Auteur Topic: overschoen tussenseizoen  (gelezen 4169 keer)

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
overschoen tussenseizoen
« Gepost op: 6 maart 2012 - 21:27 »
joo de mannen

zijn er mensen die ervaring hebben met overschoenen voor het tussenseizoen? Zoiets dat 's ochtends de wind tegen houdt maar je 's avonds makkelijk kan wegsteken als het zonneke ondertussen al een ganse dag z'n werk heeft gedaan... 't is dus voornamelijk voor de koude ochtendritten tijdens lente en herfst.
--> Ik heb winterschoenen dus dat is het probleem niet (in 't begin deed ik die meestal ook tijdens die lente- en herfstdagen 's ochtends aan maar dan keer je naar huis in korte broek en shirt bij 20C met winterschoenen n zweetpats ;) )
--> Ik heb ook winter-overtrekken maar die zijn dan weer net iets te warm voor die ochtenden (5 - 10C) en trekt ook op niks met een 3/4 broek natuurlijk :-)

'k heb al gezien dat je van die lichte lycra dingskes hebt zoals de profs dragen maar dat zal waarschijnlijk meer voor de "aerodynamica" zijn dan wat anders...

'k heb ook al daarnet gezien dat er echt overschoenen voor 't tussenseizoen bestaan maar die zijn er in zoveel verschillende types dat ik daar dus graag eerst eens wat feedback over gehoord had... (er bestaan zelfs halve overschoenen = toe covers!

ohja, 't is voor road-gebruik mocht dat nog niet duidelijk zijn... offroad hebben m'n voetjes veel rapper warm :-D
« Laatst bewerkt op: 6 maart 2012 - 21:35 door PhrAcE »

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
Re: overschoen tussenseizoen
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2012 - 08:11 »
Kris ,

Ik heb overtrekjes van Bioracer ( gewonnen met een tombola  :D ) .
Niet echt lycra , maar sluit toch mooi aan en ook niet zo'n logge overtrekken .
Ik vind die echter niet meer terug op de site .

Ik gebruik deze off-road ( maar ze zijn wel aan't verslijten onderaan ) om mijn schoenen proper te houden .
Voor warme voeten , moet je het zeker niet doen of je moest wintersokken bij aan trekken .

Ik krijg dat of iets in die aard jammer genoeg nergens meer gevonden .

Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Nazgul

• PHT
  • 4Bikers Member
    • nazgul
« Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2012 - 09:58 »
ik heb deze, gebruik die in de winter maar enkel om wind en regen tegen te houden aangezien ik niet snel koude voeten heb

http://www.bioracer.be/MadMax-MTB-Overshoes.html

lowie

• Lowie Marin
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2012 - 13:08 »
PRO heeft dergelijke overschoenen : de Endure H2O. Niet zo dik als de gebruikelijke winteroverschoenen, maar soepele stof die aan de binnenkant opgewold is. Voor een goeie 30 euro.

Nog een tip : koop zoiets niet online !
Een fietsenmaker heeft me eens verteld dat er tussen verschillende merken heel wat verschil is, en ook nog van schoen tot schoen  ;)
Passen is dus de boodschap, maar dat geldt voor alle kledij.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2012 - 14:38 »
PRO heeft dergelijke overschoenen : de Endure H2O. Niet zo dik als de gebruikelijke winteroverschoenen, maar soepele stof die aan de binnenkant opgewold is. Voor een goeie 30 euro.

Dat lijkt zowat op de PRO Aquatech die ik heb .

Ook vrij dun en soepel , maar dit laat zich toch niet zo bijeen frommelen als die van bioracer .
Waar ik de typenaam maar niet van kan terug vinden .
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2012 - 21:50 »
ohja, 't is voor road-gebruik mocht dat nog niet duidelijk zijn... offroad hebben m'n voetjes veel rapper warm :-D

Offroad naar't werk bollen en als't fris wordt een looptrainingske met fiets in de nek meepakken, probleem opgelost  ;).

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2012 - 20:27 »
Offroad naar't werk bollen en als't fris wordt een looptrainingske met fiets in de nek meepakken, probleem opgelost  ;).
't is hier de Vloanders eh Elias... je kan hier quasi enkel offroad rijden als je de boer z'n veld doorploegt (en voor de moment kun je zelfs dat niet want 't is hier overal een grote vijver)

maw, nog steeds een probleem (daarnet zelfs weer mogen ervaren, was verdikke koud) dus extra tips zijn nog altijd welkom

Heinz

• 4Bikers Member
    • http://heinzrigole.fotopic.net/
« Reactie #7 Gepost op: 9 maart 2012 - 09:04 »

Nog een tip : koop zoiets niet online !
Een fietsenmaker heeft me eens verteld dat er tussen verschillende merken heel wat verschil is, en ook nog van schoen tot schoen  ;)
Passen is dus de boodschap, maar dat geldt voor alle kledij.

Mijn vriendin rijdt ook met deze rond, heel soepel en goede kwaliteit, enkel iets minder warm dat echte winterovertrekken natuurlijk.
Die zijn wel zo hoog als gewone hoezen, dus of dat fashionable genoeg is, dat weet ik niet ;).

Ik heb er van Northwave (eigenlijk road regenhoezen, wel waterdicht, geen extra voering, maar houden de wind wel goed tegen) die niet zo hoog komen, een sok steekt er soms wat bovenuit) die ik dikwijls onder een korte broek draag.  Ik doe die aan als het regent enzo, ondertussen zijn de top en hiel wel kapotgelopen, ik gebruik ze namelijk ook soms in de lente/zomer bij het mountainbiken om mijn schoenen iets langer droog te houden...

Heb deze ook nog gekocht bij Van Eyck in Dadizele.
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2012 - 09:17 door Heinz »

Profi

• john hinderyckx
  • 4Bikers Member
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2012 - 20:10 »
ik rij ook rond met de endure H20 , zeer degelijk , alleen het lipje  om toe te ritsen is na een paar keer aan en af te doen afgebroken , opgelost met een snelspanner door het oogje te steken en gaat zelf beter dicht dan voorheen ( meer pak ) :D
zie eens op onze gastenkamer www.breadandbutter.be

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2012 - 21:53 »
merci voor de tips eh mannen, helaas nog niet in de winkel geraakt... hopelijk volgend weekend wl