Welk je het beste koopt, is persoonlijk en afhankelijk van je noden.
Om op je vraag te antwoorden: City Navigator is NIET even gedetailleerd dan Topo België, in België welteverstaan.
Op City Navigator staan in principe enkel de wegen met straatnaam, eventueel sporadisch ook een "onverharde weg". Vergelijk het met een gewone auto-GPS. Op Topo België staan alle wegen, paden, hoogtelijnen, landschapkenmerken (bos, vijver, kilometerpaal, toren, ...) die je op een papieren stafkaart kan vinden. Veel gedetailleerder dus.
De kaarten van City Navigator zijn routeerbaar. Je kan dan je Colorado (of een ander toestel) gebruiken zoals een standaard auto-GPS, dus navigeren van punt A naar punt B. Dit kan NIET met Topo België.
City Navigator bevat kaartmateriaal van gans Europa, Topo België uiteraard enkel maar België (en geen halve meter verder!).
Dus: concreet voor je vraag. Wil je enkel in België fietsen, en gebruik je het toestel niet om bvb. in de auto te navigeren, heb je City Navigator niet nodig. Wil je daarboven ook nog in het buitenland MTB'en (dus niet op de baan rijden), ben je ook niets met City Navigator (wegens geen offroad paden op de kaart).
In de andere gevallen ben je wel genoodzaakt City Navigator aan te schaffen, wetende dat deze kaarten voor offroad-gebruik minder geschikt zijn.
Ikzelf had eerst Topo België, wegens mijn voorkeur om het toestel op de MTB te gebruiken. Nadien heb ik City Navigator aangeschaft. Beide kaarten gebruik ik nu afwisselend dooreen, waarbij ik de Topo kaart meer gebruik dan City Navigator. Wellicht omdat ik met de regelmaat der klok het onbekende in trek en streken ga verkennen. Maar zoals gesteld: dat is veelal persoonlijke keuze.
Maakt de weergave van je gps btw ook een pak trager als e wil uitzoomen e.d.
Zelf ondervind ik daar weinig last van, maar ik heb al gemerkt dat het bij sommige toestellen wel wat trager merkt. Misschien omdat je verschillende kaarten (basiskaart, Topo, CN, andere) allemaal laat tonen, en niet enkele op "hide" zet?