Auteur Topic: Inspanningstest  (gelezen 4973 keer)

Joske

• 4Bikers Member
Inspanningstest
« Gepost op: 5 maart 2010 - 10:04 »
Hallo,

energy lab is wel goed. Maar als je je volledig wilt laten begeleiden hangt er natuurlijk ook een prijskaartje aan vast. Voor de gewone inspanningstesten met gewoon voorbeeldtrainingsschema kan je evengoed in het UZ in Gent gaan. In september ben ik daar nog geweest. Zeer vriendelijk en correct. En ook erg goede uitleg gekregen bij mijn inspanningstest. Het trainingsschema dat ik meekreeg was een voorbeeldschema in functie van de Marmotte (die ik wil fietsen) waarbij de eerste maanden voornamelijk de basisuithouding aan bod kwam en dan 12-16 weken voor de Marmotte startte mijn specifieke schema. Je krijgt niet specifiek welke dag je wat moet doen, maar je weet wel welke trainingen (extensieve duur, intensieve...) je moet doen per week en er zitten voorbeelden bij hoe je die trainingen kunt invullen. Zeer goed uitgelegd en ik kan blijven mailen voor vragen. Normaal natuurlijk dat je voor de prijs van 60 euro niet het ganse jaar door individueel begeleid wordt e. De inspanningsfysioloog is niet meer Jan Bourgois (wel goed voor training topsport maar niet voor de individuele recreant) maar Jan Boone. Hij maakte echt tijd en had naar mijn gevoel wel verstand van zaken.

Hebben jullie ervaring met andere centra

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re:Inspanningstest
« Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2010 - 16:09 »
Citaat
Hebben jullie ervaring met andere centra

Hier vind je enkele topics met gedeelde ervaringen en links naar andere centra:

1 (!)
2

Met de zoekfunctie zal je misschien nog wel op wat interessant leesvoer stoten.

In het Antwerpse is Nottebohm een referentie (topic+ bijhorende link) die heel wat positieve commentaren krijgt.
Voor Oost-West Vlaanderen kan je eens je licht opsteken bij bvb Smart Cycling.
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2010 - 21:47 door Magura »