58 »
Ondertussen heeft pacoursbouwer Alan G. de snelste tijd wat scherper gesteld zoals je kan op de website kan zien.

grmblgdvrdmmkkgrmbl :023: :024:
« Laatst bewerkt op: 1 oktober 2013 - 09:00 door pqe »