Als je A zegt, moet je ook B zeggen. Niet alleen in Wallonië is het droevig gesteld, ook bij ons in de moderne beschaving; Vlaanderen. Eens even inzoomen waar ik woon,
hier ergens temidden van een patattenveld

. De trappistenabdij van Westmalle moet wellicht nog worden gebouwd. Ah ja, het gaat over Westmalle, dat kon je op de kaart niet uitmaken.
Een blik op de topokaart die ik in dezelfde vorm kan inladen in GPS ziet er bij dezelfde schaal
zo uit.
Vraagske: staan daar hoogtelijnen, waypoints, bebouwing, bomen, bossen, waterlopen, ... enfin alle zaken die je nodig hebt om een verkenning te doen op?
Hoe accuraat worden die dingen gecontroleerd? Er komen in de praktijk inderdaad af en toe wegen bij --> kan hier dus mooi worden opgelost indien iemand daar werk in steekt. Maar wat met wegen die verdwijnen zoals ook vaak gebeurt? Met de "oude" Topo BE en de "nieuwe" Topo BeLux kan je mooi zien dat er zowel onbestaande wegen/paden weg zijn als nieuwe wegen/paden zijn toegevoegd.
Voordeel lijkt me wel dat, indien de logger consequent is (!!), privépaden niet of apart worden weergegeven.
Hoe goed dat in de praktijk zal werken is een andere discusie.Ik geef eerlijk toe dat ik voor zo'n zaken helaas geen extra tijd meer kan vrijmaken. Anders had ik wellicht met plezier me erin verdiept en meegedaan. Echter wegens tijdgebrek kies ik voor de makkelijksheidsoptie, dus kaarten kopen. Kost een centje, maar je bent in de meeste gevallen zeker van je zaak (cfr verschil in printscreens regio waar ik woon) zonder proefkonijn te hoeven spelen.