Auteur Topic: kaarten verdwenen op de gps  (gelezen 3212 keer)

mario verbeuren

• mario verbeuren
  • 4Bikers Member
kaarten verdwenen op de gps
« Gepost op: 15 januari 2010 - 19:33 »
 hallo
ik heb op mijn oregon de topokaart van nederland (alleen bergen/zoom en omgeving)opgeslagen.
maar de topo bel-lux is verdwenen. als ik deze terug op mijn gps wil zetten , krijg ik steeds het bericht dat er
geen ruimte vrij is op stationC, zelfs als ik het gedeelde kaarten van nerderland er terug afdoe
krijg ik het zelfde bericht. :(
hoe kan ik dit oplossen?

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re:kaarten verdwenen op de gps
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2010 - 19:51 »
Een Oregon is me vrij onbekend, maar toch een poging.

*) Hoe groot is de gezamelijke bestandsgrootte van de kaartdelen die je wil verzenden (zie in MapSource het tabblad links, onderaan)?  Bekijk dit in funktie van je geheugenkaartgroote.

*) Tip: verzend steeds ALLE kaartdelen tegelijk naar je GPS.  Dus in MapSource eerst zowel de kaartdelen van topo BeLux als topo NL aanklikken, en dan deze GEZAMELIJK naar GPS verzenden.

*) Nog iets dom, maar ik heb er eens lange tijd achter liggen zoeken: steekt je micro SD-kaart écht goed in het toestel.  Ooit eens gehad dat tijdens het fietsen de kaarten ineens verdwenen van het scherm.  Bleek na een lange zoektocht de SD-kaart slecht contact te geven.

*) Verder schiet me niet direct iets tebinnen, foutmelding die je krijgt ken ik niet.

FuriousFonck

• 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2010 - 09:38 »
Wanneer je kaarten hebt geselecteerd in mapsource, begit mapsource deze eerst nog te bewerken vooraleer ze naar je gps door te sturen.
Misschien heb je gewoon effectief niet genoeg schijfruimte meer vrij op de c: opdat deze bewerking plaats zou kunnen vinden?

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2010 - 12:26 »
ik dacht dat je 3 of 4 kaarten kon laden in je GPS, wel ipv te werken met diene mapsource (boecht) gewoon je SD of GPS mounten ... klikken en slepen

mario verbeuren

• mario verbeuren
  • 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2010 - 18:27 »
phille kan je met iets meer info eens uitleggen
hoe ik dat moet doen!
computeren is niet echt men ding :oops:
maar al doende......

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2010 - 12:24 »
awel, sluit je GPS aan op je PC en je kunt in alle mappen kijken, zoek uzelf een map die ge wilt gebruiken en ipv mapsource te gebruiken plaats je deze map op de juiste plaats
een goeie tip vooraf : mss best een copieke pakken eer ge iets overschrijft ;-)

cannoncraze

• Crack'n'lized
  • 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2010 - 13:23 »
awel, sluit je GPS aan op je PC en je kunt in alle mappen kijken, zoek uzelf een map die ge wilt gebruiken en ipv mapsource te gebruiken plaats je deze map op de juiste plaats
:032:
plopper-de-plop
is er hier geen verwarring mogelijk qua taalgebruik tussen map (=folder) en map (=kaart) ?
...:::member of the former V02Max-team, the wise-old-men AlpBikers-club & the illustrious Ex.18:18-gang:::...

Phille

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2010 - 18:24 »
lol een map ken ik echt wel alleen als een map met daarin files, neen geen fi-les maar faails