Auteur Topic: Hoogteprofiel  (gelezen 11467 keer)

Brainfood

• 4Bikers Member
  • SMART CYCLING Trainingsbegeleiding
    • Trainingsbegeleiding-Inspanningstesten-Fietspositionering
Hoogteprofiel
« Gepost op: 25 maart 2009 - 22:30 »
Weet er iemand hoe je een hoogteprofiel kunt afdrukken van je gereden track? Kun je dit via google maps?
Trainingsbegeleiding voor mountainbikers/wegrenners-Inspanningstesten-Fietsergonomie-Sportmassage-Stabilisatietraining-Sportrevalidatie-Mentale training

WWW.SMARTCYCLING.BE

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Re:Hoogteprofiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2009 - 22:49 »
via http://www.gpsvisualizer.com/ kan je wel gereden tracks uploaden en het "elevation profile" bekijken...

Thierry

• 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2009 - 08:29 »
Of in Mapsource het hoogteprofiel weergeven op 't scherm, printscreen nemen, en vervolgens aan de slag gaan met MS Paint ...
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

montenbaiker

• 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2009 - 09:36 »
Hier: http://www.amigosdelciclismo.com/perfils/ kan je een handig tooltje downloaden.  't is wel in het Spaans maar gemakkelijk in gebruik.  Je kan ook afdrukken.

Hier:http://www.gps-freeware.de/Download.aspx kan je track analyzer downloaden.  dit is een krachtige tool voor de verwerking van je tracks met hoogteprofielen, %, snelheden, voor bepaalde stukken,.... en afdrukken. (het 3D model van een track is wel tof.)

filip

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2009 - 11:01 »
zonder dat ik er mezelf op toeleg en gezien jullie het al eerder gebruikt hebben

welke hoogte coordinaten worden er gebruikt ? Deze van de luchtdruk meting of deze van de gps positie ?
Veel zal afhangen wat je toestel zelf doet, laat ons zeggen eem track van een Col en eenstje van een 60 ?

montenbaiker

• 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2009 - 13:34 »
De in de GPX opgeslagen gegevens van de hoogtmeting zullen deze zijn die het toestel kan registreren.

m.a.w. Een GPS met barometrische hoogtemeter zal deze gebruiken (als de functie "aan" staat)
toestellen die niet barometrisch kunnen meten zullen dit registreren via GPS hoogte, en dat is, afhankelijk van de ontvangst, toch wat onnauwkeriger.

Colorado: barometrisch, 60Cx niet barometrisch, 60CSx wel barometrisch

grts

Brainfood

• 4Bikers Member
  • SMART CYCLING Trainingsbegeleiding
    • Trainingsbegeleiding-Inspanningstesten-Fietspositionering
« Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2009 - 16:39 »
Bedankt! Hiermee kan ik aan de slag.
Trainingsbegeleiding voor mountainbikers/wegrenners-Inspanningstesten-Fietsergonomie-Sportmassage-Stabilisatietraining-Sportrevalidatie-Mentale training

WWW.SMARTCYCLING.BE

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #7 Gepost op: 5 december 2009 - 17:07 »
hoe krijg je zo'n mooi hoogteprofiel met alle data te zien? Zoals Magura het doet:

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #8 Gepost op: 5 december 2009 - 17:59 »
hoe krijg je zo'n mooi hoogteprofiel met alle data te zien? Zoals Magura het doet:
Wil ik ook wel eens weten. :p
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #9 Gepost op: 5 december 2009 - 18:21 »
zonder dat ik er mezelf op toeleg en gezien jullie het al eerder gebruikt hebben

welke hoogte coordinaten worden er gebruikt ? Deze van de luchtdruk meting of deze van de gps positie ?
Veel zal afhangen wat je toestel zelf doet, laat ons zeggen eem track van een Col en eenstje van een 60 ?

Bij een 60CSx waarden van de luchtdruk, van een 60Cx die van GPS positie.  Van een Colorado kan jij ons intussen vertellen.
(helaas) kan je bij een 60CSx voor het hoogteprofiel niet kiezen tussen barometrische waarde of die van GPS, het is altijd die van de barometer.  Nochtans kan je ook de GPS-hoogte zien in een apart menu ... .

Hier nog wat winterleesvoer om je verder te verdiepen.  Zeg maar gerust voor de freaks.

Citaat

Met het gratis Spaans programma Perfils.  Ik merk net dat de site uit de ether is gehaald, zie link enkele  p o s t s  hoger ...
Als je wil, stuur dan een mail en dan stuur ik het programmaatje door (400 kb).  Blijkbaar kan ik geen bijlagen met de extensie *.zip plaatsen (mods ?).
Is Spaans, daar versta je allicht geen knots van, maar eens je het doorhebt is het wel makkelijk in gebruik.  Vandaar dat ik het steeds gebruik.
Werkt zowel bij *.gpx-files, als tracks van Google-Earth, Ozi-Explorer enz.
Naast de kwestie, maar wel handig om weten: ik gebruik het soms ook om tracks te converteren (vooral *.gpx-files) waar andere programma's fouten geven.

Layout en tekst kan je aanpassen naar eigen goesting.  Ik heb er ooit eens een "beknopte handleiding" voor het juistzetten van de settings geschreven, maar die vind ik niet meer terug.  Edit: teruggevonden: zie enkele  p o s t s  lager.

Tegenwoordig heb je heel wat andere programma's, waaronder GPS-Track-Analyse wel degelijk is.
« Laatst bewerkt op: 5 december 2009 - 18:59 door Magura »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #10 Gepost op: 5 december 2009 - 18:22 »
Wil ik ook wel eens weten. :p

Zelf rijden ...

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #11 Gepost op: 5 december 2009 - 18:25 »
Zelf rijden ...
Voorlopig niet mogelijk door deftige spierblessure/artrose , ziet er niet goed uit. Nog steeds naweeŽn van de val in sept..

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #12 Gepost op: 5 december 2009 - 18:41 »
Citaat van: remblokkenmerk
...
Perfils
Layout en tekst kan je aanpassen naar eigen goesting.  Ik heb er ooit eens een "beknopte handleiding" voor het juistzetten van de settings geschreven
...

Zie bijlage.
« Laatst bewerkt op: 5 december 2009 - 19:02 door Magura »

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #13 Gepost op: 5 december 2009 - 19:19 »

Met het gratis Spaans programma Perfils.  Ik merk net dat de site uit de ether is gehaald, zie link enkele  p o s t s  hoger ...
Als je wil, stuur dan een mail en dan stuur ik het programmaatje door (400 kb).  Blijkbaar kan ik geen bijlagen met de extensie *.zip plaatsen (mods ?).

Magura, geef het programmaatje gewoon een .doc extensie, zou normaal moeten lukken.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #14 Gepost op: 5 december 2009 - 21:48 »
Test - mislukt ...

[edit mod]

je kan Perfils hier downloaden

;)
[/edit mod]

« Laatst bewerkt op: 5 december 2009 - 23:06 door LuckyIron »

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #15 Gepost op: 6 december 2009 - 10:04 »
Da's volgende keer een goei pint voor den Elias (allť, ne warme choco zeker)

Effe getest en dat werkt perfect.  voorlopig effe Elias zijn settings laten staan, maar is zeer makkelijk allemaal naar wens aan te passen.
Super tooltje, merci!!

:cool:

Schijfrem

• Geert
  • 4Bikers Member
« Reactie #16 Gepost op: 6 december 2009 - 14:13 »
Inderdaad een handig tooltje maar 2 dingen werken nog niet helemaal:
- als ik het profieltje wil bewaren via Generar PNG como en daarna opnieuw open dan blijft het scherm leeg
- als ik dan via een andere weg het profieltje terug open dan staat de begeleidende koptekst terug bovenop mijn profiel?

Enfin, moet er nog wat mee spelen

Dank u  Elias voor dit handige hebbedingetje  ;)
« Laatst bewerkt op: 6 december 2009 - 18:36 door Schijfrem »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #17 Gepost op: 6 december 2009 - 16:00 »
Inderdaad een handig tooltje maar 2 dingen werken nog niet helemaal:
- als ik het profieltje wil bewaren via Generar PNG como en daarna opnieuw open dan blijft het scherm leeg

Dank u  Elisa

Graag gedaan, Gerda  ;).

- Generar PNG como werkt bij mij met Windows Vista inderdaad niet goed, met Windows XP geen probleem.  Mogelijke oplossing is een printscrean maken.
De site waar je Perfils kan downloaden werkt weer.  Mogelijk is met een nieuwe versie het probleem opgelost ?

Iemand die ervaring heeft met een ander programma mag dat hier uiteraard ook vermelden.  Kan interessant worden.

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #18 Gepost op: 6 december 2009 - 16:37 »
Leuk,leuk,maar hoe/waar pas je die taal aan ? :p

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #19 Gepost op: 6 december 2009 - 16:41 »
De site waar je Perfils kan downloaden werkt weer.  Mogelijk is met een nieuwe versie het probleem opgelost ?

blijkbaar werkt de site toch terug.
Je kan zelfs een versie downloaden: http://www.amigosdelciclismo.com/perfils/programa/Perfils.zip
deze lijkt me iets recenter als die van Magura (preferences zijn wat anders ingedeeld).

@christmtb: taal aanpassen gaat niet, maar het wijst allemaal een beetje zichzelf uit, zelfs ik kan er mee werken.  :D