Auteur Topic: Stelvio  (gelezen 4314 keer)

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
Stelvio
« Gepost op: 27 augustus 2012 - 11:40 »
De mythe toch ook maar gefilmd .

Al mijn madam , want die verzorgde al de support  .
Da was gemakkelijk  :D

https://vimeo.com/48285390
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Nazgul

• PHT
  • 4Bikers Member
    • nazgul
Re: Stelvio
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2012 - 12:34 »
 :045:

GW

• 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2012 - 13:46 »
Knap,volgend jaar ga ik in die streek rondtrekken met men vriendin en dan mag de passo dello stelvio ook zeker niet ontbreken.

Wel leuk dat je madam je zo volgt en zelfs drinken aan rijkt. Denk niet dat er dat veel doen.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2012 - 20:25 »
Omdat een foto meer zegt dan 1.000 woorden:

Het hotel in't begin van uw videoke op 0:10 is dat van Olymisch en wereldkampioen Gustav Thni.

Langs welke kant ben je afgedaald ?  Over de sterratta van Zwitserland (ligt er wel goed bij en is niet zo lang), de klassieke kant naar Prato langs de 48 haarspelten, of de kant van Bormio met de 7 tunnels (sinds de Giro dit jaar er passeerde is er verlichting, vroeger kon dat daar gevaarlijk zijn).
Precies niet al te druk ... gelukkig want dat kan op de Stelvio cht tegensteken al die auto's/moto's.  Autoriteiten hebben dat door, vanaf 2013 allicht tol op de col.
Spijtig genoeg geen sneeuw.
Gene slechten tijd.

Als ge nog is met de MTB gaat: bovenaan de col kunt ge offroad over brede piste vlot naar > 3.000 m rijden.  En van de makkelijkste drieduizenders met de fiets, den eerste keer dat ik daar boven op de gletscher stond met de fiets was ik 10 jaar; vertrokken vanuit Glurns (900 m).  Qua afdaling met MTB is de Goldseetrail een absolute aanrader.

En als ge in de buurt zijdt: de Gavia aan de andere kant van Bormio vind ik nog dat beetje mooier.  Vl rustiger, smalle wegen (autobreed) van Italiaanse kwaliteit (lol), mooie panorama's en een leuke afdaling (Stelvio naar beneden richting Trafoi / Prado is meer remmen dan snelheid nemen).

Vraag aan Ines of ze volgend jaar op 21/06/13 ook aan mij drinkbussen wilt geven tijdens de Race Across the Alps  :045: (14.535 hm).  Dan rijden we daar na iets meer dan 11.000 hm nonstop ook omhoog ... dan kunt ge u als ramptoerist wat verkneukelen aan lijken die in de kant steken  :020:.

« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2012 - 20:31 door Magura »

hakkelinter

• 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2012 - 10:59 »
Elias,

De afdaling van de Stelvio langs de Goldseetrail is toch niet echt fietsbaar hoor.  Wij waren er in 2009; van boven kan je wel een 200hm afdalen langs mooie paden, maar er waren toen wat steenlawines geweest en wij hebben dan het ganse stuk van de Goldseetrail tot aan de eerste alm/hut de fiets moeten dragen.  En dat waren veel hm's :(  denk dat we in totaal bijna 2u gestapt hebben.  Voor jou wschl een doorgedreven training :)

Hans

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2012 - 11:32 »
Langs welke kant ben je afgedaald ?

gewoon retour , afspraak was dat ik met Ine nog een bezoekje aan  Meran ging brengen .
Voor wat hoort wat h  :043: .

Citaat
Precies niet al te druk ... gelukkig want dat kan op de Stelvio cht tegensteken al die auto's/moto's. 

Met momenten  , maar over't algemeen was't te doen .

Citaat
Gene slechten tijd.

Awel , dat vond ik nu zelf eigenlijk ook niet .
Er heeft mij die dag maar n fietser ingehaald ,................en jawel dat was die jonge gast .
Wel zijn klein moteurke opgeblazen , want de laatste 3km had ik hem terug te stekken  :006: .

Citaat
Vraag aan Ine(. ) of ze volgend jaar op 21/06/13 ook aan mij drinkbussen wilt geven tijdens de Race Across the Alps  :045: (14.535 hm).  Dan rijden we daar na iets meer dan 11.000 hm nonstop ook omhoog ... dan kunt ge u als ramptoerist wat verkneukelen aan lijken die in de kant steken  :020:.

Misschien doe ik dan zelf wel mee  :010: .
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2012 - 21:43 »

Misschien doe ik dan zelf wel mee  :010: .

Mmmm :008:

Blubberduck

• 4Bikers Member
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2012 - 14:04 »
Elias,

De afdaling van de Stelvio langs de Goldseeweg is toch niet echt fietsbaar hoor.  Wij waren er in 2009; van boven kan je wel een 200hm afdalen langs mooie paden, maar er waren toen wat steenlawines geweest en wij hebben dan het ganse stuk van de Goldseeweg tot aan de eerste alm/hut de fiets moeten dragen.  En dat waren veel hm's :(  denk dat we in totaal bijna 2u gestapt hebben.  Voor jou wschl een doorgedreven training :)

Hans

Vreemd, ik heb in 2010 2 x op 3 dagen de Stelvio beklommen met de mtb (Speci Epic) vanaf Prad: de donderdag vertrokken met redelijke mooi weer, wel betrokken lucht maar vanaf +/- 1800m hoogte dan regen, dan lichte hagel en vanaf 2500m sneeuw, boven lag er een kleine laagje sneeuw, temp was 2 :dft002:.
Totaal verkleumd aangekomen en dus geen goesting meer via om de Goldseetrail  terug te keren en dit via de zelfde weg dan maar gedaan met wel een ommetje naar Sulden am Ortler (Solda) .

De zaterdag dan met verse moed vertrokken deze keer in een stralende bakkende zon, onderweg ik eens boven de bomen was de temp + 25 en boven op de Stelvio +/- 18 :o.
Dan wel via de Goldseeweg teruggekeerd en er zitten wel enkele verblokte en draagpassages in, maar toch voor 90% fietsbaar toch?  :o
Dat jaar in 2010 werd later in september het pad verboden voor mtb's wegens teveel klachten met wandelaars op die smalle stukken. :cry: >(
Begin dit jaar werd dan weer de trail vrijgegeven na veel gelobby en wel alleen vr 07.00h of na 16.00h zijn de mtb'ers weer toegelaten. :p :D
De lokalen vragen met aandrang om deze uren te respecteren zodat de trail open mag blijven voor altijd, zoniet gaat deze onherroeplijk weer dicht!!!  :oops:

oja, voor de stats: de eerste maal bovengereden in 2h18 (dus in de regen/hagel/sneeuw wel moeten stoppen om regenjas aan te trekken) en de 2de maal in bakkende zon in 2h35...zonder te stoppen..... :$
euh bijkomend detail: alles selfsupporting dus met de rugzak, camelbak, extra kledij, food en camera ;)
fotokes plaats ik deze week nog.

PS. je hebt boven wel een variante van trail die iets hoger ligt en dan afdaald en deze is dan wel alleen met een enduro rijbaar
I'm a longsome biker.....up to the end of....