Auteur Topic: Online kaarten: OpenStreetMap  (gelezen 60776 keer)

Toi

• 4Bikers Member
Re:Online kaarten: OpenStreetMap
« Reactie #120 Gepost op: 1 maart 2009 - 10:25 »
Citaat
Beide zouden moeten werken
Nope, geen van beide werkt.
Concreet : met notepad een .bat bestand aangemaakt met 1 regel : java -Xmx512M C:\Program Files\JOSM\josm-latest.jar
opgeslaan in C:\Program Files\JOSM
dubbelklik -> eventjes dos-box en dan ...niets

Heb het effe op een windows geprobeert, der staat er hier nog een aantal als 'gameshell' voor de grote en kleine kinderen ;)

Kan je eens proberen met gewoon " " rond de .jar en zijn path te zetten (zie hieronder). De spatie tussen "Program" en "Files" speelt je parten. Vond het al raar want ik wist dat ik het hier ooit al gedaan had, maar in mijn directories naar die .jar staat geen spatie, dus ik had dat probleem niet.

java -Xmx512M "C:\Program Files\JOSM\josm-latest.jar"

'k zal een slechte pianist zijn zekers  :$

Nope, niks slechte pianist. Met slecht partituur kan een goeie pianist ook niks deftig laten horen.
Zeg maar gerust dat de componist hier niet goed wakker was  :$
Goed dat de pianist het nodige doorzettingsvermogen heeft om toch iets deftig te spelen!

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #121 Gepost op: 1 maart 2009 - 20:23 »
Hans,

Of open gewoon een dosbox en tijp het allemaal in, dan weten we/je direct wat er fout is

hakkelinter

• 4Bikers Member
« Reactie #122 Gepost op: 2 maart 2009 - 21:31 »
zie pb
Los van JOSM, begin ik het vermoeden te krijgen dat ik mijn straten misschien wel een te lage klasse van tag meegeef.
Wat ik als tertiary getagd heb, komt niet echt overeen met de foto op http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Kaart_eigenschappen#Wegen, maar lijkt meer op secondary.
Idem voor wat ik als unclassified dacht te zijn; die lijken meer op de tertiary wegen.
En dan is woonkern duidelijk (wegen in een bebouwde omgeving) en de gebetonneerde ruilverkavelingswegen worden dan unclassified getagd.
Als ik kijk naar het GH Luxemburg, daar zijn alle straten bijna oranje -> secondary, terwijl dat dezelfde grootteorde van weg is als diegene die ik hier tertiary heb getagd.
Idem in NL.

Hans

Toi

• 4Bikers Member
« Reactie #123 Gepost op: 2 maart 2009 - 22:00 »
zie pb
Los van JOSM, begin ik het vermoeden te krijgen dat ik mijn straten misschien wel een te lage klasse van tag meegeef.
Wat ik als tertiary getagd heb, komt niet echt overeen met de foto op http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Kaart_eigenschappen#Wegen, maar lijkt meer op secondary.
Idem voor wat ik als unclassified dacht te zijn; die lijken meer op de tertiary wegen.
En dan is woonkern duidelijk (wegen in een bebouwde omgeving) en de gebetonneerde ruilverkavelingswegen worden dan unclassified getagd.
Als ik kijk naar het GH Luxemburg, daar zijn alle straten bijna oranje -> secondary, terwijl dat dezelfde grootteorde van weg is als diegene die ik hier tertiary heb getagd.
Idem in NL.

Hans

Kijk even op:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Belgium/Conventions
Elk land past de afspraken op zijn eigen manier toe voor het beste resultaat.

Nxx (xx < 100 dus) = primary
Nxxx ( xxx >= 100 ) = secondary
De andere verbindingswegen tussen gemeenten tertiary
Meer huizen als 'koeien' ;-) residential
Weinig huizen: unclassified.

Met die 5 regeltjes kan ik de meeste wegen zonder probleem benoemen.

Sorry voor de engelse benamingen, ken de NL vertaling niet.

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #124 Gepost op: 27 maart 2009 - 20:24 »
een dagelijkse update van de kaart van belgie vind je op Toi zijn userdir
http://www.inuits.be/~toi/files/

TNX !

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #125 Gepost op: 4 mei 2009 - 09:10 »
iemand die kaartjes al eens gebruikt ? Ik ben eens benieuwd naar jullie reactie (ok ok ze zullen onvolledig zijn da weten we maar we werken er allemaal aan he ;-)

dit passeerde op de OSM maillist
http://www.whitehouse.gov/change/

GOE BEZIG !

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #126 Gepost op: 22 juni 2009 - 13:34 »
Ik had toch eens graag geweten hoever de bikers staan met het mappen ?

wat mezelf betreft, ik zou nog wat meer moeten biken :-) maar wat leuk is, ik gebruik de OSM mappen en zie ik direct tijdens het biken of ik veel of weinig werk ga hebben !

FuriousFonck

• 4Bikers Member
« Reactie #127 Gepost op: 22 juni 2009 - 14:56 »
Recent van Tsjernobyl naar Brussel gefiets en daarbij in Polen en Duitsland OSM gebruikt.
De routable-maps gedownloaded van een server en dan ingeladen in GPS.
Alles werkte perfect.
Enige probleem dat ik ondervonden heb is dat bij het maken van de routes in MapSource soms de routeberekening bleef vasthangen op een bepaalde straat (waarschijnlijk soort van verkeerde route-info in een map?), heb ik opgelost met voor die delen van routes snel een track te tekenen in routeyou.
Ga nu ook beginnen OSM uit te breiden door zelf tracks op te loaden.

FuriousFonck

• 4Bikers Member
« Reactie #128 Gepost op: 23 juni 2009 - 02:22 »
Voila,

Heb eens mijn eerste edits gemaakt dmv JOSM, moet zeggen dat er naar mijn goesting veel te veel tijd in kruipt. Zoals Cannoncraze hier al aangaf, ik heb weining goesting om elke keer heel die track na te tekenen dmv die nodes...
Ik had bv gedacht dat ik gewoon een gedeelte van een gelogde track zou kunnen selecteren en dat JOSM dan zelf nodes zou gaan interpoleren over die track en zo een mooie 'smoothe' curve zou genereren, die ik dan nog enkel hoefde te taggen. Nu moet ik dus zelf enkele tientallen nodes gaan aanklikken wat de foutenmarge in het bijzonder al niet ten goed komt m.i. en mijn goesting om extra tracks toe te voegen in feite ook niet echt...

Niettemin is OSM een fantastisch initiatief, maar ik had het dus wat eenvoudiger verwacht of ik doe iets verkeerd?

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #129 Gepost op: 23 juni 2009 - 09:10 »
nope ik vind dat ook "teveel" werk, vooral de nieuwe josm is gewoonweg minder makkelijk om mee te werken

Quadrifoglio

• Koen Vermoesen
  • 4Bikers Member
    • Alfa BBT
« Reactie #130 Gepost op: 25 juni 2009 - 14:08 »
Had er ook al wat bijdrages gedaan maar onlangs nieuwe pc gekregen en nog geen kans gezien al die gps related software/tools opnieuw te installeren.

cannoncraze

• Crack'n'lized
  • 4Bikers Member
« Reactie #131 Gepost op: 26 augustus 2009 - 11:14 »
een artikeltje op 6minutes
...:::member of the former V02Max-team, the wise-old-men AlpBikers-club & the illustrious Ex.18:18-gang:::...

cannoncraze

• Crack'n'lized
  • 4Bikers Member
« Reactie #132 Gepost op: 2 oktober 2009 - 18:20 »
nice: bestofosm

Dit inspireert tot geven van wat voorbeeldjes waarin GMaps het tegen OSM aflegt:
Alcatraz Island
CERN, Geneva (Large Hadron Collider, ondergronds ;-))
Jerusalem
Berlin Tiergarten
Antwerpse Zoo
...
Deze voorbeeldjes niet meteen van toepassing op mtb'en, maar toont perfect aan waartoe OSM in staat is !!
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2009 - 22:27 door cannoncraze »
...:::member of the former V02Max-team, the wise-old-men AlpBikers-club & the illustrious Ex.18:18-gang:::...

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #133 Gepost op: 10 oktober 2009 - 17:51 »
minder bekend voor jullie maar voor mij bij de deur :
http://sautter.com/map/?lon=4.71262&lat=50.86822&zoom=17&layers=B00000TFFFFF
en ik heb er gene bit van gemapped

cannoncraze

• Crack'n'lized
  • 4Bikers Member
« Reactie #134 Gepost op: 12 november 2009 - 14:40 »
Gmaps Pedometer-gebruikers hebben deze afkondiging vast al opgemerkt:
Citaat
NEW feature: Open Street Map overlay!
Find out why your friendly neighborhood map nerd is excited about this!
allemaal goed en wel, maar "nerd" :032:
« Laatst bewerkt op: 12 november 2009 - 14:44 door cannoncraze »