Auteur Topic: 05/12/2008 Sint-Gillis-Waas  (gelezen 3072 keer)

Thierry

• 4Bikers Member
05/12/2008 Sint-Gillis-Waas
« Gepost op: 18 december 2008 - 21:58 »
't Valt me nu pas op dat er een aparte nightride-rubriek is  :oops: ... Komt goed uit : de laatste tijd pik ik af en toe eens zo'n nachtritje mee.

Op 5 december stond de nachtrit in St-Gillis-Waas op 't programma. Mijn bikepartner en ik trokken vol goede moed naar ginder, hoewel het rond 19u nog altijd aan 't regenen was - net zoals de dagen voordien trouwens ... In St-Gillis-Waas aangekomen was 't serieus zoeken om de startlocatie te vinden, aangezien er nergens pijlen hingen richting startplaats. Ik snap dat dus niet hé, in Zele (31/10) was 't al van 't zelfde. Is dat nu zo moeilijk om enkele pijltjes te hangen richting sporthal ? De bikers die van ewa verder weg komen en het dorp niet kennen, zullen er u dankbaar voor zijn  ;)

Allez, uiteindelijk dan toch de inschrijvingstafel gevonden, centjes neergeteld, en wijle weg. 't Was ondertussen gestopt met regenen, gelukkig maar. De ondergrond lag er ferm verzopen bij, maar desondanks was het niet heel modderig : ik herinner me 2 enorme wroetstukken waar ge echt serieus uit uw kot moest komen om te blijven rijden, maar de rest van het parcours liep over zeiknatte gravelwegen (veel gespetter maar geen moos) of droge zandpaden. Hier en daar moest je ewa stoempen, maar niet ploeteren. En ... er was asfalt, dat ook, vooral na de eerste bevoorrading. Het eerste parcoursdeel vond ik zeer plezant, maar na de break zat er toch wel serieus wat asfalt in 't parcours. Afin, misschien zijn er daar geen andere mogelijkheden : ik ken de streek niet en in 't donker zie je niet wat er links en rechts ligt (of niet ligt), dus ...

De bepijling : die viel mee, t.t.z. er was meer dan voldoende bepijling. Er lagen hier en daar in 't bos namelijk nog wat kalkpijlen van een tocht die 1 of 2 weken eerder doorging, met alle gevolgen vandien. Twee keer ferm misgereden door die "oude" kalkpijlen, en we waren zeker niet de enigen. Dat bleek uit de commentaren aan de eerste break : "ja ja, we weten het, dat zijn pijlen van vorige week" ... Tja, kiekes, haal die dan weg hé ! Efkes met een gritsel (foto) of schup (foto) aan 't werk gaan, en zo'n pijl is meteen weggewerkt ...

Soit, den break was OK : warme Leppin sportdrank (of koude voor de ijsberen onder ons), koekskes, banaan, euh ... spekskes (marshmellows) : genoeg dus, en dat ondanks ons late vertrekuur. En vlak voor de aankomst was er zowaar nog een tweede break, waar we een jeneverke kregen : lekker zenne, zo'n granaatappeljeneverke  :p

De bikewash was super want geen file en voldoende druk op de slangen, de douches waren warm, het bier en de ice-tea was koud, en de gratis panne(n)koek was lekker, dus ondanks het verkeerd rijden en het iets te grote asfaltgehalte in het tweede deel van de tocht gingen we toch tevreden huiswaarts.

« Laatst bewerkt op: 18 december 2008 - 22:05 door Thierry »
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...