Auteur Topic: Solo's Ride ( gps chrono)  (gelezen 47904 keer)

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
Solo's Ride ( gps chrono)
« Gepost op: 26 juni 2007 - 12:19 »
Ik had al een topic opgestart bij het GPS onderdeel maar zal hier al wat meer info geven.
De GPS track  met exacte lengte en hoogtemeters is beschikbaar vanaf 2 juli 2007
het verdere verloop kunnen jullie volgen op

http://www.solosride.be/

Solo’s Ride
Het idee
In een poging om buitenlandse marathons naar de kroon  te steken ben ik  beginnen zoeken naar een bescheiden alternatief in eigen land.
Na veel rijden,zoeken,aanpassen en opnieuw beginnen is deze rit het resultaat. Ik weet dat er voor elk pad misschien wel een betere, langere of mooiere oplossing kan bestaan maar ik had een paar doelstellingen voor ogen. De rit moest in lusvorm kunnen gereden worden,ongeveer 100 km lang zijn en dicht bij de 4000 hms uitkomen.Ook wou ik zeker vermijden dat er passages door privégebied zijn ( op een brug na is me dat ook gelukt, maar daar loopt ook een wandelpad over dus ik denk niet dat dit een probleem is)
Na veel marathons gereden te hebben vind ik het tijd voor een alternatief op evenementen waar velen met een ontgoocheling van terugkomen. Ik wil  niemand in een slecht daglicht stellen ,alleen de mogelijkheid bieden deze rit zelf te rijden aan de hand van een GPS track en met deze gegevens een rangschikking op te stellen.Of deze werkwijze handig en betrouwbaar is zullen we wel moeten afwachten maar ik zie geen echte problemen.
De voordelen zijn dat je rijdt wanneer het jou past, je kan vertrekken waar je wil ( op het parcours welteverstaan) en dat je ongehinderd aan elke afdaling en beklimming kan beginnen.Je kan ook het parcours verkennen met de gps en daarna blindelings rijden met de gps ,die de track logt, in de rugzak.

De regio
Alles speelt zich af in de driehoek Remouchamps – Trois Ponts – Spa waarbij het zwaarte- punt duidelijk in de vallei van de Amblève ligt.

Het parcours
Het parcours loopt vooral over stenige bospaadjes en – wegen  afgewisseld met  korte stroken asfalt , een occasioneel stapstuk en hier en daar een stukje veen dat altijd nat ligt. Echt modder gevoelig is het niet met uitzondering van de winterperiode en na voortdurend hevige regen( dat is niet nieuw veronderstel ik)
BELANGRIJK:  het jachtseizoen vermijdt je best, de kans is zeer klein dat je dan overal  kan rijden, hou ook rekening met het feit dat je niet ondersteund wordt door een organisatie ivm bevoorrading , douches,ongevallen e.d..

Praktisch

Je vraagt gewoon de track via e-mail aan en ik bezorg je  de track die ik als ACTIVE LOG doorstuur zodat je over alle details beschikt, ik voeg ook enkele waypoints toe met de gevaarlijke passages .
Je kiest zelf je startplaats ( bij de opgestuurde track zijn start – en aankomstplaats Remouchamps), rijdt de ganse track en stuurt mij jou onbewerkte activelog met een 1 START- waypoint  en 1 FINISH- waypoint  zodat ik jou tijd kan noteren en eventueel de track nakijk op onregelmatigheden.Geef ook door of er eventueel anderen meereden die geen gps gebruikten , dan vermeld ik ook hun naam.
Als je de track opslaat en verder verspreidt doe dit dan onder de naam  “ Solo’s Ride”
meer vraag ik niet.

Nu is het aan jullie
« Laatst bewerkt op: 6 april 2008 - 21:24 door Solo »

Fully Fetzl

• Stefan Belmans
  • 4Bikers Member
    • FeKeJo
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2007 - 14:26 »
ik vind dit wel een tof initatief... maar een 100 km, 4000 hm tellend monster zal niet iedereen evenvlot afgaan denk ik
Daar mag je toch al een heel dagje voor uitrekken

Als dit aanslaat, zijn misschien kortere afstanden ook wel een denkpiste, niet ?
You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully
        www.fekejo.be

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2007 - 15:20 »
ik vind dit wel een tof initatief... maar een 100 km, 4000 hm tellend monster zal niet iedereen evenvlot afgaan denk ik

Als dit aanslaat, zijn misschien kortere afstanden ook wel een denkpiste, niet ?

Tuurlijk, ik heb nog wel wat kortere ritten die ook in aanmerking komen, eventjes afwachten of het in deze vorm werkbaar is en dan brei ik er wel een vervolg aan.

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2007 - 15:31 »
Mooi, mooi, mooi!!!  :applaus:

Ik heb alleen nog gene GPS  :$
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2007 - 16:27 »
Tof initiatief, correctie: zeer tof!

Nu maar hopen dat het beter weer wordt en dat ik een gaatje in de planning vind  :huh:

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2007 - 16:54 »

idem  :(

In alle geval een zeer mooi uitdaging en prachtig werk van Solo  :applaus:

Misschien al meteen een oproep lanceren naar GPS bezittende bikers om de minder bedeelde op sleeptouw te nemen  :).
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2007 - 17:58 »
We moeten misschien eens gaan klappen met garmin, en/ of een distributiebedrijf als de AS adventure of zo ;)
Een testmodelleke :angel:

Maar, een mooi initiatief!
Ik heb nog wel wat verlof ;)

Een klassement zal wel heel moeilijk worden, zeker met de verschillende startplaatsen, andere weersomstandigheden....
De sfeer zal ook wat minder zijn dan op een andere marathon hé! MAar, misschien kunnen we eens met een bende afspreken!

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2007 - 18:18 »

Same here,maar zéér interessant... :applaus: :applaus:
Peter,jij hebt toch een gps? :shocked:  :angel: :grin:
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Terre

• 4Bikers Member
    • Terre's MTB site
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2007 - 18:43 »
MAar, misschien kunnen we eens met een bende afspreken!
Sounds cool :hail:
Transsambrienne 2005:
Bandit gaat retesnel in een afdaling maar overschat zichzelf en mist zijn bocht, met als gevolg een spectaculaire crash...
Vraagt Heinz: "Is dat een zot?!"

bandit

• 4Bikers Member
« Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2007 - 19:06 »
Ondertussen heb ik een gps en wil ik wel mee doen. Maar ik ben niet de rapste biker (ben wel aan het verbeteren) dus voor de rustigere klimmers wil ik wel gpssen.

En als er geen rustigere bikers zijn mag terre wel mijn gps eens gebruiken.
i love snow biking.

Rikske

• 4Bikers Member
    • Rikskes-site
« Reactie #10 Gepost op: 26 juni 2007 - 19:28 »

Inderdaad, 100 km en 4000 hm zie ik mezelf niet onmiddellijk doen (wat niet is kan nog komen natuurlijk), maar in kortere ritten heb ik echt wel intresse.

Ik vind het in elk geval een prachtig initiatief  :applaus:.
It's no secret that a conscience can sometimes be a pest
http://users.telenet.be/Rikskes-site/

Nielskie

• 4Bikers Member
    • APK-KIS team
« Reactie #11 Gepost op: 26 juni 2007 - 19:35 »
Tof initiatief. 
Chronotoestand hoeft niet per se voor mij.
Maar als er meer stevige GPS-ritten op een plateauke aangeboden gaan worden, dan wil ik het misschien wel eens overwegen om een gps-ke te kopen.  Voorlopig ben ik als gps-loos geval ook liefhebber van een tocht in bende.

Timus

• 4Bikers Member
« Reactie #12 Gepost op: 26 juni 2007 - 20:25 »
Schitterend  :applaus:

Groepstoerke zie ik ook wel zitten. This de komende weken rustiger op marathongebied. Dus...
Mud, please change back into dust.

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #13 Gepost op: 27 juni 2007 - 10:46 »
Alvast bedankt voor de postieve reacties, :hail:

Ik ben er mij van bewust dat niet iedereen een gps heeft maar ze worden steeds goedkoper en performanter , het moet ook geen topmodel zijn. een goedkoper model gecombineerd met een  papieren kaart doe ook zijn werk.In een groep is 1 gps + eventueel een backup toestel voldoende .
De mogelijkheid om te starten waar je wil is natuurlijk een optie, éénmaal je de track hebt zal snel duidelijk zijn waar je best start om niet meteen in het rood te gaan.
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2007 - 10:37 door Solo »

Der Gertus

• Gert
  • 4Bikers Member
« Reactie #14 Gepost op: 2 juli 2007 - 14:05 »
En, en en en???? :shocked:
What does not destroy me, makes me stronger (F. Nietzsche)

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #15 Gepost op: 2 juli 2007 - 16:29 »
Bon , het was dus niet om te lachen daar in de Ardennen maar we hebben ons toch goed geamuseerd.Ondanks de verschrikkelijke weerberichten geen druppel regen gezien en kunnen genieten van de zon.
De uiteindelijke balans is 108 km en 3800 hms. Gisteren zijn we wel maar tot 3600hms geraakt want iedereen had het beste al lang gehad en we waren om dat moment al 10 h onderweg.
Spijtig genoeg zijn we Michiel  al na 5 km kwijtgeraakt met een technisch defect maar de rest van de rit hebben we geen pannes of lekke banden gehad.
Vooral de eerste 40 km zijn zeer zwaar, het begint dadelijk met een steile asfalt klim en eigenlijk duurt het tot een km of 60 voor je  een rustig stuk weg hebt om eens te bekomen.Ik denk dat het beter is om vanuit Spa en niet  Remouchamps te vertrekken , dan is de aanloop minder hevig .
Ik vind dit een geweldige rit maar mijn mening kan je moeilijk objectief noemen, ik kijk wel uit naar de reacties van mensen die op eigen houtje naar ginder trekken
Ik bedankt Benny, Jean-Paul, Vic en Michiel voor het gezelschap en hoop dat er nog anderen plezier gaan hebben aan deze rit.Ik kan ondertussen beginnen aan een volgend ritje :cool:

PS wie de track wil laat maar iets weten.

zork

• Pieter Geens
  • 4Bikers Member
    • www.traptisten.be
« Reactie #16 Gepost op: 3 juli 2007 - 09:53 »
demax van een initiatief!
binne enkele weken ben ik ook gps-bezitter!
Modderslikken en mestboeffen can be real fun!

sven

• sven vd
  • 4Bikers Member
« Reactie #17 Gepost op: 3 augustus 2007 - 09:46 »
Ik denk dat ik zondag eens ga zweten op het Solo parcour!
- Goeman Scott Cycling -

Pocoloco

• Koen Viaene
  • 4Bikers Member
« Reactie #18 Gepost op: 4 augustus 2007 - 02:37 »
We moeten misschien eens gaan klappen met garmin, en/ of een distributiebedrijf als de AS adventure of zo ;)
Een testmodelleke :angel:

Laat maar weten als iemand een gps "testmodelleke" nodig heeft voor deze rit - als onze gps'sen (Garmin Geko's) niet in gebruik zijn op één van onze raids in Spanje of elders stel ik ze met plezier ter beschikking voor de gekken :shocked: die Solo's Ride willen proberen. Met de track er al in, als Solo zijn ok geeft tenminste. En ik ze in goeie/propere toestand terugkrijg...

Als zo'n tochten succes hebben wil ik daar ook met plezier een vervolg aan helpen breien in de Ardennen: ik heb in lang vervlogen tijden als voorbereidingsweekends op de CTC een hele hoop roadbooks gemaakt, telkens een weekend, telkens op een andere plek in de Ardennen, telkens in totaal een dikke honderd km, telkens een pak hoogtemeters, telkens technische stukken en nooit bewust gebruik makend van bestaande (bepijlde) routes - het fijnere en ruigere werk, de Ardennen zijn groot en mooi :grin:

Die ouwe roadbooks op gps gaan zetten zou leuke "nostalgie" zijn en als je zo'n twee etappes op één dag rijdt heb je ipv een grote lus een enorme en héél stevige "8".

---------------------------------------------

www.mtb.be

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
« Reactie #19 Gepost op: 4 augustus 2007 - 11:46 »
Laat maar weten als iemand een gps "testmodelleke" nodig heeft voor deze rit - als onze gps'sen (Garmin Geko's) niet in gebruik zijn op één van onze raids in Spanje of elders stel ik ze met plezier ter beschikking voor de gekken :shocked: die Solo's Ride willen proberen. Met de track er al in, als Solo zijn ok geeft tenminste. En ik ze in goeie/propere toestand terugkrijg...

Als zo'n tochten succes hebben wil ik daar ook met plezier een vervolg aan helpen breien in de Ardennen: ik heb in lang vervlogen tijden als voorbereidingsweekends op de CTC een hele hoop roadbooks gemaakt, telkens een weekend, telkens op een andere plek in de Ardennen, telkens in totaal een dikke honderd km, telkens een pak hoogtemeters, telkens technische stukken en nooit bewust gebruik makend van bestaande (bepijlde) routes - het fijnere en ruigere werk, de Ardennen zijn groot en mooi :grin:

Die ouwe roadbooks op gps gaan zetten zou leuke "nostalgie" zijn en als je zo'n twee etappes op één dag rijdt heb je ipv een grote lus een enorme en héél stevige "8".

zelf heb ik wel al een gps maar voor anderen kan het een mooi alternatief zijn!

tweede voorstel vind ik ook wel fantastisch hoor... fijn en ruig ardennenwerk weet ik wel te apprecieren en gps-ritjes/kleine org. dragen steeds meer m'n  voorkeur weg :)