Auteur Topic: (solosride.be) Lowie’s Stavelot Ride  (gelezen 15664 keer)

Dieter S

• 4Bikers Member
Re: (solosride.be) Lowie’s Stavelot Ride
« Reactie #20 Gepost op: 5 augustus 2013 - 12:46 »
Mijn beeld vd Stavelot-ride vooraf was er een van lange, niet steile klimmen en overwegend brede schotterwegen.

Tot gisteren dus, wanneer ik hem ben gaan rijden. Vele klimmen zijn echte kuitenbijters en er zitten ook behoorlijk wat gr-stukjes in die het fungehalte sterk optrekken. Verschillende stroken herkende ik nog van de oude rdhf, ebbt-manche van francheville of recent nog grand-halleux.

De ondergrond lag perfect droog met hier en daar een heel klein plasje. Het stukje 'los door de bos' is goed te vinden en een duidelijk spoor nu. Wij hadden ingepikt in Brumes. Niet echt aan te raden, dit gaf ons een moordende finale.:-) Laatste 10km voor Stavelot zijn de gemakkelijkste. De afdaling vd Stockeu is wel erg bruut, niet proberen fietsen hier!

We hebben echt een topdag beleefd met toch nog een rijgemiddelde van om en bij de 16 km/h.
Chapeau Lowie,  supertocht!

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #21 Gepost op: 5 augustus 2013 - 13:03 »
16 per uur. redelijk sterk mij dunkt.
Het stuk los door de bos is het bos dat in het voorjaar gekapt is geweest? Ik was daar toen met de omgelegde bomen.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #22 Gepost op: 1 april 2014 - 11:18 »
Morgen ga ik er nog eens voor.
Wie zin heeft om een dagje eerste klas baaik-plezier, ik vertrek in Stavelot tegen den 8-en.

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #23 Gepost op: 1 april 2014 - 21:15 »
Ik héél misschien zondag de korte. Geen hele dag tijd. Hoe is het daar qua ondergrond als het zaterdag wat zou regenen? Echt modder of gewoon nat zonder te veel ploeteren?
Iemand een idee van de tijd nodig op die 74km? Wel aan rustig tempo, geen koers.

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #24 Gepost op: 2 april 2014 - 08:43 »
Zoals Bert al schreef is 16 per uur al een aardige avg.
Geniettempo zit voor mij eer in de orde van 13-14

Maar wat zeker is : het is nu DE topperiode om daar te gaan biken.
Maandag heb ik daar nog 80 km gebold.
Man man, wat een weer, wat een vergezichten, wat een prachtige natuur : bosanemoontjes, speenkruid, de frisgroene topjes van de loofbossen die toch nog prachtige doorkijken in de valleien toelaten. Veel mooier dan in de zomer !

Alleen dus afwachten voort de ondergrond wat er al dan niet uit de lucht gaat vallen.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #25 Gepost op: 2 april 2014 - 20:19 »
voila voila.

mijn klassieke voorjaars-Stavelotritje is ook weeral binnen.
3de keer en weeral ideale omstandigheden. Ideale temperaturen, ik heb zelfs al een kleurtje (rood) op gedaan. De ondergrond lag, afgezien van de klassieke natte stukken (bronnetjes, die in de zomer ook nat zijn) droog. Kurkdroog. Je ziet wel dat de bospoepers weer aardig aan het werk zijn geweest (en nog steeds). Sommige bredere bospaden bollen voor geen meter. Alle modder is mooi, geribbeld, beenhard opgedroogd. Mijn banden stonden precies nog aan de harde kant. Nu met de nieuwe 29-er is dat toch nog wat testen.

een beetje regen zal uiteraard geen kwaad kunnen. Als er in de nacht voor je de tocht gaat rijden, 5l water/m² uitvalt, dan zou ik toch sterk twijfelen.

ik had een rijgemiddelde van 14.5. Dat is net geen koerstempo (voor mij), dus er is nog tijd om regelmatig het hoofd te draaien naar de prachtige vergezichten. De mooiste van onze Ardennen zou ik zelfs wel durven stellen.

Ik heb toch ook weeral een paar keer gemompeld "de Lowie met zijn worteltapijtjes,pfff".

Uiteraard ook de Stockeu er nog bijgelapt als toetje. Goed voor 215hm extra  :cool:

Merci Lowie voor het maken van deze hapklare brok.

Nu eens uitzien naar de solosride 85.

big-Mac

• 4Bikers Member
« Reactie #26 Gepost op: 25 mei 2014 - 19:24 »
Ik krijg hier een déjavu gevoel. Ook een paar keer gemompeld van "Lowie waarom steekte dees stuk der in"

Zaterdag ook de Stavelotrit aangevat. Vertrokken vanaf het stuk aan tussen de huisjes door.
's morgens al heel vroeg wakker en is buiten gegluurd en opgemerkt dat de regen die ze in de nacht voorspelt hadden uitgebleven was :-).
Enkele broodjes klaargemaakt en rond iets na zes vertrokken. Na een paar kilometer klimmen de mouwstukjes al maar uitgezwierd. Heerlijk.
Na een uurtje kwamen er meer wolken opzetten en trok de wind aan. Shit toch nie dieje regen dat ze deze nacht voorspelt hadden. Gelukkig op wat miezer regen niks gehad. De route lag er goed bij. Al zijn er stukken waar volgens mij altijd water en modder te vinden is.
Het eerste deel serieus gevloekt op de benen, vanaf halverwege ging het beter. Ik had ook de indruk dat het parcours toen iets makkelijker was. Het laatste stuk was nog even stevig. De pad lag niet geweldig door bos ontginning en dan nog stevig omhoog. Gelukkig hadden we hier de dag van te voren gewandeld en wist ik dat het einde in zicht was.
Met vermoeide beentje zeer voldaan binnen gekomen.
Douche gepakt pasta gegeten en vertrokken naar de waterval van Coo om van daaruit naar de noordelijke parapente plaats te wandelen. Tegen dat we terug beneden waren deden de beentjes nog iets meer pijn.
Vandaag tot slot de afdaling van de stokeu omhoog gewandeld. Dat zijn van die plaatskes die ik de kids toch moet laten zien.

Besluit, Top weekendje gehad mede dankzij onze Lowie

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #27 Gepost op: 1 juni 2014 - 21:14 »
Vandaag ook eindelijk deze gereden: ronduit fantastisch.
Zeer mooie weggetjes, ideale klimmen om jezelf niet kapot te rijden, afdalingen die nooit erover zijn (buiten Stockeu maar dat mag er zeker in), vergezichten die nu nog voor mijn ogen hangen.
Samen met een kameraad deze klein gekregen. Het was mijn eerste mtb gps-rit in de Ardennen. Buiten her en der 5m verkeerde afslag genomen te hebben was deze vrij makkelijk te volgen.
Laatste lus was de makkelijkste, eerste deel tot het verlaten van Coo het zwaarste.

Ondergrond lag perfect, droog. Buiten her en der enkele plaatsen die wss altijd nat liggen.

Bedankt Lowie.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #28 Gepost op: 3 juni 2014 - 14:56 »
mooi mooi,

Ik had afgelopen weekend nog wat mannen op de Lowie zijn tochten afgestuurd. Ze vonden het top.
Ze vertelden dat ze op een gegeven moment Hollanders deden stoppen (toen ze panne hadden)
Die Hollanders, blijkbaar van het diepe Holland, waren ook de Stavelot-ride aan't afhaspelen.

In alle geval, iedereen was onder de indruk van de mooie parcours. Spa had de meeste liefhebbers.
 ;)

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #29 Gepost op: 29 mei 2016 - 20:12 »
Vrijdag met Berre deze rit nog eens gaan rijden. Blijft een topritje. Hier en daar lag het wat nat maar al bij al viel het nog goed mee. Op enkele plekken waren het boswerken waardoor het soms wel echt vettig was.
Hier en daar zijn de padjes wel redelijk dichtgegroeid en mag iemand eens gaan snoeien.
Fijne dag gehad.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #30 Gepost op: 29 mei 2016 - 22:28 »
mijne baaik zag pertang dit jaar nog nooit zo vuil... net gekuisd. Lowie, uw zaagskeuh komt idd van pas...  ;)
Prachtige uitzichten! Tussen de buien door gereden. Net snel genoeg dus. Toppie!

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
« Reactie #31 Gepost op: 20 maart 2017 - 14:46 »
vrijdag de verkorte versie van deze rit gedaan. Lag er vrij goed bij toen. Helaas een paar afdalingen die nog beekjes waren en 1 zone waar de bosafbrekers aardig bezig waren geweest.

Het machtigste stuk vond ik de afdaling naar Trois-Ponts. Temeer omdat daar een singletrackske zigzaggend langs loopt (waarschijnlijk van een enduro wedstrijd). En dan die knappe combinatie van rotsen, mos en bruine blaadjes... Knap! Zo hadden er wat mij betreft nog wat meer afdalingen mogen tussen zitten. De afdaler in mij bleef dan ook ietwat op z'n honger zitten maar als marathon is dit wel een mooie rit.

super ook dat bevoorrading en waterkraantje aangeduid werden! Dat laatste had ik écht nodig en nochthans met 3 liter vertrokken op een dag waar het maar 11 graden was!

een 11-40 in combinatie met een 30 vooraan bleek toch wat te weinig te zijn. Toch een drietal keer moeten stappen... :)

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #32 Gepost op: 23 april 2017 - 19:29 »
Nog eens gaan bollen vandaag, blijft zalige rit. Opt gemakske gereden, echt genieten met het zonneke over de heuvels. Zo goed als droog. Wel her en der een bos dat net gekapt was.....Enfin, het viel nog goed mee.
Bedankt Lowie.