Auteur Topic: Fietsknooppunten Aarschot en omgeving  (gelezen 5892 keer)

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Fietsknooppunten Aarschot en omgeving
« Gepost op: 27 oktober 2007 - 16:21 »
Ik heb enkele weken geleden fietskaart 3 gekocht, Antwerpse kempen-zuid.  Meestal stippel ik basis van deze kaarten mijn wegtrainingen uit, je weet vooraf zo goed als perfect hoe lang je onderweg zal zijn en meestal mijden deze bordjes de grote, saaie banen.  Nu ben ik op zoek naar enkele "hellingen" om in mijn trainingen op te nemen.  Aangezien fietskaart 3 de omgeving van Aarschot, Langdorp, Averbode, Scherpenheuvel en dergelijke bevat en ik na een aantal Hagelandse chrono's weet dat daar wel wat te "klimmen" valt, ben ik op zoek naar iemand die me wat wegwijs kan maken.  Het moeten wel asfaltbanen zijn.  Op de kaart staan soms straatnamen, dorpsnamen maar natuurlijk geen hellingen / stijgingspercentages / ... en noem maar op.  Bijv. Wijnberg, is dat een helling zoals de naam doet vermoeden?

Kan me iemand dus helpen met straatnamen die bergop of bergaf lopen?  Zo fietsen wij regelmatig van Scherpenheuvel richting Aarschot, iets voor Aarschot steken we de grote baan over en ligt daar een mega steil straatje, ni lang maar wel verschrikkelijk stijl.  Ik vermoed een zijstaat van de N10 maar wat is de naam van die straat.

Merci ...

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: Fietsknooppunten Aarschot en omgeving
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2007 - 17:00 »
Citaat
Zo fietsen wij regelmatig van Scherpenheuvel richting Aarschot, iets voor Aarschot steken we de grote baan over en ligt daar een mega steil straatje, ni lang maar wel verschrikkelijk stijl.  Ik vermoed een zijstaat van de N10 maar wat is de naam van die straat.
Schoonhovendreef  ;)
Daar lopen ook enkele mooie MTB-paadjes.

Verder kan ik je niet echt helpen, want spijtig genoeg woon ik niet daar.

Black Phantom

• Eric Gorris
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • http://users.skynet.be/black.phantom/
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2007 - 20:17 »
Als je de parking van sporthal Demervallei langs de achterkant verlaat en dan na een bruggeske de baan recht oversteekt, dan heb je ook zo'n straatje waarop ik al dikwijls tot op het tandvlees ben moeten gaan.
Heb er eens een kaart bijgenomen en ik denk dat het de Nieuwstraat is.
't Is in ieder geval richting Orleanstoren.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2007 - 22:35 »
Ik denk dat het de Kapittelberg is.
Deze zit ook altijd in de Hageland Classic.
Profiel

Als ge graag op de weg het Hageland verkend,naam dan hier eens een kijkje www.wtmillegem.com .De ritten zijn aangeduid met gele pijlen met een 5.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2007 - 22:38 door Supernaut »
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2007 - 10:31 »
Ik denk dat het de Kapittelberg is.
Deze zit ook altijd in de Hageland Classic.
Profiel

Als ge graag op de weg het Hageland verkend,naam dan hier eens een kijkje www.wtmillegem.com .De ritten zijn aangeduid met gele pijlen met een 5.
Allen bedankt voor de info.  Op de website vermeld door Supernaut staan ook de namen van de hellingen, daar kan ik al wel eens iets mee beginnen.

@Supernaut; die bepijling is dat redelijk goed aangeduid of neem je best toch nog een kaart mee?

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2007 - 14:09 »
Citaat
die bepijling is dat redelijk goed aangeduid of neem je best toch nog een kaart mee?

Goed als je er een beetje je weg kent redelijk in het andere gaval.Neem zeker een kaart mee en een overzicht van de route die je wil rijden + de hellingen.Zo weet je toch in elk geval welke richting je uit moet.

De gele pijlen op de grond zijn echt wel goed zichtbaar.Bij de splitsingen tijden de HC plaatsen zij borden,maar op de weg kan je het ook  wel zien.Doch een beetje de ogen open houden !

Misschien volgend jaar eens deelnemen aan de Hageland Classic.Valt altijd begin april.

Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2007 - 15:19 »