Bon, binnenkort dus ook eens achter die kaart gaan. Vooral Luxemburg interesseert me dan, want nu zit nog een projectje daar in de frigo.
Vraagjes/opmerkingen:
- Op de screenshots zijn de hoogtelijnen precies met een groter interval (25m?). Klopt dit of wordt de interval nog kleiner met een kleinere zoomschaal (zoals bvb Topo FR interval 5 m)?
- Hoe verloopt de installatie? Kan je de "oude" Topo BE nog blijven gebruiken (ik vermoed van wel). Zelfde vraag voor de kaarten die naar de GPS zijn verzonden. Kan je beide items naast elkaar gebruiken?
- Stopt de kaart OP de grens van België en Luxemburg zoals de vroegere Topo BE (behalve LUX dan uiteraard)? En zoja: stoppen de kaartdelen zelf dan ook OP de grens (zoals bvb Topo D), of lopen ze zoals nu nog irritant verder zodat ze een deel van een andere topokaart verbergen/overlappen? Of loopt de kaart zelf nog een stuk verder in het buitenland (zoals bvb Topo NL/CH).
- Is daar zoals de huidige topo BE standaard een *.typ-bestand bij, zodat je dit kan aanpassen? Ik zou dan wel direct wat dingen aanpassen, zoals zichtbaarheid grote waterlopen, verschil grote baan - autosnelweg, en paden: zie hieronder.
De layout komt in buurt van de NGI kaarten ( zie lager )maar zoals Thierry schrijft zie je geen verschil tussen verhard of overhard / breed of smal bij bos- en veld wegen. Je krijgt nu wel meer duiding bij een pad ( grindpad, aardeweg , onverhard pad) als je met de cursor naar het pad gaat.
Bon, pluspunt tov de vroegere topo is dat er nu dus al een verschil is qua type paden (helaas niet visueel, maar wel qua benaming). Mag ik dan concluderen dat met aanpassing v/h *.typ-bestand visueel je dit verschil ook kan aanpassen. Zoja: toppie!
Als je een route maakt wordt mooi het hoogteprofiel weergegeven. Bij een getekende track zie je alleen de de stijging in rechte lijn tussen twee trackpunten .
Naar mijn mening in principe geen nadeel, aangezien een track toch meestal voldoende punten bevat, zodat het hoogteprofiel vrij nauwkeurig wordt.
Worden tevens het aantal gestegen/gedaalde meters weergegeven?
In de licentie overeenkomst staat uitdrukkelijk dat ook de waypoints, tracks en routes die je maakt met deze software voor persoonlijk gebruik zijn
Oei, dan hebben we een probleem met onze escapades zoals TransBelgiës on/offroad, Solos Ride, Elias Ride, wat nog moet komen ... .
Zal ik beginnen om terug roadbookskes te maken

.
Laat maar iets weten hoe de ervaring is op GPS, want soms is dat nogal verschillend met PC heb ik al gemerkt bij het aanpassen van *.typ-files.