Auteur Topic: Sram XX  (gelezen 7229 keer)

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
Sram XX
« Gepost op: 24 september 2009 - 11:03 »
Sram heeft een nieuwe topgroep de XX
Op de site zelf kan je wel info vinden: http://www.sram.com/en/XX/products/

Maar bij Barracuda en H&S is hij nog niet te koop.
Weet er soms iemand prijzen of waar/wanneer hij te koop is?
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Berthold

• Albert
  • 4Bikers Member
Re:Sram XX
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2009 - 17:57 »
Bij Bike components staan al wat stuken op de website, onder andere achterderailleur http://www.bike-components.de/products/language/de/info/p22278_XX-Schaltwerk-Modell-2010.html of schijfremmen http://www.bike-components.de/products/info/p22286_XX-Scheibenbremse-Modell-2010.html maar met "Lieferstatus:  verfügbar in 20 Tagen oder später " of "Voraussichtlich ab September 2009 lieferbar!"
Dan oppassen...Ik heb al kunnen ervaren dat het "viel später" kan zijn... bel maar eerst !
Allways look on the bright side of life !

dirttracker

• Dave Raes
  • 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2009 - 19:56 »
Bij Vaneyck zou hij op z'n 1100€ komen zonder de vork dan wel.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2009 - 22:20 »
Bij Vaneyck zou hij op z'n 1100€ komen zonder de vork dan wel.

Jawadde, wie durft nog te beweren dat ne Rohloff duur is.  En die is pas ingereden terwijl ge bij de Sram XX al 2 keer uw volledige aandrijving hebt vervangen (als ge tenminste chance hebt), loool ...

Kan je van die 36-11 cassette de kleinste krans afzwieren en dan gebruiken als een gewone 9-speed cassette?
« Laatst bewerkt op: 24 september 2009 - 22:22 door Magura »

Peter

• 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2009 - 10:00 »
Neen wantcassette is uit één blok alu gefreesd, was het enige dat mij interesseerde van die groep dien 36.
Ik ga dus maar nen 20 zoeken voor vanvoren.

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2009 - 16:54 »
Waarom een 20-34 of 22-36?
Als je er al met een 22-34 aan 5km/u niet opkomt heeft het toch weinig zin om nog kleiner te gaan rijden?
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Peter

• 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2009 - 17:04 »
Ga eens een week  singletracken in  de alpen met nen echten fully en een meerdaagse rugzak enne elke dag nen klim van 2000 a 2500 hm aan één stuk.
Ge zult licht zien in de duisternis. ;)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2009 - 17:04 »
Als je 2.000 hm's of meer aan een stuk moet klimmen heb ik nood aan souplesse.  En als dat dan nog eens steil of technisch is, krijg ik met 22x34 zware beentjes, wat tijdens een meerdaagse niet optimaal is.

Offtopic: da's trouwens (nog) een groot voordeel van een Rohloff: je kan zo klein of zo zwaar gaan als je wil (tandwielkeuze), zonder dat de tussenliggende schakeltrapjes wijzigen.

Edit: Peter was me voor.

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2009 - 17:13 »
Ga eens een week  singletracken in  de alpen met nen echten fully en een meerdaagse rugzak enne elke dag nen klim van 2000 a 2500 hm aan één stuk.
Ge zult licht zien in de duisternis. ;)

Bedoel je met "een echte fully" zo een monster van 14kg?  ;) Ja oké ik kan er wel inkomen dat met rugzuk enzo het dan wel zijn nut kan hebben.

Offtopic: da's trouwens (nog) een groot voordeel van een Rohloff: je kan zo klein of zo zwaar gaan als je wil (tandwielkeuze), zonder dat de tussenliggende schakeltrapjes wijzigen.

Die Rohloff intr mij ook wel, maar ken daar nu helemaal niets van. Zal dus eerst de bestaande topics eens doornemen  ;)
Maar dan moet je ook met andere wielen rijden neem k aan?

Peter

• 4Bikers Member
« Reactie #9 Gepost op: 25 september 2009 - 17:28 »
Zal afhankelijk van gekozen oorlogsuitrusting ergens tussen 13 en 13.6 kg uitkomen. Met een fiets van 12kg haal je nooit het einde van de week.
Enne dat is geen monster. Al zou ik der wel graag één willen in de toekomst met voor en acher 16cm. Veel veiliger.

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #10 Gepost op: 25 september 2009 - 19:58 »
off topic verder: er zijn wel limieten gesteld aan die tandwielen, een 52-13 zal je er best nooit opzetten

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #11 Gepost op: 27 september 2009 - 19:09 »
off topic verder: er zijn wel limieten gesteld aan die tandwielen, een 52-13 zal je er best nooit opzetten

alé nu, om bergaf te rijden met nen rugzak...

voor met mijnen rugzak hou ik het nog altijd bij mijnen 44.5, zowel voor bergaf als bergop. Een goed vibram zoolke eronder, goeje sokken, desnoods een paar stokken en wijllie weg.
Team Green : www.team-green.be

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2010 - 17:54 »
Wat ik me met het aanhoudende sneeuwweer afvraag is hoe die gefreesde cassettes zich gedragen bij paksneeuw of prutmodder (sram komt nu ook uit met een gefreesde 9-speedcassette die 3x duurder is dan het huidige topmodel, grapjassen).  Een gewone cassette met spider zit al snel vol met sneeuw, en als ik zie dat zo'n gefreesde cassette nog minder ruimte biedt voor modder/sneeuwafvoer én dat de tanden dichter bij elkaar staan, kan dat wel eens lachen worden in ons Belgenlandje.

Citaat van: Peter
Neen wantcassette is uit één blok alu gefreesd, was het enige dat mij interesseerde van die groep dien 36.
Ik ga dus maar nen 20 zoeken voor vanvoren.

Shimano komt nu (terug van weggeweest) uit met betaalbare een SLX-cassette 12-36, voorbeeldje, al langer te lezen op mtbreviews.
Ik heb het niet meer vandoen, tandwieleke 17 of 18T van een paar eurokes is voldoende voor m'n dolf  :011:.

JeFKe

• Jeffry Goethals
  • 4Bikers Member
    • http://www.4bikers.be
« Reactie #13 Gepost op: 31 januari 2010 - 19:32 »
Vandaag twee bikers met XX afgemonteerde bikes in de sneeuw een 3-tal uurtjes voor me zien rondcrossen en die hebben geen seconde problemen gehad. Ik ook niet met mijn 9-speed, maar er zat toch serieus wat prut tussen de tandwielkes. En dat de sneeuw plakte heeft mijn schoen-pedaal combo maar al te goed ondervonden.
The Tiger became a Leopard...