Auteur Topic: Vaste on-road routes in Limburg  (gelezen 1795 keer)

Drider

• 4Bikers Member
Vaste on-road routes in Limburg
« Gepost op: 22 mei 2005 - 20:04 »
weet iemand waar - site - je vaste ON road routes kan terugvinden in Limurg en omstreken?? En dan niet de blauwe bordjes van het fietsroutenetwerk hé.. bedoel eerder gekende/bekende wielerroutes...
Alvast bedankt!

Optimo GmC

• 4Bikers Member
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2005 - 18:47 »
Wel in Nederlands Limburg, maar daarom niet minder de moeite...

Gisteren zijn we naar Rothem bij Maastricht gereden voor de Mergellandroute. Deze route zou zo'n 125km zijn, daar wij dat niet zagen zitten hadden we reeds besloten om via Valkenburg terug naar Rothem te rijden, hopend om zo'n 100 km te hebben.

Kort na het vertrek kondigde zich al een toffe molshoop aan. Niet overkomelijk, maar voor twee inwoners van de lage landen (letterlijk), kon het al tellen. Kort nadien nog eventjes bergop maar wat later duurde het even vooraleer we iets tegenkwamen waar we over moesten. Eigenlijk gaf het niet, want het slingeren tussen de typische dorpjes was mooi meegenomen. Onze woorden over deze toch wel 'vlakke' rit waren nog niet koud, of we zagen terug wat heuvels opduiken. Dit keer één die de moeite was qua lengte. Hier kon ik me eens echt uitleven. Nadien zaten we zo'n beetje in de finale van de Amstel Gold Race met onder andere de Keutenberg (jawadde...zeg maar Kuitenberg) en als afsluiter de Cauberg. Wat voor de Keutenberg hadden we een helling die nog meer kon tellen of zo, dacht dat het iets wat met Ijzerenweg was. Die was nog net iets lastiger als die Keutenberg. Als je over de Keutenberg geraakt, dan lukt die Cauberg ook nog. De Cauberg lag op weg naar Rothem, dus toen was het niet zo ver meer vooraleer we ne rode Caddy terug in het zicht kregen.

Voor ons beiden hebben we ons goed geamuseerd, mede door het toffe parcours.

Een aanrader om wat 'on road' kilometers te maken, maar toch iets kortere hellingen dan in de Ardennen. Op www.wielrennenmaastricht.nl kan je nog wat meer informatie vinden over deze route.

Vanaf Breda (NL) was het zo'n 300 km heen en terug.

Het hoogteprofiel mag je altijd opvragen.

Moderhaters: misschien niet de juiste topic, maar jullie weten daar dan wel raad mee hé...
« Laatst bewerkt op: 12 november 2005 - 18:58 door Optimo GmC »

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2006 - 17:28 »
Vandaag de Gingelom-route gaan doen.
Dit was mijn mooiste rit hier in de streek, mooie wegen, bijna geen verkeer, uitzichten waren grandioos...
Als er veel wind is denk ik wel dat ge gaat afzien. De route is juist geen 100km en had +- 625Hm, als ge weet dat er maar een paar klimmekes in zijn is dat heel veel, al de rest was vals plat.

Ik heb ze met de GPS gereden en ga ze dinsdag al terug rijden, zij het dan in de andere richting...

Klein planneke om gedacht te geven van de ligging

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2006 - 09:33 »
@ Nico: hoe is deze route aangeduid?