Auteur Topic: Goede GPS winkel gezocht omgeving Leuven  (gelezen 5724 keer)

Schijfrem

• Geert
  • 4Bikers Member
Goede GPS winkel gezocht omgeving Leuven
« Gepost op: 9 juli 2008 - 21:51 »
De kogel is door de kerk om het maar zo te zeggen, ik ga mij heel binnenkort ook een GPS aanschaffen.
Bijna zeker wordt het de GPSmap 60CSx.
Maar ik verkies toch om eerst in een winkel langs te gaan en daar de zaak wat te bekijken en info te verkrijgen van een verkoper die gene zever verteld en weet waarover hij praat. Dus voor mij liefst geen on-line aankoop via het internet.
Hoe prijsvoordelig dit ook mag zijn, ik hecht veel belang aan een correcte en vlotte naverkoop in geval van problemen achteraf!

Wie kan mij een goede winkel aanbevelen waar men een breed gamma aan GPS toestellen heeft en waar men steeds een correcte dienst na verkoop kan bieden? Liefst in de omgeving van Leuven maar verder mag ook.

Ik dacht aan http://www.web.point2.be/ =>> iemand die hier ervaring mee heeft?

Of ... misschien toch een on-line aankoop maar dan wel met de garantie dat als ik een defecte GPS heb ik naar hun winkel kan rijden!
(enkel in België, verder ga ik niet)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: Goede GPS winkel gezocht omgeving Leuven
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2008 - 22:05 »

Met die winkel (Paal) heb ik zeer goede ervaringen  :045:.  Kessel-Lo zal voor jou wellicht gerichter zijn; ik geloof dat deze winkel hetzelfde is (vraag anders aan Thierry  ;)).

Het toestel dat je voor ogen hebt is alleszinds naar mijn inziens nog steeds de beste keuze op dit moment.  Degelijk, én vrij van kinderziektes.  In elk geval veel succes ermee.

Hou wel voor ogen dat de eerste weken/maanden een gewenning vragen.  Goed informeren en gebruikshandleidingen lezen is de boodschap.  Uiteraard geldt steeds dat je het toestel door te gebruiken het beste leert kennen.

Hou rekening mee dat het kaartmateriaal voor GPS én een deftige stuurhouder nog een aardige duit kosten ... .

Schijfrem

• Geert
  • 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2008 - 22:27 »

Met die winkel (Paal) heb ik zeer goede ervaringen  :045:.  Kessel-Lo zal voor jou wellicht gerichter zijn; ik geloof dat deze winkel hetzelfde is (vraag anders aan Thierry  ;)).

Het toestel dat je voor ogen hebt is alleszinds naar mijn inziens nog steeds de beste keuze op dit moment.  Degelijk, én vrij van kinderziektes.  In elk geval veel succes ermee.

Hou wel voor ogen dat de eerste weken/maanden een gewenning vragen.  Goed informeren en gebruikshandleidingen lezen is de boodschap.  Uiteraard geldt steeds dat je het toestel door te gebruiken het beste leert kennen.

Hou rekening mee dat het kaartmateriaal voor GPS én een deftige stuurhouder nog een aardige duit kosten ... .

Geloof me, ik heb al koppijn gekregen van al die topics in alle forums te hebben doorlezen  :034:
Als software ga ik er zeker de city navigator kaart bijnemen (voor op de koersvelo) en als houder waarschijnlijk iets van Bikertech (lijkt mij heel stevig te zijn, ik wil het naast de stuurpen plaatsen).

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2008 - 09:40 »
Citaat

Ja ,  en dus ook zeer goede .
Voor alle duidelijkheid , mijn gps komt niet van daar ( tweedehands ) en bij het gekende probleem van uitvallen hebben zij er daar geen enkel probleem over gemaakt om mij verder te helpen  :045: .

Idem voor een vriend van mij die zijn toestel in het buitenland gekocht had ( legerverplichting ) . Toestel stuk en die hebben ze ook verder geholpen .

Daar kunt ge dus prat op gaan van uitmuntende service .

Een bikertechhouder heb ik ook . Wel voor  bevestiging op de stuurpen ! Persoonlijk vind ik dit beter dan op het stuur . 
Heb gemakkelijksheidhalve wel een tweede houder op de koersfiets gemonteerd zodat ik niet steeds die houder moet wisselen . Nogal moeilijk bereikbare bout en moer . Wissel nu enkel de schelp waarin de gps zit .4 schroefjes wisselen gaat veel vlugger en makkelijker .
Maar ik ben er zeer tevreden over . Heeft zelfs al een crachtest met glans doorstaan  ;) .
Zonder hierover een discussie op gang te brengen . De 3 bekendste lijken mij 3 goede oplossingen .

Maar't moeilijkste moet nog komen hé . Er mee leren werken   :$ .
Probeer hier en daar wat op te vangen en voor de rest véél gebruiken , zééér vééél gebruiken en proberen .En vragen stellen kost geen geld , enkel een  :bier: .
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Thierry

• 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2008 - 22:58 »

Ik ben het volledig eens met al het bovenstaande, zowel wat betreft Point 2, de toestelkeuze (GPSMAP60CSx boven Colorado), de gewenningsperiode van enkele weken (of maanden) en de extra kost van kaartmateriaal en houder voor op de fiets ...

Ter info : Point 2 Leuven en Point 2 Paal zijn twee afzonderlijke, zelfstandige winkels, maar er wordt wel nauw samengewerkt op allerlei gebied. Beide winkels hanteren hetzelfde principe, namelijk : "wij verkopen meer dan alleen de doos". Service wordt er als zeer belangrijk aanzien, zowel voor, tijdens als na de verkoop.

Ook ter info : ik werk niet meer bij O2 Bikers. Ik ben daar een goeie 3 weken geleden weggegaan, en ik werk nu bij ... Point 2 Leuven. Altijd welkom in de winkel voor meer info over eender welk Garmin gps-toestel ...

@ Supernaut : mja, waar is die goeie oude tijd, toen ik nog mailkes stuurde over de verschillende toestellen en de werking van Mapsource, en ik in pinten werd uitbetaald ... Die pinten zijn nu helaas verleden tijd, nu geef ik mijnen uitleg "gratis" aan de klanten - lol.
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Schijfrem

• Geert
  • 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2008 - 07:57 »
Awel, volgende week eerst een weekje wandelen in Oostenrijk en daarna spring ik daar eens binnen  ;)

Schijfrem

• Geert
  • 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 2 augustus 2008 - 22:29 »
Vandaag bij Point 2 Leuven een Garmin60CSX geweest kopen.
Winkel is specifiek uitgerust voor GPS en toebehoren en verdekke, die gasten weten waarover ze praten hoor  :)
Ik heb lang getwijfeld welke houder ik er bij zou nemen maar het is dan uiteindelijk een touratech geworden.
Ik heb wel mijn remhendels wat naar boven moeten plaatsen om die houder er deftig op te krijgen maar het is uiteindelijk toch gelukt.  :p
Nu begint het echte werk .... dat ding in werking krijgen en ermee leren werken.
Soit, ik weet weer wat doen de komende weken  ;)

montenbaiker

• 4Bikers Member
« Reactie #7 Gepost op: 8 augustus 2008 - 13:10 »
Geluk gewenst met je nieuwe aanwinst.  Je zal het je zeker niet beklagen.  Ik heb het zelfde model en het toestel heeft me reeds de mooiste mtb tochten bezorgd in binnen en buitenland en heeft me nog nooit in de steek gelaten...
Koop er een goede set oplaadbare baterijen bij: Nih 2500 milli-amp
Als ik een tip mag geven om je wegwijs te maken in tracks, route, tracklog, kaartmateriaal, unlocken kaarten en diverse instellingen en toepassingen van je nieuw stuk speelgoed: http://www.gpscenter.be/forum/

Schijfrem

• Geert
  • 4Bikers Member
« Reactie #8 Gepost op: 9 augustus 2008 - 17:00 »
Geluk gewenst met je nieuwe aanwinst.  Je zal het je zeker niet beklagen.  Ik heb het zelfde model en het toestel heeft me reeds de mooiste mtb tochten bezorgd in binnen en buitenland en heeft me nog nooit in de steek gelaten...
Koop er een goede set oplaadbare baterijen bij: Nih 2500 milli-amp
Als ik een tip mag geven om je wegwijs te maken in tracks, route, tracklog, kaartmateriaal, unlocken kaarten en diverse instellingen en toepassingen van je nieuw stuk speelgoed: http://www.gpscenter.be/forum/

Dank u voor de link !  ;)
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2008 - 17:02 door Schijfrem »