Auteur Topic: Track converteren naar Map  (gelezen 1757 keer)

FuriousFonck

• 4Bikers Member
Track converteren naar Map
« Gepost op: 3 september 2012 - 10:12 »
Ik zal eerst beginnen met de originele probleemstelling:
Mijn schoonpa ziet niet goed de lijntjes op mijn gpsmap60csx (en heeft geen zin om een bril aan te doen tijdens het fietsen)

Zelfs als je inzoomed met die GPS blijven de lijnen (bv track of tracklog) even "dik" alleen de schaal van de onderliggende kaart wijzigt.

Er zijn dus 2 mogelijke oplossingen:

1. Kent iemand een GPS waarbij je de "dikte" van de track-lijnen kan aanpassen?

2. Misschien is het een opl door een track op 1 of andere manier te converteren naar een map. En dan de Map in te laden -> waarschijnlijk kan op die map wel een dikkere lijn getekend worden.

In de Transportugal laadden ze in ieder geval geen tracks op onze gps, maar wel elke dag een nieuwe map, waarop de track dus stond "getekend"

Kan iemand mij een hint geven voor zo'n tool? Of andere oplossingen?

Thx!

Pocoloco

• Koen Viaene
  • 4Bikers Member
Re: Track converteren naar Map
« Reactie #1 Gepost op: 3 september 2012 - 10:40 »
Heel simpel: de onderliggende kaart wegvinken !

Op onze reizen zetten we nooit de kaart zichtbaar op het scherm, en dat heeft een héél goede reden: mét kaart rijdt bijna iedereen vroeg of laat mis. Zonder kaart kan je je rustig concentreren op het volgen van de track.

Een kaart heb je alleen maar nodig als je op kaart rijdt. Als je een track volgt heb je ook alleen maar die nodig.

Leer hem gewoon hoe alle kaarten weg te vinken, en hoe die terug aan te vinken. Problem solved.

FuriousFonck

• 4Bikers Member
Re: Track converteren naar Map
« Reactie #2 Gepost op: 3 september 2012 - 10:55 »
Pocoloco ge zijt mijn held van de dag!
Supertip! Less is idd More!