Auteur Topic: (solosride.be) Lowie’s Malmédy Ride  (gelezen 11296 keer)

JefB

• 4Bikers Member
Re: (solosride.be) Lowie’s Malmédy Ride
« Reactie #20 Gepost op: 5 augustus 2016 - 12:21 »
Ontvangen! Dankuwel! Verslagje volgt na zondag :)

JefB

• 4Bikers Member
Re: (solosride.be) Lowie’s Malmédy Ride
« Reactie #21 Gepost op: 9 augustus 2016 - 21:54 »
Stevig dagje MTB (of wandeltocht of adventure race?) achter de rug!

Om 10u45 aangezet met een kameraad voor de basislus en de intentie de lus met de Appolinaire enduro track erbij te pakken. Het parcours hakt er direct stevig in met stapstukje langs de supergladde rotsplaten om dan de eerste hoogtemeters te winnen op een pad met voor ons onmogelijk te fietsen wortelpassages (rijdt iemand die wortelstrook vlak na het brugje omhoog?).

Soms was het beetje zoeken voor mij met de gps, het was dan ook mn eerste track die ik nareed met een gps met kaartfunctie. Vooral in de volle zon (jaja, het was schitterend weer!) was het soms moeilijk de kaart te lezen. Wel supergoeie track met heel veel WP en info: danku!

Mijn kameraad had een endureo-fiets mee: bergop soms wat meer harken maar in de downhills heeft ie er heel veel plezier aan gehad. Want er zitten een paar héél stevige downhills in, jawadde. Eens Reinhardstein gepasseerd wordt het wat minder extreem qua HM maar dan worden de paden wel bijzonder technisch met voetbalgrote stenen en worteltapijten. Ook de regen van de afgelopen dagen/weken/maanden liet zich ten noorden van Longfaye het stevigst voelen.

Dan terug richting Malmedy voor nog enkele super ST langs de flank waar we spijtig genoeg de extra lus met de enduro DH gemist hebben (vermoeidheid die maakte dat ik WP niet zag?).

De uitstap richting de venen (rond eau rouge) vonden we een wat mindere finale: modderig na de regen en de ST zacht naar beneden was voor ons onmogelijk te fietsen (blijft iemand op de fiets op die strook na de river crossing met supergrote stenen in het hoge gras verstopt?). Afsluiten met nog een mooi klimmetje om alles uit de benen te halen en we waren moe maar voldaan, zoals dat dan heet, terug aan de auto na 4 en een half uur.

Materiele schade viel nog mee: enkel de schoenzolen ewa afgescheurd. Kon erger gezien het parcours.

Knap werk van jullie en ik kijk ernaar uit om ook de andere rides in de regio eens te doen! Ik zend Lowie nog mailtje met enkele punten waar parcours niet helemaal meer klopte of moeilijk te volgen was.