Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
4Bikers Merchandising / Re: 4bikers tenue - wie draag ze nog!
« Laatste bericht door Berre Gepost op Vandaag om 11:58 »
ik wil er wel als er aangekocht worden!
2
4Bikers Merchandising / Re: 4bikers tenue - wie draag ze nog!
« Laatste bericht door Christ D. Gepost op 15 september 2018 - 09:14 »
Na jaaaaaaaren gebruik beginnen mijn truikes nu echt wel versleten te geraken. Broeks zijn al een tijdje versleten.

3
Buiten de Grenzen / Re: Iron Bike 2018
« Laatste bericht door Magura Gepost op 7 september 2018 - 20:19 »
Elias, je was op de Nivolet. Je hebt de Monte Taut Blanc toch niet vergeten doen? 3438 m hoog, bergaf volledig te rijden. Uitzicht fenomenaal. Vanop de Nivolet een gezondheidswandeling.
Hoe vlot de genezing? Was het links of rechts?

Jeps, uiteraard de Taou Blanc gedaan met mijne schat.  Prachtige omgeving, met uitzicht op de Monte Bianco, Rosa, Chocolatterhorn, Gran Paradiso, Gran Sassiere.  Ook qua fauna een voltreffer, zeker als je op de col blijft slapen en 's ochtends + 's avonds stil bent.



Breuk is rechts (en ik ben rechtshandig, dus da's effe sukkelen).
Intussen gaat het al beter.  Portage is er nog niet bij, maar MTB lukt al wel  :D.
4
Single Speed / SSbNWC18
« Laatste bericht door pqe Gepost op 26 augustus 2018 - 16:18 »
Zijn er hier nog mensen die singlespeed rijden? En dat graag in het donker doen?
Dan is dit misschien iets voor jou:
https://www.facebook.com/events/315876525650459/

Volgens google translate:

Wanneer: vrijdag 28 september
Waar: Manege, Oude Baan, 2330 Merksplas (B)

Rooster:
19:00: openingscursus en registratie
20:00: start van de race.
20:45: finish
21:00: prijsuitreiking

Start procedure:
De race begint om 20.00 uur. Eerst zullen de dames starten. 10 seconden later: alle mannen die een natuurlijke snor dragen, kunnen starten. 10 seconden later: alle anderen.

Verplichte uitrusting: een enkelspeedfiets (mtb / cx) (*), voldoende licht (**), helm.
(*) Singlespeed Bicycle:
Dit is een fiets die maar één versnelling heeft. Dus geen grappige dingen met Rohloff / Pinion of elektrische fietsen toegestaan. Houd er rekening mee dat de baan enkele heuvels kan hebben. Kies verstandig je uitrusting! En zorg ervoor dat je remmen in orde zijn!

(**) Lichten:
De SSbNWC18 wordt gehouden na zonsondergang. Dit betekent dat elke rijder lichten op zijn / haar fiets of helm moet hebben. Sommige delen van de baan worden verlicht, sommige delen niet.

Registratie: 10 €
Jury kan fietsen en snorren controleren als hij dat leuk vindt. Jury heeft altijd gelijk. Jury houdt van bier.
SSbNWC18 is volledig onofficieel en heeft niets te maken met UCI, KBWB, FBI of C & A.
Mogelijkheid om te kamperen (neem contact met ons op)
5
Buiten de Grenzen / Re: Iron Bike 2018
« Laatste bericht door pqe Gepost op 26 augustus 2018 - 16:09 »
Alleen de volgauto's en de volgers zouden  nog moeten afgeschaft worden om het voor iedereen gelijk te maken.
Eens !! Dat zou volledig in de spirit van de IB liggen. (al had ik zelf ook een begeleider :007:)

.


6
Buiten de Grenzen / Re: Iron Bike 2018
« Laatste bericht door Peter Gepost op 25 augustus 2018 - 14:10 »
Elias, je was op de Nivolet. Je hebt de Monte Taut Blanc toch niet vergeten doen? 3438 m hoog, bergaf volledig te rijden. Uitzicht fenomenaal. Vanop de Nivolet een gezondheidswandeling.
Hoe vlot de genezing? Was het links of rechts?
7
Buiten de Grenzen / Re: Iron Bike 2018
« Laatste bericht door Magura Gepost op 24 augustus 2018 - 16:37 »
Wie was deze op de decathlon fiets? Bergop met hoge hartslag uw achterwiel liften om de bocht te nemen, amai respect.

Milton Ramos, de winnaar  :p.


wim, wat ik mij afvraag, is het echt leuker dan zelf met kameraden een eigen toerke te doen in het gebied? Of zijn het echt de portage, het afzien en de slechte nachten waar jullie op kicken?  :o

Ik combineer altijd de beide.  2 weken voordien toerekes op eigen houtje, en dan rechtstreeks naar de IB.
Beiden hebben hun charmes.

Zie ook de antwoorden van hierboven, die kloppen als een bus.
- 600 EUR voor 8 dagen, all-in (transfer finish - start, bagagetransport, alle maaltijden, alle slaapplaatsen, verzekering, ... nadat je bent ingeschreven, geef je gedurende 8 dagen geen cent meer uit);  Veel goedkoper kan het niet, tenzij je zelf alles doet (hééél plezant, maar een tijdrovende winterklus) en je zelf instaat voor eigen overnachting (zoals wij doen in onze daktent, zie foto hieronder vanop de Nivolet, 2.612 m, rechtsonder de Gran Paradiso).
- Als je niet alles hebt gereden, mag je toch nog de volgende dag starten (weliswaar zonder klassement);
- Sommige delen van het traject zijn moeilijk tot onmogelijk om op eigen houtje te doen (bvb. de prachtige Colle di Valscura) vanwege té afgelegen om er een rondrit van te maken, en ook niet haalbaar door organisaties zonder helikopter om er toerekes van punt A naar punt B te doen vanwege te afgelegen (geen verharde wegen in de buurt)

8
Buiten de Grenzen / Re: Iron Bike 2018
« Laatste bericht door Peter Gepost op 21 augustus 2018 - 16:53 »
Wel, om eerlijk te zijn, ik heb mij ook al afgevraagd of het niet leuker zou zijn om gewoon toeristisch wat door de Alpen te rijden. Maar het is er nog niet van gekomen dus ik kan het niet zeggen.
Een zelfgeorganiseerde alpentocht op eigen houtje met alles in je rugzak rijden is leuker qua ervaring. Maar er kruipt zo veel tijd in de voorbereiding. Die vele voorbereiding helpt je wel bij het memoriseren van je ervaringen. In de Ironbike kon op sommige dagen op bepaalde momenten het landschap mij gestolen worden tijdens het aftellen tot de finish.  Daar blijft ook minder van hangen. Maar bepaalde etappes kan ik mij nog haarscherp voor de geest halen.
9
Buiten de Grenzen / Re: Iron Bike 2018
« Laatste bericht door Peter Gepost op 21 augustus 2018 - 16:43 »
wim, wat ik mij afvraag, is het echt leuker dan zelf met kameraden een eigen toerke te doen in het gebied? Of zijn het echt de portage, het afzien en de slechte nachten waar jullie op kicken?  :o
Het aspect dat mij aansprak was het focussen op overleven van dag tot dag, grenzen verleggen. Behalve de etappe in kwestie  overleven interesseert je op dat moment niks. Het hoofd is veel belangrijker dan de benen. Een ironbike rijdt je vooral tegen jezelf, minder tegen anderen.
10
Buiten de Grenzen / Re: Iron Bike 2018
« Laatste bericht door Peter Gepost op 21 augustus 2018 - 16:34 »
Hmm, als ik zo lees, kijk en reken concludeer ik dat finishen voor een normale sterveling zeer moeilijk wordt.
Desondanks adviseer ik toch om het te proberen. Zelfs al ge niet finisht hebt ge toch veel gezien en meegemaakt voor zeer weinig geld.  :015:
Qua roadbook nog altijd even onbetrouwbaar in GPS tijden dat is voorbedachte rade.
Psychologisch is dat zwaar : nooit vergeet ik een afdaling waar ik echt naar uitkeek omdat ik stikkedood was.
600 hm naar omhoog(steeds maar op en af) ipv 800m dalen.
Destijds was er bij de ravitaillering onderweg vaak enkel nog zongedroogd brood met nutella. Dat is dus enorm verbeterd.
Aan de andere kant kom je met de Ironbike op plekken waar je alleen organisatorisch moeilijk kan komen.
Alleen ben je ook niet geneigd om zo  zwaar af te zien.  Verder is alleen onderweg in het hooggebergte ook een risico.
Ik heb zo bvb mijn tweede ironbike gedaan omdat de Monte Bellino er in zat. Ik ben er dan nog als eerste over gegaan(wel enkel omdat ik door omgekeerde startorde zeer vroeg kon starten). De helikopter bij het kruis waar de cameraman uitsprong  toen ik bovenkwam dat zal mij altijd bijblijven.
Na dat hoogtepunt brak mijn derailleurpad vlak voor de top van de volgende klim.  Aankomst net voor donker, geen eten meer en sleutelen aan de fiets tot 23u30 doordat reserve pad niet 100% paste(veel vijlen).  s' anderendaags om 4 opstaan.Pieken en dalen liggen dicht bij elkaar.
Qua landschap, wildsheid en hoge toppen scoort alleen de Aosta vallei en de zijdalen ervan nog beter.
Kunnen rekenen is voordelig. Ik weet nog goed hoe boos ik was toen deelnemers die een rit oversloegen gigantisch minder strafpunten kregen dan dezen in de achterhoede die de rit uitreden.
De Ironbike is wel eerlijk. Alleen de volgauto's en de volgers zouden  nog moeten afgeschaft worden om het voor iedereen gelijk te maken.
Door deel te nemen leer je ook veel over jezelf en de mededeelnemers. Zelfkennis is zeer belangrijk.
Helm af voor alle deelnemers  die bleven doorzetten of ze nu officieel finishten of niet.
Slagbomen en kettingen daar heb ik een heilige schrik van: ooit in dichte mist geluk gehad dat ik daarmee rekening houdend traag reed. Toch gevallen door blokkeren voorwiel maar zonder erg.
En Elias ge had op geen beter plaats kunnen vallen dan daar moet je maar denken. Als ze u in de mist als helikopters niet vliegen mogen evacueren met een draagberrie te voet of als  ge zelf naar beneden moogt pikkelen, hmmm.
Spoedig herstel, hoop dat het een mooie breuk was. Veel succes volgend jaar(voor alle starters). Mooi verslag dat piekt tijdens het lezen. Niet vergeten uw stuur te vervangen.
Wie was deze op de decathlon fiets? Bergop met hoge hartslag uw achterwiel liften om de bocht te nemen, amai respect.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10