Auteur Topic: .GDB op Edge  (gelezen 5130 keer)

Tinky-Winky

• 4Bikers Member
.GDB op Edge
« Gepost op: 2 maart 2010 - 17:31 »
De .GDB files zijn zowat het handigst om een track te volgen, gezien ze mooi aangeven wanneer je welke richting uit moet. Niet zoals de TCX die je enkel een track laat zien op de kaart, en bliept wanneer je van de track afwijkt..
Jammer is dat je de GDB files zo moeilijk kan opslaan op de Edge. Ik download een .GDB naar de Edge, start de Edge op en start de GDB, werkt prima.
Zet ik de Edge af en probeer ik dat nog eens, dan is die GDB dikwijls al verdwenen. In het geheugen plaatsen gaat maar met enkele GDB's..
Is hier een oplossing voor of is dit by design ?

Alvast merci !
LED there be light..

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Re:.GDB op Edge
« Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2010 - 17:50 »
werkt de Edge niet beter met gpx files?

je kan een gdb proberen te converteren naar gpx via http://www.gpsvisualizer.com/convert_input?convert_format=gpx

Ik vind het rijden met courses wel handig op de Edge, maar dat blijft een persoonlijke voorkeur natuurlijk.

:cool:

Swannie

• 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2010 - 12:54 »
werkt de Edge niet beter met gpx files?

je kan een gdb proberen te converteren naar gpx via http://www.gpsvisualizer.com/convert_input?convert_format=gpx

Ik vind het rijden met courses wel handig op de Edge, maar dat blijft een persoonlijke voorkeur natuurlijk.

:cool:

gpx werkt niet zo goed op een Edge vind ik persoonlijk.
Ikzelf geef ook de voorkeur om de bestanden om te zetten naar een koersbestand (.crs), en dan de koers naar je kaart te kopiëren ipv "doe koers".
Zo werkt dat quasi hetzelfde als een .gdb track volgen op een gpsmap60CSX. (ik gebruik gpsies.com voor de omzettingen)

Beny

• 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 5 maart 2010 - 21:38 »
gdb omzetten naar gpx kan je standaard in mapsource

al je tracks die je op je edge wilt, save je dus vanuit mapsource ergens op je pc als één of meerdere gpx files
nadien sluit je uw gps aan, en kopieer je de gewenste gpx files naar je gps geheugen (via my computer) naar de map "gpx" die zich in de hoofdmap "garmin" bevindt

de tracks vind je terug onder opgeslagen ritten
daar kan je kiezen om:
1: via navigatie instellingen deze een kleur te geven en te tonen op kaart, daarna zorg je gewoon dat je op dit broodkruimelspoor blijft
2: kiezen voor begeleiding, maar selecteer dan zeker "volg niet wegen", en weet dat je toestel soms teveel en soms te weinig biept