Ik heb de Garmin-stuurhouder in het begin ook wel gebruikt maar vond dit toch een beetje risci. Bijkomend nadeel is dat deze bovenop je stuur staat en bij een val bijna gegarandeerd zal geraakt worden.
Daarom heb ik zelf een houder geconstrueerd naast de stuurpen.(en ik heb de crashtest al letterlijk uitgevoerd, zonder gevolgen voor het toestel)
Wat de storingen betreft die Koen ondervonden heeft: zelf heb ik hiervan nog niets gemerkt.
Zou het kunnen liggen aan het feit dat je de soort batterijen die je gebruikt moet selecteren in het menu ?
Dit zou toch een verklaring kunnen zijn voor het feit dat je batterijstand niet overeenkomt met de werkelijke staat.
Ik gebruik enkel oplaadbare (GP 2300mAh) en heb nog geen problemen ondervonden.
Onze laatste nachtrit eens uitgeprobeerd met continue verlichting aan. Na +/- 2.5u stond de batterijstand nog op vol.
Dat van die kwetsbaarheid van zo'n Garmin stuurhouder valt wel mee hoor. Een vlugge berekening maakt dat we tijdens onze raids al een pak meer dan 250.000 (!) gps-kilometers gemaakt hebben met die stuurhouders. Wel hoofdzakelijk met Geko's. Ik denk dat er door valpartijen in totaal een dozijn toestellen beschadigd zijn, meestal met enkel cosmetische schade en een paar keer met "total loss". De meest voorkomende schade was een uitgescheurde schroefdraad maar met wat secondenlijm is dat goed op te lossen.
Dat is rekening houdend met het terrein waar we over rijden feitelijk heel goed.
De spectaculairste vernieling was als volgt: er was een groepje wat afgeweken van de track en één ervan probeerde een steile kant omhoog te klauteren om te zien of ze zo korter terug op de track konden geraken ipv een eind terug te rijden. Ongeveer 20 meter hoger duwde hij een steen los, die de helling afrolde. Zijn bike stond tegen de wand geleund en die steen viel pats op de gps, toestel compleet verpletterd... een geluk bij een ongeluk, want moest die steen op zijn frame gevallen zijn (een dunwandige Klein !)...geen krasje op de fiets ! Niet echt de fout van de stuurhouder dus

Het grote nadeel van de Garmin stuurhouders is dat ze de trillingen ongedempt aan de toestellen doorgeven, we hebben véél toestellen kapot gehad zo - soms na een raid de helft van het totale aantal(33)...
Nu zijn ze ook wel "op", ttz er zit zoveel speling op dat je de toestellen feitelijk met een extra rekkertje zou moeten stabiliseren. De toestellen komen, niet los hoor, ze bewegen alleen veel wegens "uitgelodderd".
We gaan dit jaar nieuwe gps'sen en stuurhouders aankopen, waarschijnlijk de Legend HCx'en en stuurpenhouders van Bikertech. Ik hou eerlijk gezegd mijn hart wat vast omdat zo bovenop een stuurpen me dat kwetsbaarder lijkt. Naast de stuurpen vind ik maar niks omdat je daar dan gemakkelijk met je knie tegenstoot.
Ik heb net de batterij-instelling gecheckt op de HCx en die staat op alkaline, straf dat hij dus met oplaadbare goed werkte maar met gewone niet (maar dat moet ik dubbelchecken, misschien dat hij dat nu met oplaadbare ook heeft).
Ik denk dat ik met de schermverlichting op maximum al eens meer dan 7 uur genavigeerd heb zonder dat (oplaadbare 2700 mah) plat waren. Dat is dus redelijk ok.