Auteur Topic: SGR Hageland  (gelezen 2308 keer)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
SGR Hageland
« Gepost op: 15 april 2009 - 21:20 »
Op Paasmaandag met Solo de streekGR Hageland gereden.  Dit is een combinatie van verschillende GR's (witrode afpijling), verbonden met stukjes streekGR (geelrood).  De rondlus gaat in zeer grove lijnen van Tienen naar Leuven, Aarschot en Diest, komt even in WalloniŽ en doet naast het Hageland ook een stukje Haspengouw aan.  In totaal is de route zo'n 150 km lang en telt ca 1.200 hm's als je niet verkeerd rijdt.  Wij hadden die dag, vertrekkende vanuit basecamp II en rijdende in wijzerszin 170 km en 1346 hm.

De bepijling is op het zuidelijkste deel eerder triestig te noemen en moeilijk te volgen.  Elders zijn de markeringen vrij goed aangeduid.  Wel steeds opletten, want er zijn vele GR-splitsingen en richtingveranderingen.

Op de dag zelf hadden we ideaal bikeweer.  De bloesem stond ook volop open, en dat was een ware streling voor het oog.  Op het eerste deel had het de afgelopen 24 uur blijkbaar nog flink geregend, wat zich dan ook vertaalde in de nodige modderstroken.  Elders waar het niet had geregend lag het er goed bij.  Bij natte weersomstandigheden ligt de ondergrond er in de gehele streek wel zwaar bij.  Dus het beste te rijden na enkele droge dagen.  Enkele stukken liggen er omzeggens altijd slecht bij ;-).  Bij lang gras of in "het netelseizoen" kan je ook leuke verassingen tegenkomen.

Persoonlijk heb ik er zeer van genoten.  Het zuidelijke deel gaat constant pittig op en af.  Het westelijke stuk tussen Leuven en Aarschot is zeer mooi, ook pittig.  Dit vond ik het mooiste deel van de ganse dag.  Nabij Aarschot hadden we al zo'n 1.000 hm's.  Ter info: er loopt nog een variant dwars door Leuven city, maar wij kozen de andere variant over veld- en boswegen.  In het noorden heb je wat vlakkere recuperatiestukken langs de Demer.  En dan terug het oostelijk gedeelte is een afwisseling tussen licht heuvelende paden tussen boomgaarden en wat vlakkere tussenstukken naar Zoutleeuw en naast de Gete.

Enkele foto's.

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
Re:SGR Hageland
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2009 - 09:21 »
kewl ... eindelijk zien ik nekeer uwe rohloff blinken !

edit:
 :oops: ik had beter eens gekeken naar uw andere albums  :oops:
« Laatst bewerkt op: 16 april 2009 - 09:27 door Phille »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2009 - 14:09 »
Na de inwandeling gisteren zo 12/07/09 is de route die in feite al zowat 5 jaar bestaat nu officieel geopend.  Hierdoor is ook de nieuwe topogids beschikbaar.

hakkelinter

• 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2009 - 10:26 »
't was mij al opgevallen dat ik hier in de streek van Linter en Zoutleeuw overal verse markeringen tegengekomen ben van deze GR.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: SGR Hageland
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2015 - 08:28 »
Nu het bloesemseizoen op gang is gekomen, kan je ook virtueel genieten van deze streekGR Hageland met het uitgebreide verslag op Trekkings.be.