Auteur Topic: Instellen kaarten op GPS  (gelezen 2790 keer)

Brainfood

• 4Bikers Member
  • SMART CYCLING Trainingsbegeleiding
    • Trainingsbegeleiding-Inspanningstesten-Fietspositionering
Instellen kaarten op GPS
« Gepost op: 25 augustus 2008 - 16:35 »
Hoe benoem je de verschillende onderdelen van een topo met één naam? Om deze dan door één vinkje te activeren in de gps. Doe je dit door een kaartenset te maken in mapsource?
Als je tussen 2 topo's wisselt is het nogal omslachtig om deze steeds aan/ uit te vinken.
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2009 - 19:55 door PhrAcE »
Trainingsbegeleiding voor mountainbikers/wegrenners-Inspanningstesten-Fietsergonomie-Sportmassage-Stabilisatietraining-Sportrevalidatie-Mentale training

WWW.SMARTCYCLING.BE

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: Instellen kaarten
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2008 - 17:15 »
Niks herbenoemen in MapSource, gewoon de gewenste kaarten versturen naar de GPS.

Op de GPS:
Kaart -> Menu -> Instellen kaart -> Kaartinst. - Informatie -> (hier zit wellicht je vraag) Menu -> Naar onder scrollen tot je de gewenste topo hebt gevonden -> Toon of Hide bvb Belgian Topo Map, City Navigator Europe, whatever.

Opmerking:
Om de één of andere reden zijn bij mijn GPS alle topokaarten van Frankrijk (maakt niet uit welk nummer/deel) én Topo Swiss te vinden onder "Euro Topo 10 Nor..." .  Wellicht omdat ik die topokaart als eerste naar de GPS heb gestuurd.

OK?

Brainfood

• 4Bikers Member
  • SMART CYCLING Trainingsbegeleiding
    • Trainingsbegeleiding-Inspanningstesten-Fietspositionering
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2008 - 13:51 »
Ok bedank! Veel eenvoudiger en minder tijdrovend.
Trainingsbegeleiding voor mountainbikers/wegrenners-Inspanningstesten-Fietsergonomie-Sportmassage-Stabilisatietraining-Sportrevalidatie-Mentale training

WWW.SMARTCYCLING.BE

jls

• Jurgen
  • 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2009 - 12:50 »
gewoon de gewenste kaarten versturen naar de GPS.

als ik dat doe overschrijf ik de kaart/file die op dat ogenblik op de sd staat, en zie ik telkens maar 1 kaart beschikbaar als ik wil swappen tussen kaarten.
ik kan maw telkens maar 1 kaart per sd kaart laden wat nogal lastig is als je in de grensstreek vertoeft.
wat doe ik verkeerd?
bwah, pijn, wat is da? Da's gewoon fijn met een p hé

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2009 - 13:45 »
gewoon de gewenste kaarten versturen naar de GPS.

als ik dat doe overschrijf ik de kaart/file die op dat ogenblik op de sd staat, en zie ik telkens maar 1 kaart beschikbaar als ik wil swappen tussen kaarten.
ik kan maw telkens maar 1 kaart per sd kaart laden wat nogal lastig is als je in de grensstreek vertoeft.
wat doe ik verkeerd?

Niets ,maar je moet alles in één keer naar je gps sturen .
Je selecteert m.a.w. alle kaartdelen die je nodig hebt ( ook de grensoverschrijdende ).

Ik werk met 2 sd kaarten .
Op één staat de volledige Benelux + grensgebieden Frankrijk en Duitsland CN , De volledige topo Belux en grensgebieden topo van NL , D en FR .
Hier staat in principe alles op wat ik nodig denk te hebben .
De tweede sd kaart gebruik ik enkel als ik een streek aandoe die niet op de eerste sd kaart staan .
In augustus zet ik daar CN Spanje en een deel topo Spanje op  , in september overschrijf ik deze dan met Franse Alpen topo + CN .

Dan moet ik dus telkens maar een klein aantal kaartdelen overzetten .
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .