Auteur Topic: dtswiss lockout vervangen (hendeltje)  (gelezen 3679 keer)

Cuby

• 4Bikers Member
    • gierke
dtswiss lockout vervangen (hendeltje)
« Gepost op: 29 juli 2008 - 11:15 »
Ik heb nu een DtSwiss demper op mijn Scalpel frame mar de RL gaat enorm stroef, het is ook een groot ding (fietsbel).
Weet er iemand of je een poplock kan gebruiken voor de dt swiss achterdempers?
Ik heb dat eens beter bekeken en als ik dat achterstuk (aanbouwdeeltje voor rl bij dtSwiss )laat staan op de dtswiss demper zou dat moeten lukken in combinatie met een pop- of pushlock ? Tenzij er in de vorken van rs een veertje zit dat de rl hendel vd Poplock laat terugspringen en dat zo'n veertje niet aanwezig is bij het dtswiss opzetstuk? Iemand de technische know-how?
mvg Cuby

Barny

• Bart Verschueren
  • 4Bikers Member
Re: dtswiss lockout vervangen (hendeltje)
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2008 - 17:40 »
De afgelegde kabelweg is bij DT net iets groter dan bij de pop lock van RS.
Ik spreek hier wel over de HVR 200 platformdemper van DT maar veronderstel dat het bij de andere DT dempers hetzelfde probleem geeft.
Meten is hier ook weten: Meet de kabelverplaatsing van je DT lock en die van een RS poplock en je weet direct of ze compatiebel zijn

Cuby

• 4Bikers Member
    • gierke
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2008 - 19:17 »
Yep, dat was het enige waar ik wat voor vreesde, die kabelverplaatsing. Ik zal het eens nameten. ik had gezien dat er op een race (wk of ek) door mechaniekers een mouw aangepast was maar nu weet ik  niet meer waar ik dat gezien heb.

Cuby

• 4Bikers Member
    • gierke
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2008 - 20:46 »
Ik heb dat eens nagemeten en het gaat op mm's aankomen. Nu is het van belang om te weten hoever dat kabeltje moet getrokken worden om echt te locken. Als dat niet tot het einde moet zijn is er een grote mogelijkheid dat die mm's geen verschil gaan maken. Heeft er iemand een lock-out op een dtSwiss demper zonder remote? Kan die eens nakijken of de lock-out aan 5/6de van de slag het hendeltje genoeg heeft om te locken? (5/6de gaat zelfs overdreven zijn het zal eerder 9/10de zijn of zoiets) Als ik deze info heb durf ik eraan beginnen.
met dank voor de medewerking , Cuby

Barny

• Bart Verschueren
  • 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2008 - 06:30 »
Een andere mogelijkheid is: er voor zorgen dat bij volledig getrokken poplock de demper ook volledig gelockt is (kabeltje extra aanspannen)
En kijken of je bij unlock van de poplock voldoende hebt om je demper vrij te zetten. in theorie is die dan nog 1/10de gelockt.

Moeilijke uitleg voor iets simpels :$, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Laat iets weten als het lukt

Cuby

• 4Bikers Member
    • gierke
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2008 - 11:09 »
'k Heb 'm  ;). Maar voor ik begin( lees aankoop) zou ik graag van iemand die lockstand bevestigd zien. Niemand met zo'n Dt Swiss demper met lockout (en zonder remote)?

Cuby

• 4Bikers Member
    • gierke
« Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2008 - 18:51 »
Den bullit is door de kerk. de poplock is besteld (ne linkse) maar daar moet ik nog even op wachten (18 aug) omdat de leverancier zonder zat. Rechtse genoeg te krijgen maar dan kwam de perfecte kabelloop in't gedrang. Vandaag de oude lockout al gedemonteerd (behalve het opzetstuk aan de demper want dat gaan we nodig hebben) en de kabel verwijderd. Ik moet zeggen dat ik de twee ritten die ik al met de scalpel reed de lockout nog niet gebruikt heb, maar dat kwam ook doordat de lbs de hendel te dicht tegen mijn gripshift had geplaatst (zonder de shifter te beschadigen, ging locken niet). Hij was niet meer op te schuiven dus bleef hij ongebruikt. Nu was het overwegend plat parcour (met worteltapijten) en ik heb de lock niet gemist (niet dat ik al zou weten hoe het aanvoelt om die scalpel te locken  :$ )
In ieder geval het project gaat dus door maar met een kleine wachttijd. Later meer...
mvg Cuby

Cuby

• 4Bikers Member
    • gierke
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2008 - 23:07 »
Zou er iemand mij een pdf file kunnen bezorgen voor de montage van lock-out van dt-swiss? Het gaat wel over het oude model (niet hetgene nu op de site staat). Meer speciaal gaat het over het monteren van de veer (vh lock mech.) op de demper. Of is er iemand die dit zelf onder de knie heeft en een handje wil helpen?
Ik heb de indruk dat ik iets verkeerd doe.
mvg Cuby