Auteur Topic: 20-22/08/10 TransBelgiŽ oost-west  (gelezen 8050 keer)

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Re:20-22/08/10 TransBelgiŽ oost-west
« Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2010 - 09:23 »
begint wat saai te worden..... ;)

PROFICIAT Elias !!  :045:

Lieven_VP

• Lieven Van Poeck
  • 4Bikers Member
« Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2010 - 15:58 »
begint wat saai te worden..... ;)

Een paar-honderd-meter-wheelie met bepakte fiets en dit alles vereeuwigd op youtube was inderdaad de kers op de taart geweest.
Desalniettemin : PROFICIAT !

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #22 Gepost op: 24 augustus 2010 - 23:03 »
Been there, done that.
De 3e TBOW is een feit, intussen zijn er al 7 TransBelgiŽs afgeklokt, de vele verkenningen uiteraard NIET meegerekend.

En de rit verliep dan ook BOTERzacht voor Elias ( denk ik toch  ;) ) want hij bereikte voor de 3 de keer de W grenspaal.

Mmmmmmm, toch effe nuanceren.
Eerste dag vond ik door probleemkes van mijne compagnon pas bij duisternis een slaapplek.
Ook voor de eerste maal in een TB lek gereden, maar da's natuurlijk snel gefixt.
De laatste dag het zadeldek doormidden gebroken (huh ?? toch maar is gaan diŽten), waardoor de eindrush door de Moeren niet "is goed platleggen" verliep, maar wel "en danseuse".  Desalwelteplus het laatste stapstuk van nalfurke verbeterd, ondanks de bagage.
Om dan tenslotte op weg van het officiŽle einde (= de grenspaal) naar het officieuze einde (= de sporthal) bij het oprijden van de golfbreker/dijk nog een spaak uit het wiel te rijden.

Bart, de enige andere deelnemer, had al vrij snel problemen met de rug, waardoor hij geen kracht meer kon zetten.  We hebben het nog een tijdje kunnen rekken, maar uiteindelijk heb ik hem helaas op de trein in Aywaille / Comblain-au-Pont afgezet.
Vanaf dan alleen verder ...

Goed weer gehad, dag 1 was zelfs aan de te warme kant.
Dat was meteen ook de zwaarste dag, met die bagage in dArdennen ťn bijhorende technische paadjes die we niet schuwen, lol.  Door de problemen van Bart had ik een paar uur vertraging op het schema.  Daardoor ook veel vroeger de nodige inkopen moeten doen om de volgende dag aan te vatten (ontbijt + eten/drinken voor de eerste uren van de dag tot de volgende winkel), waardoor dat gewicht langer en vooral meer hellingen moest worden opgesleurd dan gepland.
Maar niet getreurd; in de Ardennen nog een paar mooie ťn nieuwe stukjes "gereden" zoals de bovenloop HoŽgne aan cascade Leopold II naar Pont de Belleheid, het croix de Septroux en de vele nieuwe singletracks langs de Ourthe na Comblain-la-Tour.
Door deze nieuwe stukjes was de afstand wel opgelopen tot 180 km en > 3.000 hm.

Dag 2 stond vooral in teken van wind ... vťťl tegenwind.  Gelukkig kan ik dat beter verteren dan hellingen.
Stef stond dus na 55 kmin tussen Grez-Doiceau en Huldenberg me op te wachten, samen met solosride-junior (kwestie van die jongen zo'n toestanden als "perfect normaal" aan te leren), die alweer aan het trainen was, lol.
Voor de Bosberg en naar de muur van Geraardsbergen weer enkele nieuwe stukjes verkend (ik was toch alleen), waardoor de afstand op het einde opliep tot 170 km.

Dag 3 ging verbazend goed, veel beter dan de vorige 2 dagen.  Omdat ik toch alleen was, na de zogezegd laatste helling (Rodeberg + Hellegat) in Westouter zuidwaarts gedraaid in plaats van noordwestwaarts en koers gezet naar Frankrijk.  Daar met de Catsberg, Casselberg ťn de Col de Berthen nog flink wat hoogtemeters verzameld om uiteindelijk koers naar de kust te zetten.  Die dag klokte dan ook af met 170 km en ruim 200 hm meer dan de voorbije jaren.

slaapmatteke aan het stuur vastgemaakt? dat zal alweer een nieuwe mijlpaal worden in 'adventure biking', in belgie toch

Slaapmatteke is bij de laatste materiaalselectie weggevallen en vervangen door deze (*)
... and a few critical things that Iím intentionally leaving out.  The devil is in the details.

P.S.: hier is de "heilige site" met veel nuttige tips over lightweight trekking.
Wel best niet naar die routes kijken, of die komen stante-pede op je to-do lijstje (bvb. Colorado-trail met 530 mijl en 60% singletrack, habba habba)

Door de ervaring van het parcours leer je ook veel qua plaatsen om te bevoorraden, slapen (dag 0 in de schuur/hut nabij de officieuze start) enz.

Maar bon, door de weinige deelnemers was deze editie een uitzondering.
Ik hoop van harte dat we volgend jaar met meer volk zijn (4 man of meer), zodat het terug verantwoord is om de volgwagen met alle nodige "luxe" mee te laten rijden.

Enkele foto's verschijnen later online.

(*) Nothing to inflate, just throw on the ground and you are ready to crash.
Perfect for multi-day races where minimal sleep is happeningĖyouíre only stopped for a few hours to catch a few zzzzís, then back on the bike and motoring along.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2010 - 23:11 door Magura »

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #23 Gepost op: 24 augustus 2010 - 23:43 »
solosride junior is zo onder indruk van de ontmoeting dat de naam Elias bij elke fiets die hij ziet terugkomt. Peperkoek is ook off limits en mag nog alleen uit de kast komen als Elias in de buurt is

Proficiat Elias en hopelijk krijgt de tocht volgend jaar wat meer respons, niet alleen omdat er veel werk insteekt , het is gewoon eens de moeite om ons land  te doorkruisen !!!!Elio ( is Italiaans voor Elias lol , dus die onderhandelingen kunnen nog lang duren ) en Bart zouden beter eens op de fiets springen en dan constateren dat splitsen niet nodig is!

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #24 Gepost op: 25 augustus 2010 - 08:49 »
solosride junior is zo onder indruk van de ontmoeting dat de naam Elias bij elke fiets die hij ziet terugkomt. Peperkoek is ook off limits en mag nog alleen uit de kast komen als Elias in de buurt is

Proficiat Elias en hopelijk krijgt de tocht volgend jaar wat meer respons, niet alleen omdat er veel werk insteekt , het is gewoon eens de moeite om ons land  te doorkruisen !!!!Elio ( is Italiaans voor Elias lol , dus die onderhandelingen kunnen nog lang duren ) en Bart zouden beter eens op de fiets springen en dan constateren dat splitsen niet nodig is!

Amai die solo junior op ne singlespeed ...............sterk  :011:

Ik zou er maar al te graag eens aan deelnemen , enkel die datum zit ongelooflijk krap met mijn andere plannen  :( .

In alle geval knap werk dat daar in zit , en knappe prestatie  :045: .
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Lieven_VP

• Lieven Van Poeck
  • 4Bikers Member
« Reactie #25 Gepost op: 25 augustus 2010 - 15:58 »
Quote uit de video: "....een licht euforisch gevoel bij het bereiken van de westelijke grenspaal...."   :dft002:
Respect... !!

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #26 Gepost op: 27 augustus 2010 - 21:07 »
Enkele foto's @ click.

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #27 Gepost op: 28 augustus 2010 - 12:56 »
Weeral mooie prestatie.
Mss als ik deze volgend jaar beter inplan dat ik hem effectief kan meerijden.