Auteur Topic: MTB Pedalen SPD  (gelezen 4444 keer)

JorisFRST

• 4Bikers Member
MTB Pedalen SPD
« Gepost op: 27 augustus 2008 - 11:11 »
Heb nu de standaard M520 van shimano, maar begin er echt schrik van te krijgen, teveel modder en ze klikken niet snel genoeg in (en als jij dan wel snel bent, dan vlieg je met je kl* tegen je zadel)

Zou de pdm970 (xtr) veel beter zijn ? Of geen spd's meer voor modderige MTB ritjes ?

Mvg,

Joris.

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Re: MTB Pedalen SPD
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2008 - 11:33 »
de M520 is nogal een instapmodelletje in het spd-gamma. Ik ben hier ook mee begonnen.

Op mijn beide bikes rij ik nu met de M540 pedalen en die gaan toch al een tijdje mee.

Ik zou nu niet direct naar de M970 overschakelen, maar eerder naar de M770 (XT). Die lijken me prijs/kwaliteit niet slecht. (52 bij Barracuda Waver)

Als je echt een deftige pedaaltje wilt voor in de modder (en voor elders ook natuurlijk), dan lijken me de eggbeaters wel ideaal (of de look 4 x 4). Ik heb een tijdje met die Look 4x4 rondgereden en dat ging bijzonder vlot.

:cool:

stelvio

• Daniel paelman
  • 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2008 - 17:22 »
Mijn voorkeur gaat uit naar TIME pedalen , Zeer goed in de modder en gemakkelijk in en uit klikbaar
genieten is.........Biken

JorisFRST

• 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2008 - 15:05 »
XTR setje stond in promotie bij van eyck, 'k moest er toch nog is zijn  ;)

denk da'k op ne vorige fiets ook de 540 had en er wel contenter van was, maar da's van den tijd dat we nog niet dikwijls moesten uitklikken...

swerkfiets

• 4Bikers Member
    • olmo & mudbike
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2008 - 18:10 »
Heb jaren met grote tevredenheid Cranckbrothers gehad. Met dit type pedaal heb je nooit last van modder. En nadeel, je hebt bij voorkeur schoenen   met carbonzolen nodig.
VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2008 - 19:58 »
Heb jaren met grote tevredenheid Cranckbrothers gehad. Met dit type pedaal heb je nooit last van modder. En nadeel, je hebt bij voorkeur schoenen   met carbonzolen nodig.
Ik heb nu die Smarty's opzitten. Na +/- 300km zit er al speling op de rechterpedaal. >(
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2008 - 14:05 »
Ik heb nu die Smarty's opzitten. Na +/- 300km zit er al speling op de rechterpedaal. >(
Als je ze niet regelmatig onderhoud, lagers en dergelijke vervangen, zullen ze geen lang leven beschoren zijn.  Ik was dik content van die pedalen (eggbeaters in bijna alle versies), lees ook mijn reacties op dit forum.  Pedaal na pedaal begaf het na iets langer gebruik, de lagers sprongen gewoon uit mekaar.  Ik rij nu terug met SPD omwille van de centen, voor amper 50 euro rijd ik enkele jaren gerust.

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2008 - 14:11 »
pedalen zijn zoals fullies en madammen...

zoveel mensen, zoveel meningen.
Team Green : www.team-green.be