Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Toertochten / 03.05.2020 - MTB Toertocht Overijse - AFGELAST
« Laatste bericht door LuckyIron Gepost op 9 april 2020 - 08:01 »
MTB Overijse moet met spijt in het hart meedelen dat hun toertocht van zondag 3 mei zal verschoven worden naar 2021.

Wij waren klaar om ons nieuw parkoer voor te stellen en jullie een zalige zondag voormiddag mtb tocht te kunnen voorschotelen.

Volgend jaar zijn we uiteraard weer van de partij.

EN NOGMAALS aan alle bikers: respecteer alle maatregelen, respecteer de privé-domeinen, respecteer de natuur, laat geen vuil achter maar vooral:

RESPECTEER ELKAAR !!!




sportieve groeten,


het bestuur van MTB Overijse
http://mtboverijse.be/

met veel dank aan onze sponsors:
KBC Overijse
Worktools
Verzekeringen Detienne & Partners
2
Onderdelen / Re: Ergotec Touring bar-ends vs AHS stuur
« Laatste bericht door Christ D. Gepost op 13 maart 2020 - 10:49 »
Ik heb sedert een tijdje het volgende stuur op mijn MTB/offroadtouring/whatever bike gemonteerd. Pure zaligheid.

3
Onderdelen / Re: Ergotec Touring bar-ends vs AHS stuur
« Laatste bericht door Magura Gepost op 2 maart 2020 - 21:43 »
De Ergon grips die je hebt, hebben ook barends.
Die zijn specifiek gemaakt voor de grips.

https://www.google.com/search?q=ergon+barends&oq=ergon+barends&aqs=chrome..69i57j0l7.2584j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
4
Onderdelen / Re: Ergotec Touring bar-ends vs AHS stuur
« Laatste bericht door Senne Gepost op 2 maart 2020 - 17:16 »
Bedankt voor de reactie.

Bar-ends zijn toch nog net iets anders dan een breed stuur?

Het is voor een trekking-fiets (VSF T700).
5
Onderdelen / Re: Ergotec Touring bar-ends vs AHS stuur
« Laatste bericht door LuckyIron Gepost op 2 maart 2020 - 15:20 »
weinig mensen rijden nog met bar-ends, de meeste rijden nu met een breder stuur waarop bar-ends niet persé noodzakelijk zijn.

je moet natuurlijk zelf kiezen wat voor jou de beste optie is, maar als ik rij hou ik liever mijn vingers zo kort mogelijk bij de remmen  ;)

de bar-ends en stuur die je als voorbeeld geeft, lijken me eerder iets voor een stadsfiets/touring fiets, niet echt om te mountainbiken.
6
Onderdelen / Re: Ergotec Touring bar-ends vs AHS stuur
« Laatste bericht door Senne Gepost op 2 maart 2020 - 11:29 »

Iemand?
7
Onderdelen / Ergotec Touring bar-ends vs AHS stuur
« Laatste bericht door Senne Gepost op 28 februari 2020 - 21:48 »
Hallo,


Ik heb nu een recht stuur van Level Nine met een lichte rise.
Ik zou graag een stuur met multi-hand posities hebben.
Ik zou graag de Ergon GP1 handvaten behouden.

Koop ik de Ergotec EVO Touring bar-ends
https://www.ergotec.de/nl/producten/lenkerhornchen/sub/lenkerhornchen-verstellbar/produkt/evo-touring-l.html

OF

Koop ik een multifunctioneel stuur (en verkrijg zou ook meer bar-end)
Maar, dan zou ik wel een stuk foam moeten wegsnijden om de handvaten te monteren. Lukt dat?
https://www.ergotec.de/nl/producten/lenker/sub/city-trekking-lenker/produkt/ahs-basic-comfort-25-4.html





8
Training en Gezondheid / Trainingtips gevraagd
« Laatste bericht door Stevicii Gepost op 22 februari 2020 - 18:16 »
Een paar trainingsvraagjes om iets beter of sneller te rijden 😛
A: ik heb een route gevonden van me werk tot thuis waar ik op 25km 7bruggen over moet (4*autostrade over,2*spoorweg over en 1*vaart over) nu zijn er tips om die rit in te plannen trainingsgewijs bv alleen brug over tandje bijsteken of gewoon rit doorrijden volle bak?
B:rijd ik tussendoor mss eens rit van lange afstand op rustig tempo?maar wat is dan een lange rit?
Dit terzijde heb ik wel een redelijk fysiek zware job waar ik ook toch tussen de 15000 en 20000 stappen daags doe en toch wa gewicht hef enzo,vriendin met vroeg en late werkshift en kinderen heb(dus niet altijd tijd om Savonds nog te fietsen,plan ik elke week zo een training in zoals punt A of niet?
9
Bikes / Stuurmaat en stuurpen
« Laatste bericht door mmgull Gepost op 29 januari 2020 - 18:05 »
Ik ben 1m79 en heb een frame 56. In theorie zou ik owv lange benen frame 57 moeten hebben. Toch voelt de fiets te groot. Ik denk dat het aan de stuurpen en het stuur ligt, niet aan het kader.

Stuurpen van midden stuur tot midden vork is 10 cm.
Stuurmaten zie foto.

Om  te testen of een korter stuur aangenamer is, heb ik het stuur naar boven gedraaid, en met handen bovenop het stuurt  dat voelt al iets beter. Alleen komen de shifters nu te hoog te staan en is met handen in beugels rijden lastiger (beugel is nu te kort).

Ik zou nu een kleiner stuur proberen en/of kortere pen. Wat raden jullie aan? Stuur wisselen of stuurpen wisselen? Persoonlijk zou ik stuur willen waarbij het makkelijker schakelen is tussen neutrale grip en beugelgrip. Voor mij is comfort veel belangrijker dan performantie.

Indien ander stuur, dan wel of geen compact? Ik dacht bvb aan https://eu.ritcheylogic.com/eu_en/comp-ergomax-handlebar of https://eu.ritcheylogic.com/eu_en/classic-neoclassic-handlebar of https://eu.ritcheylogic.com/eu_en/comp-evocurve-handlebar

Welke drop? Welke reach?

Welke lengte stuurpen? Welke helling stuurpen?

Wat zit op de grens van Medium en Large? Large is duidelijk te groot voor mij maar klein ben ik nu ook niet.

Alvast bedankt.




hoe html converteren naar jpg
10
Drive Train / Campagnolo 52-36 of 13-29
« Laatste bericht door mmgull Gepost op 29 januari 2020 - 11:54 »
Ik heb een campagnolo chorus 10s met 52-39 en 13-26 van al enkele jaren oud. Ik geloof een standaard korte derailleur. Ik weet niet of er een medium derailleur chorus 10s werd gemaakt en of die nog te verkrijgen is.

Werkt prima op de weg.
In de Ardennen wil ik iets lichter.

1° Kan de derailleur en de ketting een grotere spanning aan zonder dat het schakelen slechter gaat?
Zo ja, hoe ver kan ik gaan met voorblad en/of cassette te vervangen?

2° Wat is nuttiger:
Het voorblad vervangen en cassette behouden, dus naar 52-36 en 13-26.

Of

Voorblad behouden en cassette vervangen, dus naar 52-39 en 13-29.

Ik zou denken 18t behouden en voorblad vervangen.







Pagina's: [1] 2 3 ... 10