Auteur Topic: Route's samenvoegen in NGI software  (gelezen 2021 keer)

Tom

• 4Bikers Member
Route's samenvoegen in NGI software
« Gepost op: 24 oktober 2008 - 12:25 »
Gisteren aan het tekenen geweest op de NGI kaart. Blijkt dat wanneer ik de stukken van een getekende route wil samenvoegen automatisch het eind- en begintpunt opnieuw met mekaar verbonden worden door een rechte lijn.
Hoe wordt dit vermeden, en wat zou ik fout doen ?

Iemand een idee ?

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
Re: Route's samenvoegen in NGI software
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2008 - 14:45 »
Tom ,

op een ngi kaart tekent ge tracks , dat is geen routering !
Wel kan je als je een nieuwste ngi-dvd hebt , een " route " maken over het bestaande fietsroutennetwerk ( maar dat is wel héél iets anders ).
Als je dan 2 aparte routedelen hebt ,  worden deze automatisch aan elkaar gevoegd als je ze selecteert  maar alleen over het bestaande netwerk .
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Tom

• 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2008 - 15:12 »
Was al een het twijfelen of ik wel de juiste terminologie gebruikte wanneer ik mijn eerste bericht opmaakte  :D.
Ik beschikt over de laatste nieuwe software (DVD Brussel-Wallonië) en ben van plan om volgend jaar van Opwijk (thuis dus) naar Houffa te fietsen. De track krijgt stilaan vorm, maar daar deze over meerdere dagen getekend is (en dus ook uit verschillende stukken bestaat) krijg ik deze alleen samengevoegd met op het eind een rechte lijn terug naar het begin van de track.
Logischerwijs klopt de afstand met mijn enkele rit dan ook niet meer.

Misschien dat iemand een andere manier weet om over verschillende dagen tot 1 geheel van track te komen of de rechte lijn te wissen.

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2008 - 15:51 »
Kijk eens na of alle tracks in dezelfde richting lopen , je kan alleen tracks samenvoegen aan het eindpunt van de ene track en het beginpunt van de volgende ( een rood punt + een groen punt ), anders krijg je inderdaad een verbinding tussen de punten die voor jou aan het uiteinde van de tracks liggen ( de rechte waar je van spreekt).
Probeer ook niet meer dan 2 tracks per keer samen te voegen.
Je  kan ook al je werk als  gpx bestand exporteren en dan verder bewerken in Mapsource wat iets evidenter is,

Stef

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2008 - 17:36 »
De track krijgt stilaan vorm, maar daar deze over meerdere dagen getekend is (en dus ook uit verschillende stukken bestaat) krijg ik deze alleen samengevoegd met op het eind een rechte lijn terug naar het begin van de track.
Logischerwijs klopt de afstand met mijn enkele rit dan ook niet meer.

Misschien dat iemand een andere manier weet om over verschillende dagen tot 1 geheel van track te komen of de rechte lijn te wissen.

Ik ben toch even niet mee .

@ Stef , even tussendoor .
Er zijn verschillen tussen de nieuwe en de vorige versie van de ngi dvd's . Begin en eindpunt worden bij de vernieuwde versie niet weergegeven met een rode of groene stip .
Nieuwe versie ,  tracks samenvoegen selecteren , en dan de tracks selecteren die je aan elkaar wil voegen .

Tom ,

Als je de tracks aan elkaar wil voegen , krijg je dan van het eindpunt een rechte lijn naar het beginpunt van de volgende track of naar diezelfde track ?

Ik veronderstel dat je nu de gereden tracks geexporteerd hebt naar een ngi kaart , en deze aan elkaar wil voegen .Ik denk dat  dat alleen aan elkaar gevoegd wordt met een rechte lijn .
Om dat op te lossen , kan je toch gewoon zelf een stuk track tekenen als verbinding  en dat allemaal aan elkaar voegen .

Als het is zoals Stef zegt en je tracks staan omgekeerd , moet je in de nieuwste versie de track selecteren en dubbel klikken . Dan krijg je de optie om de track  ( route ) om te keren .

Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .