Auteur Topic: 19/12/2008 Haccourt  (gelezen 2357 keer)

Thierry

• 4Bikers Member
19/12/2008 Haccourt
« Gepost op: 18 december 2008 - 22:01 »
Morgenavond is er een tochtje in Haccourt :

Ik ga er in elk geval een kijkje nemen. Na afloop zal ik hier ewa commentaar neerpennen, voor de afwezigen  ;)

PS : sorry voor de wat groot uitgevallen affiche ...
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: 19/12/2008 Haccourt
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2008 - 22:07 »
Helaas andere plannen, anders was ik aanwezig.

Thierry

• 4Bikers Member
Re: 19/12/2008 Haccourt
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2008 - 17:43 »
Voilà, nachtritje in Haccourt zit erop. Blijkbaar waren er niet veel bikers te vinden voor een ritje op de hoogten langsheen de Maas, want na afloop van de tocht sprak de organisator over een totaal van ... 35 deelnemers.

Rond euh, 20u30 zoietske, telden we (mijn bikepartner en ik) elk 2,50 euro neer, en samen gingen we op pad voor de langste afstand, zijnde 25 km. Aan de inschrijving vertelde men ons dat we na 11 km een bevoorrading met soep of gluhwein konden verwachten : meer heb ik niet nodig om zeeeeer gemotiveerd aan de tocht te beginnen  :)

Enige motivatie was nodig, want van zodra het offroad ging, wat het ferm stoempen geblazen. Niet omdat de hellingen steil waren, verre van (ik heb slechts 1x den 22 vooraan moeten gebruiken, de rest was vrij goed te doen op 't middenblad). Nee, we moesten stoempen omdat de veldwegen er geheel verzopen bijlagen, met vaak een 10cm dikke modderbrij waar elkeen z'n eigen spoor doortrok. Zelfs op de afdalingen moest je vaak blijven duwen, anders viel je stil. Gelukkig liep het parcours langs veldwegen zonder enige technische moeilijkheid (behalve dan de modder), hoewel er soms ook een moeilijkere passage tussenzat : laveren tussen twee prikkeldraadomheiningen over een grasstrook met één glibberig spoor in 't midden. Niet evident ...

Soit, 't viel allemaal te doen op de fiets, tot vlak voor de bevoorrading : een beestig steile klim, amai mijn oren. Iedereen stond daar te voet, maar ik hoorde niemand jammeren. Tiens, nu ik er aan denk : op een bepaald moment stonden we daar met 7 bikers samen, dat was verdekke 20% van de opkomst van die avond  :dft002: !!!

Bon, den break dan, die kwam er al na 9 km. We konden kiezen uit wafelkes, vingers (ge weet wel, van die koekskes waarmee ge tiramisu maakt), soep en gluhwein. Een gluhweintje en een wafelke gaan verrassend goed samen, vooral na 9 km dansen doorheen de modder  :)

Na de break was 't opnieuw van 't zelfde : geleidelijke klimmetjes en afdalingskes, geconcentreerd rijden omwille van de glibberige modderbrij, en de lichtjes van de stad Luik op de achtergrond. Ik vond het plezant en mooi, eerlijk gezegd. Maar 'k heb ook vaak gedacht : 't is goed dat het donker is, want in klaarlichte dag zou ik het waarschijnlijk vertikken om hier in de velden te komen ploeteren ...

Oh ja, over de bepijling heb ik het nog niet gehad. Die was OK : er was om te beginnen bepijling naar de startplaats (goed zo mannen !), en ook tijdens de tocht zelf zijn we nergens verloren gereden dankzij de sobere maar toch voldoende opgehangen pijltjes.

Na de rit konden we gebruik maken van de afspuitstand : één tuinslang, aangesloten op een gewoon kraantje, met daarop een collector met 3 vertakkingen. Dat wil zeggen : voldoende druk voor 1 slang, nog net genoeg water voor 2 slangen, en amper een pisstraaltje wanneer je met z'n drieën tegelijk probeert een fiets te kuisen. Ik ben benieuwd voor de rit van zaterdag en de taferelen aan de bikewash ...

Douches : lekker warm. Bier na afloop : lekker koud maar je zat wel in een vree ongezellige cafetaria, buiten aan de sossissen-bbq was 't veel gezelliger. En ja, een sossissen-bbq waar ze speciaal voor ons nog een paar extra worsten op de bbq smeten (want eigenlijk waren ze al gestopt met bakken). Nadien ontdekte ik dat ze aan dienen bbq ook nog een kommeke gluhwein staan hadden, maar terwijl ik aan de Gueuze zat in de kantine hadden de organisatoren zich zelf over die gluhwein ontfermd. Afin, 't is hun gegund, want ik vond het - ondanks de alom tegenwoordige modderbrij - een gezellige tocht.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2008 - 17:47 door Thierry »
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...