Auteur Topic: Gaume-Buissonière  (gelezen 2415 keer)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Gaume-Buissonière
« Gepost op: 6 mei 2009 - 20:41 »
Op 2 mei '09 reed ik de Gaume-Buissonière.

Mogelijk volgt nog een verslagske, maar ik zit nu wat krap in tijd.  Alvast de foto's.

Kort wat facts.
* De GB is een lusvormige wandelroute van 206 km doorheen de Gaume, Frans Lotharingen (Lorraine), Ardennen en het Arerland.
* Is net zoals de TransGaumaise (in dezelfde streek; zie elders hier bij de sectie "specials") en de TransArdennaise geen een GR; de afpijling is met bordjes.
* Ik had op het einde van de dag zo'n 216 km en was 13h45 onderweg.  Zonder verkeerd rijden en moedwillige omwegjes zal dit zo'n 210 km zijn.
* De bepijling is in het begin wennen, maar meestal overvloedig aangegeven en dus goed te volgen.  Uitgezonderd in sommige dorpen en woonkernen.
* Een zeer goede beschrijving vind je op de site van trekkings.be.  Een aanrader om dit te doornemen !!

Tot het WE dat ik de GB reed, heb ik vruchteloos gezocht naar een GPS track op het internet.  Helaas niet gevonden.  Dus tijdens de lange winteravonden de stafkaarten 1:10.000 open geplooid en aan de hand van de beschrijving op bovenstaande site vele avonden het parcours ingetekend als backup mocht de bepijling ondermaats zijn.  Maar dit was dus in feite overbodig.  Want ik heb overal goed het traject kunnen volgen aan de hand van de pijltjes en heb nu dus de zelf gelogde GPS-track.

Het asfaltgehalte is in sommige gebieden wel wat aan de hoge kant.  Echter: het totaalplaatje is schitterend.  Kijk eens naar het parcourskaartje, en merk dat het nogal groen uitziet.  Veel bos dus.  Doe alvast maar waterdicht en makkelijk schoeisel aan voor de wandelsingletracks, stukken los door de weide en andere schitterende paden.

De dag voordien op 1 mei reed ik na de TT van Marbehan op 1 mei in de namiddag ook nog de variante van de Gaume-Buissonière nabij Saint-Léger.  Enkele foto's van de variante staan hier.
« Laatst bewerkt op: 4 november 2009 - 17:24 door Magura »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re:Gaume-Buissonière
« Reactie #1 Gepost op: 4 november 2009 - 17:29 »
* UPDATE *

Volgende interessante ontwikkeling staat te lezen op Trekkings.be:

Citaat van: Trekkings.be
Er wordt in Aubange gewerkt om voor deze 206 km lange wandelroute door 'le grand sud de Luxembourg' een eigen website te creëren.

Ik ben in blijde verwachting ...
« Laatst bewerkt op: 4 november 2009 - 17:36 door Magura »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2009 - 20:50 »
Hoogteprofiel, tot stand gekomen ism www.trekkings.be:

Voetnoot: hier op 4Bikers heb ik tevens de gedetailleerde hoogteprofielen gezet bij de topics van GR 571, TransArdennaise en TransGaumaise.
In de toekomst volgen er uiteraard nog meer ...

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2010 - 16:32 »
Nieuwe website over de Gaume-Buissonière, mét prachtige fotoreeks van het parcours !

Voor Nederlandstalige info kan je, zoals hierboven vermeld, nog steeds terecht op trekkings.be.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: Gaume-Buissonière
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2015 - 21:22 »
Het verslag op Trekkings.be is volledig vernieuwd en opgefrist.

De Gaume-Buissonière blijft naar mijn mening toch 1 van de mooiste tochten doorheen de Gaume en de Ardennen.

Binnenkort is er nog een nieuw pad klaar in de Gaume ... later meer  :p.