Auteur Topic: SGR Kempen  (gelezen 12769 keer)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
SGR Kempen
« Gepost op: 13 december 2007 - 21:21 »
-
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2010 - 13:55 door Magura »

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
Re: GR Kempen
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2007 - 12:51 »
tjonge, we gaan nog een klasse moeten bijmaken: de über marathons!  ;)

in elk geval, kvnd het wel interessant klinken, ben nog nooit in de kempen geweest en dat moet toch eens veranderen... en zo'n ultra-dingen spreken me ook wel aan, avontuur, heroïek, stuff om aan je kleinkinderen te vertellen! :)

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2007 - 14:05 »
tjonge, we gaan nog een klasse moeten bijmaken: de über marathons!  ;)

Héhé, tja ne mens verlegt steeds zijn grenzen hé!  :p

Maar Magura is natuurlijk geen ne gewone biker ook hé. Dat verslag van de N-Z is echt wel mega!!! Niet normaal zo alleen in den donkeren door de ardennen crossen.
Heb ik echt wel veel respect voor.  :045:
« Laatst bewerkt op: 14 december 2007 - 14:09 door LuckyIron »
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2007 - 18:12 »
Even het enthousiasme wat temperen.  Hoewel de Kempen best wel mooi zijn, is deze GR qua parcours eerder gematigd.  Een afwisseling van asfaltwegen, brede lange zandwegen en af en toe een leuk stuk.  Het stuk in Nederland is denk ik nog het beste.
Niks speciaals dus.  Eerder een zeeer lange training, wetende dat het overgrote deel vlot bolt (in de winter beter dan in de zomer).
Zelfs de TransBelgië, die de eerste uren dezelfde streek aandoet, is meer MTB-waardig.

Even terug op de vraag terugkomen: aangezien ik geen bijlagen kan zetten, moet ik bij interesse dan die bestanden naar iemand doormailen?  Ik heb er nu toch wat werk in gestoken.  Het resultaat is geen staatsgeheim en mag gerust worden gepubliceerd.  Enkel bij interesse uiteraard.

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 14 december 2007 - 19:28 »
dan is't een goeie training voor deTBNZ 2008 ee :)
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2008 - 21:51 door PhrAcE »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2008 - 16:17 »
Sjot  ;)

Iemand die bereid is om ofwel het bestand ergens online te plaatsen, ofwel om hier efkes uit te leggen hoe ik dat kan doen?
Dankoewel.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2008 - 21:38 door PhrAcE »

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2008 - 21:39 »
oeps, dit is een beetje blijven liggen...

files kunnen nu ook gedownload worden vanop onze server:
http://www.4bikers.be/GPS/GR_Kempen/GR_Kempen%20routebeschrijving.doc (2.4Mb)
http://www.4bikers.be/GPS/GR_Kempen/GR_Kempen.gdb
http://www.4bikers.be/GPS/GR_Kempen/GR_Kempen.xls

& publiek geplaatst...
have fun with it en natuurlijk dank aan Magura voor het ter beschikking stellen!
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2008 - 21:40 door PhrAcE »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2008 - 22:19 »
Misschien even kort wat uitleg bij de files die ik heb gemaakt:

• Worddocument: dit is de routebeschrijving van gans de GR Kempen.  Het 212 km lange traject is beschreven in 9 etappes, vertrekkende vanuit Oostmalle, richting met de klok mee.  Waarom?  Tja, omdat dat voor mij het gemakkelijkste was.  Je kan uiteraard vertrekken waar je wil en de route in omgekeerde richting doen.
    Dit document vormt de basis, aangevuld met tekst en kaartjes, die je best meeneemt als je het traject wil rijden.
  • MapSourcebestand: de GPS-track.  Wederom: keuze tussen de 9 afzonderlijke deeltrajecten of de volledige track.
  • Excelbestand: een tijd- en afstandtabel van het traject, uitgewerkt met de verschillende plaatsen waar je kan bevoorraden.  Hier is het dus mogelijk om in te schatten hoeveel tijd je over een (deel)traject doet, door de gemiddelde snelheid en stoptijd aan te passen

Dankuwel Elias voor de tijd en inspanning die ge daar hebt ingestoken.

Ik heb al een aantal delen gereden van de route.  Traject 1 en 2 zijn saai en gaat veel over verharde wegen.  Van het gedeelte in Nederland verwacht ik echter wel goede dingen.
Het doel is de volledige lus eens op 1 dag te rijden, maar dan zou het weer toch eens wat vrolijker mogen worden.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2008 - 22:23 door Magura »

Fully Fetzl

• Stefan Belmans
  • 4Bikers Member
    • FeKeJo
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2008 - 22:40 »
en hop... als kempenaar: op mijn meerjaren plan ! :p
You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully
        www.fekejo.be

Willy

• Wilfried Dejaegere
  • 4Bikers Member
    • http://www.megabikers.be
« Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2008 - 09:00 »
als het een weekje droog blijft (en de wind gaat ewa liggen) zie ik dat zitten

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #10 Gepost op: 21 februari 2008 - 22:17 »
Op zaterdag 16/02/08 reed ik alleen de SGR Kempen.  Het was al de ganse week droog, dus wilde ik eens de kans wagen om in de winter een MTB-rit van + 200 km te rijden.

Wie geen goesting heeft in tekst: hier meteen de foto’s.

Grootste vraagtekens vooraf waren:
1) Hoe zal ik me aankleden om de bittere ochtendtemperatuur te trotseren, maar ook overdag nog aangenaam te kunnen rijden zonder te zweten en m’n volle rugzak nog meer te belasten?
2) Wat en hoeveel eten ga ik meenemen om de hele dag toe te komen?
3) Hoe ga ik het drinken ijsvrij houden?
4) Welke verlichting neem ik om in het donker voldoende te kunnen zien?
5) Om welk tijdstip vertrek ik het beste om eventueel moeilijke stukken ’s morgens of ’s avonds in daglicht te kunnen doen?

Bon, een hoop vraagtekens dus.  Tijd dat we er eens invliegen.

Vrijdagavond besloot ik voldoende boterhammekes te smeren.  In de rugzak verdween nog een half pak peperkoek, enkele mueslikoekskes en een stuk nougat.  Ook de Platypus drinkzak van 3 liter werd voor 2/3 gevuld, naast een drinkenbus van 1 liter water en een drinkenbus met 0,75 l citroendrank.  In deze bussen deed ik een scheutje zout en een goede schep suiker, in de hoop dat ze niet zouden bevriezen.  Het rugzakje, waar ook nog wat backup papieren kaartmateriaal, herstelgerief en een droge windvest in stak was dus aardig gevuld.  In het heuptasje was het digitaal fototoestel, samen met enkele reservebatterijen en een GSM.

Ik had uitgerekend dat ik er een uur of 12 over zou rijden.  Echter: er was maar 10 uur zonlicht beschikbaar.  De stukken dicht bij huis kende ik allemaal.  Nabij het einde zaten er enkele stukken bij die je liever overdag doet, in het begin was het hoofdzakelijk een makkie.  De Sigmalampjes met batterijset meenemen vond ik overdreven, omdat naast al het overige materiaal je dit ook nog de hele dag moet meezeulen.  Vandaar besloot ik m’n Head Fire Revolution (zichtbaarheid tot 20 km volgens de technische fiche) op de helm te monteren.  Een goede keuze, zou later blijken.

Zo gezegd, zo gedaan.
Zaterdagochtend om 6h20 sta ik buiten te bibberen van de koude.  De thermometer geeft nu al –6°C aan, het koudste moet nog komen.  De Kempen staat dan ook bekend voor de grote temperatuursverschillen.  ** Slik **

De aanvang was al meteen om goed wakker te worden.  Een veldweg met keihard bevrozen sporen.  In het lampjeslicht was dat wel even uitkijken.  Ik merkte tevens dat m’n achterderailleur slecht stond afgesteld.  Geen lachtertje trouwens om met half bevrozen vingers aan het kabelstopke te draaien.
Maar zoals verwacht was hierna het eerste deel gemakkelijk.  Veel verharde en semi-verharde wegen, ideaal om ’s nachts te bollen, en tevens te genieten van een toch wel prachtige zonsopgang.

De eerste 25 km zijn zo voorbij gevlogen, dan krijgen wat meer offroad onder de wielen geschoven.  Vanaf de eerste grensovergang in Nederland nabij Wortel/Merksplas (startpunt TBNZ 2007) is het zonnetje volledig aan de horizon verschenen.  Deeltraject 2 is niet slecht.

Maar wat dan gezegd als we Meersel-Dreef verlaten.  Het stuk tot aan Alphen is gewoon 30 km genieten geblazen.  Constant bos, zeer weinig asfalt, veel natuurgebieden die je moet doorkruisen.  Kijk de foto’s er maar op na, dit is gewoon prachtig!  Hier kom ik in de toekomst nog eens terug om wat te verkennen, dit laat ik niet zomaar liggen.
Aan het eerste natuurpark aan Patersmoer begint de eerste serie hekjes.  Hier is de natuur toch wel schitterend !

Om naar de Strijbeekse heide te rijden moet je eerst een tijdje een brandgang volgen.  Geen makkie met de fiets.  Heidegras dat wel een meter hoog staat, en verborgen dorens zorgen ervoor dat fietsen moeilijk wordt.  Stevige banden en/of antilekvloeistof zijn hier ten zeerste aangeraden.
Het Rondven is weer een mooi stukje natuur, evenals de Rucpense bossen en het Ulvenhoutse en Chaamse bos.  Heerlijk en ongestoord over de vele singletracks bollen.  Sommige naaldbossen zijn zo dicht dat het zelfs overdag er nog donker is.  Tiens: liggen de Ardennen in Holland?

Intussen is het nog altijd stevig aan het vriezen.  Zowel de teut van de Platypus (1 keer vergeten het water terug te blazen) als de 2 drinkenbussen zijn bevrozen (de truuk van de duif: bussen omdraaien) hielpen niet voor lange tijd …
Maar de natuur compenseert dus dit alles.  Even voor Alphen, nabij de jeugdherberg en de camping passeer je nog het recreatiegebied ’t Zand.

Nog dit: een GPS is hier echt een must.  In Nederland volg je in totaal wel 4 verschillende soorten bewegwijzering door elkaar.  Geel-rood, wit-rood, groen-geel en wit-geel.  Geen van deze markeringen mag je constant volgen, of je rijdt verkeerd.  Opletten dus!  De GPS-track is erg duidelijk, en hiermee mag je normaal niet mee verkeerd rijden.

Enkel als je Alphen verlaat kan er verwarring ontstaan.  Een rond punt hebben ze recentelijk herlegd.  Als je de track volgt, moet je over een pas aangeplante haag kruipen.  Achteraf bezien is het beter even de asfaltweg rechts te volgen en na 100 m links af te draaien, dan kom je terug uit op de track.  Het wijst zichzelf uit.

Het begin van deel 4 is even saaier gaat over veldwegen.  Tot je het Bels lijntje oversteekt.  Vanaf Ooijevaarsnest is er terug een mooi natuurgebied, met hoogtepunt het Halve Maanven.
Wat verderop volg je het riviertje de Rovertse Leij.  Deze singletrack kan er wel modderig bijliggen.  Nu was de ondergrond nog hard.

Aan de Tulderheide volg je, net op Belgisch grondgebied, evenwijdig met de grens op enkele honderden meters naast je, lange rechte zandwegen.  Het stuk dat je wat later in Nederland rijdt is dan weer een nachtmerrie voor hardtails, zeker nu met deze knalhard bevrozen ondergrond.  Pfffft.  Diepe sporen waar je met de trappers tegenzit maken het er niet makkelijker op.  Anderzijds: gelukkig dat het nu niet heeft geregend.

Bij grenspaal 205 rij je nu definitief terug in België (in totaal steek je 8 keer de grens over).  In het Ravels staatsbos rij je door mooie loofbossen.  Ook hier kan het wat sappiger liggen bij slecht weer.  Aan het Zwartgoor waren de paadjes geteisterd door bosbouw.  Om de 100 meter moest ik de fiets over een omgezaagde boom hijsen.  Wat verder wees de GPS me over een singletrackje waar het door de boswerken onvindbaar was geworden.  Ik zocht vruchtloos naar een alternatief, om uiteindelijk te besluiten om enkele 100den meters met de fiets in de nek door het bos te wandelen tot ik terug op een bredere weg zat..
Het Kesseven, wat verderop, was weer een mooi stukje natuur.

Nabij Ravels kom je andermaal het kanaal Dessel – Schoten tegen, dat je gedurende een tijdje over een offroad pad moet volgen.  De koude snijdende oostenwind, die al de hele tijd in het nadeel stond, begon me te vermoeien.  Als alternatief zag ik dat de pas nieuwe Blosoroute van (Oud)Turnhout aan de rechterkant hier singletrackt.

Tot Arendonk blijf je echter op brede zandwegen rijden.  Je kijkt dan respectievelijk op natuurgebied De Liereman en natuurreservaat Korhaan.  In Arendonk zelf rij je dwars doorheen het centrum.  Ik had nog voldoende mondvoorraad in de rugzak, maar eventueel kan je hier nog wat eten inslaan.

Na een pokkezwaar stoempstuk naast de beek Wamp en Goorke doe je een mooi vlonderpad aan.  Net de Hoge Venen.  Wat verderop is het weer een hele tijd offroad naast hetzelfde kanaal als voordien.  Hier had ik toch een zeer moeilijk moment.  Ik was al 7,5 uur onderweg, het grootste deel windop.  Gelukkig had ik het nooit echt koud gehad, maar zo de hele dag in de vrieskou vergt toch wel wat energie.  De fietsbotinnes bewezen hun dienst.  Aan  P o s t el  vaartbrug besloot ik een langere stop te houden.  Achter een gebouw, uit de wind in het zonnetje.  Ik draaide de drinkenbussen open, zodat ze konden ontdooien.  Tevens nam ik een stevige maaltijd.

Deze stop was een slimme zet.  Want nadien kwam ik er terug door.  Het feit dat het nu hoofdzakelijk windaf was zal er ook wel voor iets tussenzitten.

Vanaf het Caminastrand volgde het parcours geruime tijd de Blosoroute van Dessel over singletracks langs de afwateringsgracht.  Aan de Boerentang was het de hoogste tijd dat een gedeelte van de maaltijd langs de onderkant verdween.

Wat verderop kwam even een asfaltstuk op het jaagpad langs het kanaal Bocholt – Herentals.  Ditmaal pal windaf.  Yeah, dat deed deugd.  Een koersfiets kon het blijkbaar niet verdragen dat een montibaajker met rugzak en hoofdlampke kwam voorbij gereden.  Hij versnelde tot 40 per uur, ikke in het wiel.  Amaai mijne frak.  Even pieken met de hartslag.

Het provinciaal domein Prinsenpark was tot dan nog onbekend terrein voor mij (edit: later werd dit bos bekend door de filmopnames van den bospoeper ;-), en werd er tevens de Reebok geschoten in "Van Vlees en Bloed").  De passage hierdoor was een aangename verassing.  Het was nu al 14h45, en er waren ook verschillende wandelaars aan het genieten van deze toch wel mooie dag.
Wat verderop rij je even op de geodetische basis van de Kempen, om via de Kleine Nete Kasterlee te bereiken.

Kasterlee, dat doet bij velen een belletje rinkelen omwille van de Kabouterkesberg.  En inderdaad, daar wees de GPS me ook heen.  Het stuk dat volgt is weer de moeite waard.  Maar opgelet voor spelende kinderen en wandelaars.  Echter: de snelheid was er al lang uit.  Hier moest zelfs worden geklommen.  Enkele keren moest ik op de granny schakelen.  Trapjesklimmen en vlaktes losse zand molken de beenvezels uit.  De bomen met luchtwortels waren leuk om zien.
De klim naar het officieus hoogste punt van de Kempen: de Hoge Mouw, kon ik net niet al rijdend nemen.

In dit stuk bos volg je tevens de GR 565 Schniederspad (nog een projectje dat ik ooit eens wil doen).  Maar als het terug zuidwaarts gaat scheiden de wegen.  De GR 565 blijft het bos volgen, terwijl de GR Kempen terug even naar de Kleine Nete gaat.  Wat verderop passeren we Bobbejaanland.

In het stuk bos dat volgt is nog een prachtig ven verscholen.  Nabij Herentals maakt het parcours een S-lus.  Hier moet tevens weer wat geklommen worden.  Regelmatig kom je hier pijltjes van de locale Blosoroute tegen, al volg je hier veelal brede zandwegen en paadjes met los zand.  Een bekende plaats is hier oa camping Floréal.  Intussen heb ik er al 10 uur opzitten.  De bottines bewijzen hier weeral dienst als een loslopende hond komt aangestormd.

Na het oversteken van de Aa en het passeren van de Heggekapel kom ik in Poederlee.  Vanaf dan gaat het weer even over verharde wegen.  Daar ben ik niet rouwig om …
Tot Wechelderzande worden brede zandwegen afgewisseld met betonbaantjes.  Nadien volgt nog een mooie passage doorheen Blommerschot.  Ik ben blij dat ik dit stuk nog in het licht kan rijden, want de singletracks langs rododendrons vergen toch wel wat oplettendheid.  Het begint hier stilaan terug te schemeren.

Aan Zalphen gaat de zon weer onder.  Gelukkig is het dan niet ver niet meer.  Om thuis te raken via kasteel de Renesse moeten de lampjes nog even worden ontstoken.  Na het kasteel volgt nog een laatste zwaar offroad stuk.  Normaal gezien zijn hier steeds zeer grote plassen en is hier veel modder.  Gelukkig nu niet.  Wat later bol ik tevreden thuis op de oprit.

Statistiekjes:
216 km
400 hm
Totale tijd 11h54
Fotoalbum van zaterdag 16/02/'08
Andere foto's gevonden vanop internet, met zelfgemaakte parcourskaartjes

Onderweg passeer je nog andere lange afstandsdingen, zoals:
- GR 565 (kruis je meermaals en loopt kort gelijk);
- LAW 11 Grenslandpad (loopt op Nederlands grondgebied lange tijd gelijk);
- SP 5 Brabants Vennekespad (kruis je meermaals);
- SGR Mol Om (raak je enkel aan  P o s t e l vaartbrug).

Besluit:
Zoals verwacht dus het eerste en laatste deel vrij veel verhard.  ’s Morgens ideaal om warm te komen en/of in het donker te bollen.  Het stuk in Nederland was een ware openbaring.  Echt schitterend!  De overige stukken zijn zeker niet mis.  Hier en daar kan je met wat streekkennis de toer wat leuker maken.

De ondergrond is constant zandgrond.  Op de meeste plaatsen is deze goed berijdbaar.  Enkel het stuk tussen pakweg Poppel en Ravels kan modderig zijn, enkele kleine sporadische stukken niet te na gesproken.

Voor herhaling vatbaar?  Zeker en vast, maar dan mag het wel enkele graden warmer zijn en mag de dag wat langer duren …

« Laatst bewerkt op: 31 januari 2010 - 21:09 door Magura »

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2008 - 08:22 »
Schitterend verhaal .
Nog maar eens het bewijs wat voor een pareltjes er gereden kunnen worden op een steenworp van huis .

Zulke initiatieven brengt mij ook wel op ideeën  ;) .
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2008 - 10:33 »
Fok, als ik dit weer lees denk ik met weemoed aan mijn "vrijgezellige " dagen terug.... ;)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2009 - 17:01 »
Wie de GR Kempen aandoet en de voetveer bij (25A), uitgebaat door taverne Burcht Hertog Jan, wil gebruiken: deze voetveer is buiten gebruik.  De datum van hernieuwde ingebruikname is nog onbekend.

Alternatief is de ophaalbrug even verderop.

Thierry

• 4Bikers Member
« Reactie #14 Gepost op: 25 augustus 2009 - 19:20 »
Alternatief is de ophaalbrug even verderop.

Of snoekduiken ...
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re:SGR Kempen
« Reactie #15 Gepost op: 10 augustus 2011 - 19:19 »
Alle overige alternatieven/diagonalen zijn intussen vorige winter gereden, zodat de > 300 km van de SGR Kempen van het lijstje is gevinkt.

Tijd voor vernieuwing ...  ;).

Zoals al een tijdje in de wandelgangen het gerucht de ronde deed, zullen zowel de GR 565 Renier Schniederspad als de SGR Kempen beiden in 1 gids komen.

De gids en voorstelling van de nieuwe Snieders en GR Kempen komt er in de loop van 2012, vermoedelijk de lente.

De nieuwe markeringen zijn ze volop aan het schilderen.  Dus is er momenteel een probleem voor wie precies nu de route wil lopen.  GR-paden heeft dat ook op hun site duidelijk aangekondigd dat er een ‘overgangsjaar’ is, waarbij je  uitzonderlijk de gidsbeschrijving (oude gids) moet prioriteit geven op de markering (normaal is het andersom bij twijfel) + de updates via  hun websites.
Aangezien het pad omzeggens voorbij m'n voordeur komt, en het pad tevens een groot deel m'n offroadtraject naar het werk volgt, heb ik al talrijke vernieuwingen gespot.  En ik moet toegeven: het is weer de moeite.  "Saaiere" delen van de oude versie zijn aangepakt, de vernieuwingen zijn stuk voor stuk pareltjes (bvb. 's Heerensbos !).

Nog even geduld dus, en we kunnen weer een nieuw mooi Kempisch supertoereke met hoog offroad- en singletrackgehalte is weer een feit  :p.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2011 - 19:39 door Magura »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: SGR Kempen
« Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2013 - 02:22 »
Vandaag de nieuwe versie gereden.  255 km MTB, self-supported, sneeuw en veel wind/windchill.
17h33 nonstop biking.

Later meer, eerst nekeer zien of we in slaap kunnen vallen.

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2013 - 17:11 »
 :007:

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2013 - 21:53 »
makkie. één voordeel. Met dit weer vallen de asfaltstroken minder op.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2013 - 21:53 »
M'n foto's voorzien van een verhaallijntje, kan je HIER terugvinden.

't Was weer leuk, een toereke dat vertrekt aan uw voordeur.
Met een gemiddelde temperatuur van -5°C overdag en 's nachts + veel wind (lees: koude windchill) toch nog redelijk stabiel/droog weer gehad, gezien het vandaag hier in Westmalle toch nog een mooi pakje heeft bijgesneeuwd ... vandaag zou het NOG leuker/mooier zijn geweest.

Zie dus m'n verhaallijntje bij de foto's, maar verder wat over de streekGR:
- Qua parcours grondig anders tov vroeger: meer dan de helft (driekwart ?) is anders.
- Beter of slechter: geen oordeel.  Hiervoor moet ik eerst nog de nieuwe GR565 Renier Schniederspad rijden, die ook grondig is vernieuwd (en stukken oude SGR terug heeft opgenomen).
- Wél spijtig dat het noordelijke stuk van Meersel-Dreef over Alphen (cfr. Alphentocht) definitief is weggevallen, want dit was echt wel een mooi stuk.
- De markering is prima !
- Gebruik NIET de track die je kan downloaden op de GR-site, want die klopt over langere afstand op verschillende plaatsen niet.  De topogids is echter wel correct met de situatie in het "veld".

Een schitterende, lange dag gehad.  Hopelijk blijft dit mooie winterweer met zowel 's nachts als overdag stevige vorst nog een tijdje aanhouden, véél plezanter dan dat kletsnatte najaarsweer van december.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2013 - 21:55 door Magura »