Auteur Topic: Verlichting 2: stand van zaken  (gelezen 34216 keer)

Steven

• 4Bikers Member
Re:Verlichting 2: stand van zaken
« Reactie #40 Gepost op: 6 februari 2011 - 23:18 »
Ter ondersteuning van de tesla op het stuur, heb ik ook de H7 gekocht en op de helm gemonteerd. De Tesla beugel voor helmmontage kost de helft van de H7  :dft002: en een 2e lampje ter ondersteuning/reserve is geen slecht gedacht.

Met de H7 kunt ge inderdaad wel offroad uwe plan trekken. Maar met de Tesla ..... hmmm zie de foto's:

led lenser full power en volledig gefocused

led lenser full power en wide beam

lupine tesla spaarstand (40u)

lupine tesla full power (4u)

Thierry

• 4Bikers Member
« Reactie #41 Gepost op: 7 februari 2011 - 21:47 »
Er is hier enkele maanden terug sprake geweest van een LedLenser H14 ... Sinds een maandje of zoiets is die nu ook verkrijgbaar in BelgiŽ ! Bij Point 2 Leuven is 'm op voorraad, de prijs zit rond de 119 euro (uit het blote hoofd).

Sorry voor de sluikreclame  :p
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #42 Gepost op: 8 februari 2011 - 18:14 »
Er is hier enkele maanden terug sprake geweest van een LedLenser H14 ... Sinds een maandje of zoiets is die nu ook verkrijgbaar in BelgiŽ ! Bij Point 2 Leuven is 'm op voorraad, de prijs zit rond de 119 euro (uit het blote hoofd).

Sorry voor de sluikreclame  :p

Tot nu toe tevreden met twee T7's op 't stuur en ťťn H7 op de helm. Voor mij voldoende. Alhoewel die H14 ..... :p

Met die Lupine gaat de lol van nightbike er een beetje af. ;)
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

FuriousFonck

• 4Bikers Member
« Reactie #43 Gepost op: 14 februari 2011 - 21:59 »
Prijs/kwaliteit vind ik de lampen van Led Lenser het best.  Zelf heb ik de Head Fire Revolution, die misschien net iets te weinig ligt geeft op de Ardeense trails.  Ook heb ik een H7, die licht genoeg geeft en zeer zuinig is.  Ter info: zonder de AAA-batterijtjes te vervangen rij ik daar al een jaar mee rond (!!), met tal van nachtritten waaronder een TBNZ en 24h TransAlp.

Elias, op welke stand staat die Led Lenser dan bij U? Bij mij gaat die max 2 tal uur mee op hoogste stand, en op mindere stand een nachtrit is niet echt aan te raden denk ik? Of is die H7 nij U enkel ter ondersteuning?

Kan wel aan volgende dingen liggen:
-Ik heb besteld bij DealExtreme - denk slechts 12 eur - dus misschien is het gewoon slechte namaak. Zien er wel helemaal hetzelfde uit.
-Batterijen: ik gebruik Energizer NiMh 2500mAh - misschien gebruik jij iets anders?

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #44 Gepost op: 14 februari 2011 - 22:13 »
-Ik heb besteld bij DealExtreme - denk slechts 12 eur - dus misschien is het gewoon slechte namaak. Zien er wel helemaal hetzelfde uit.

Deal Extreme is namaak. Die van mij (echte) gaan lang mee .

Schijfrem

• Geert
  • 4Bikers Member
« Reactie #45 Gepost op: 16 februari 2011 - 07:46 »
Ik heb en Tesla4 op het stuur en een Led Sensor H7  (gekocht bij de man van de sluikreclame ) en deze combinatie voldoet ruimschoots voor mij.
De 3 AAA lampjes van de H7 gaan inderdaad heel lang mee, nog niet hoeven te vervangen en ik heb er al een aantal ritten mee gereden, ik schat een  25-tal uren.

Wel een opmerking: on-line kan iemand vanuit BelgiŽ niet meer rechtstreeks bestellen bij Lupine. Vroeger kon dit wel en nu wordt je doorgestuurd naar de site van http://www.actionsports.be/   :$

FuriousFonck

• 4Bikers Member
« Reactie #46 Gepost op: 16 februari 2011 - 08:00 »
Ik heb en Tesla4 op het stuur en een Led Sensor H7  (gekocht bij de man van de sluikreclame ) en deze combinatie voldoet ruimschoots voor mij.
De 3 AAA lampjes van de H7 gaan inderdaad heel lang mee, nog niet hoeven te vervangen en ik heb er al een aantal ritten mee gereden, ik schat een  25-tal uren.

Wel een opmerking: on-line kan iemand vanuit BelgiŽ niet meer rechtstreeks bestellen bij Lupine. Vroeger kon dit wel en nu wordt je doorgestuurd naar de site van http://www.actionsports.be/   :$

Is dit dan 25uren op de volle stand?

jinba ittai

• 4Bikers Member
« Reactie #47 Gepost op: 16 februari 2011 - 19:17 »

Lupine wordt sinds enige tijd in BelgiŽ en Nederland verdeeld door Action Sport.
Je kan op de site van Actionsports de dealers terug vinden, ink sta er ook ergens tussen naar het schijnt  :cool:

Rijd zelf met Piko op de helm en Betty met upgrade op't stuur. Ben nogal bang in't donker  :oops:

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #48 Gepost op: 16 februari 2011 - 19:50 »
@ Fonck: (helaas) namaak ?

Heb wel gemerkt dat de originele Led Lenser batterijen het langer meegaan dan gewone batterijen.

De lamp is gemaakt voor gewone batterijen.  Oplaadbare batterijen kan, maar dan heb je minder lichtopbrengst en/of gaan de batterijen minder lang mee.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #49 Gepost op: 17 februari 2011 - 10:12 »
dat heb ik inderdaad ook gemerkt.

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #50 Gepost op: 17 februari 2011 - 17:59 »
@ Fonck: (helaas) namaak ?

Heb wel gemerkt dat de originele Led Lenser batterijen het langer meegaan dan gewone batterijen.

De lamp is gemaakt voor gewone batterijen.  Oplaadbare batterijen kan, maar dan heb je minder lichtopbrengst en/of gaan de batterijen minder lang mee.

Elias heeft gelijk , met gewone batterijen zijn die op hun best. Oplaadbare geven een mindere sterkte. Voor ritten op onbekend terrein koop ik goedkopere van den Aldi. De lokale(bekend terrein) ritten rij ik met oplaadbare .

Schijfrem

• Geert
  • 4Bikers Member
« Reactie #51 Gepost op: 17 februari 2011 - 21:53 »

Yep !!  ;)

FuriousFonck

• 4Bikers Member
« Reactie #52 Gepost op: 28 maart 2011 - 21:22 »
Yep !!  ;)

Ga dit wkend naar Touquet-raid en zit een stuk in de nacht in - wou nog snel kijken om 'echte' Led Lensers te bestellen, maar vind hier nu op candlepowerforums toch ook terug dat de run-time maar een 2 tal uur zou zijn.
http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?201250-Led-Lenser-H7&p=3507076&viewfull=1#post3507076
Echt zeker dat die bij jullie zo lang op volle stand runnen - heb geen zin om 2x 58 eur weg te gooien....

Grtz,
Stijn

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #53 Gepost op: 29 maart 2011 - 12:50 »
Yep !!  ;)

Ga dit wkend naar Touquet-raid en zit een stuk in de nacht in - wou nog snel kijken om 'echte' Led Lensers te bestellen, maar vind hier nu op candlepowerforums toch ook terug dat de run-time maar een 2 tal uur zou zijn.
http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?201250-Led-Lenser-H7&p=3507076&viewfull=1#post3507076
Echt zeker dat die bij jullie zo lang op volle stand runnen - heb geen zin om 2x 58 eur weg te gooien....

Grtz,
Stijn

Stijn , de Lensers zijn op hun best met normale (geen oplaadbare) batterijen. En die gaan ECHT uren mee hoor. ;)

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
« Reactie #54 Gepost op: 20 september 2011 - 22:20 »
misschien iets om in de gaten te houden (voor road-gebruik wel maar toch, ik ben fan!):
http://vimeo.com/27280439
en
http://www.kickstarter.com/projects/revolights/revolights-join-the-revolution

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #55 Gepost op: 21 september 2011 - 06:18 »
Zoals een Amerikaanse vriend mij mailde : "you can vaporize a bunny with this one"

http://www.cnqualitygoods.com/goods.php?id=1177

Fully Fetzl

• Stefan Belmans
  • 4Bikers Member
    • FeKeJo
« Reactie #56 Gepost op: 21 september 2011 - 10:31 »
importeren die handel - I want one
You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully
        www.fekejo.be

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #57 Gepost op: 21 november 2011 - 08:42 »
Ter info , de nieuwe T7(200Lm) (al een tijdje verkrijgbaar) heeft duidelijk meer licht dan de eerdere T7(170) nochtans gaat het om amper 30lm.

Heinz

• 4Bikers Member
    • http://heinzrigole.fotopic.net/
« Reactie #58 Gepost op: 21 november 2011 - 11:12 »
Ik rijd al een tijdje rond met dees Magicshine 1000 lumen voor een goei 60Ä bij dealextreme.com.  Heel tevreden van.

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #59 Gepost op: 21 november 2011 - 11:15 »
Ik heb deze van bij DealExtreme. best veel licht , maar toch geen 900lm.