Auteur Topic: Magura's MARTELange Mountain Mayhem  (gelezen 21172 keer)

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
Re: Magura's MARTELange Mountain Mayhem
« Reactie #20 Gepost op: 2 november 2012 - 17:52 »
Voor de aandachtige kijker/luisteraar ...............rije nondeju  :p .

Wordt dat hier de nieuwe lijfspreuk ?????????????

Prachtig werk  :045:.
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #21 Gepost op: 4 november 2012 - 18:13 »
FERM !!!

Ik ga mij zeker wagen aan de soft en dan zien of ik iets zwaarder ook aankan. Maar dit jaar best niet meer zeker ?
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

jinba ittai

• 4Bikers Member
« Reactie #22 Gepost op: 4 november 2012 - 22:12 »
Ik ga eerst wandelschoenen kopen, en dan zien hoever ik geraak  :022:
En dan nog wachten tot de dagen wat langer zijn, vééél langer dan nu  ;)

Peter

• 4Bikers Member
« Reactie #23 Gepost op: 5 november 2012 - 22:08 »
FERM !!!

Ik ga mij zeker wagen aan de soft en dan zien of ik iets zwaarder ook aankan. Maar dit jaar best niet meer zeker ?
Ik ga mee. Maar zeker niet dit jaar. Zelf werk ik aan een tourken in de Hunsruck-Teufelsfels omgeving. Maar nog zeer embryonaal.
Laat ons zeggen over 4O% ben ik content. 20% is voor de graag traag mannen. Voor DE zeer veel singletrack en toch een paar flussuberquerungen.
Zo lastig te maken als ge wilt : een paar keer extra uit het dal en ge hebt  1000 hm extra.
Het probleem is dat min huidige fysieke radius niet al te veel verkenningskens toelaat. Ook omdat ik niet van de paddestoelen kan blijven onderweg. 

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #24 Gepost op: 6 november 2012 - 22:25 »
Of ge dat dit jaar nog wilt doen, hangt veel van uw eigen conditie en techniek af  ;).
Hou wel rekening mee dat nu de ondergrond vol met afgevallen bladeren ligt die wortels/stenen/rommel/mayhem verstopt, de track is dus minder "leesbaar".  Kan wel tricky worden op sommige plaatsen.
Daarom zou ik zelf nog effe wachten, maar ik ga u niet tegenhouden.

Enne, blijf van die paddestoelen af  :037:.

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #25 Gepost op: 7 november 2012 - 17:04 »
Nee nee Elias , 't zal zeker voor 2013 zijn , ergens tussen maart en november   :cool:
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #26 Gepost op: 5 januari 2013 - 19:11 »
Ziezo, gisteren de (voorlopig) laatste snoeibeurt achter de rug.
Als jullie als dank voor het gebruik van de track de eventuele brem/takken die ik over het hoofd heb gezien nog willen verwijderen, is het voor iedereen een win-winsituatie  :045:.

Enne, gisteren lag het er weer subliem bij.  Lang geleden dat de schijven nog is tikten en stonken in den bergaf  :006:.
Enkele dagen droog geweest, dus op de rotsondergrond geen enkel plasje te bespeuren.  M'n fiets zag na het rondje dan ook properder dan na de onroad Elias'Ride eerder deze week bij minder goed weer.
Natuurlijk wel opletten voor het mos op de natte leisteen/wortels/mayhem.

Niet elke kam dient om uw haar in de plooi te leggen.

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #27 Gepost op: 5 januari 2013 - 20:44 »
 :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p

Peter

• 4Bikers Member
« Reactie #28 Gepost op: 15 januari 2013 - 08:39 »
Ik beloof plechtig brem te helpen snoeien(voor het moment staan mijn snoeikunsten op een hoger niveau dan mijn fiestkunsten). :oops: Ik kan wel al deftig snoeien al rijdend.  :D
Bloso palmt wel door mezelf gemaakte wegeltjes in, maar denkt dat het groen zelfsnoeiend is.
Enne mijn plooibare handzaag is kapot.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #29 Gepost op: 13 juli 2013 - 18:34 »
Intussen krijgen we veel aanvragen voor de track, mooi !

MAAR: ik wacht nog steeds wanneer de heren van dit forum hun poging wagen ... deze dames zijn jullie alvast voor geweest  :045: :045:.

GW

• 4Bikers Member
« Reactie #30 Gepost op: 13 juli 2013 - 19:25 »
Ik heb de track dit voorjaar al gereden toen de bladeren de mooie singel trails nog bedekten. Het is echt een zeer mooie rit. Enkel aan de onderbroken brug heb ik even moeten zoeken en rondrijden en door dat net voor dien de tt van attert er passeerde heb ik ook een stukje mis gereden door stomweg de sporen van de tt te volgen die lange tijd gelijk liepen maar dan op een oversteek van een asfaltweg splitsten. Dom ik weet het  :oops: maar ik ga  zeker terug want het is een mooie zware en technische rit met enkele prachtige uitichten,zoals ik het graag heb. Ik heb me ook meeredere keren afgevraagd hoe groot dat water wel niet is?!? Dank je om deze te delen met ons.  :045:

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #31 Gepost op: 8 september 2013 - 13:46 »
Gisteren met de parcoursbouwer himself ook gaan bollen rond de Sure... :045:

Om 8.15u vertrokken in Esch om al meteen de toon te zetten voor de rest van de dag, single-track omhoog en omlaag. De eerste klim was al meteen van het heftige soort, soms net wel, soms net niet. Steil en met stenen of wortels. Mocht de rit er na 5km al opzitten had ik het me ook al niet beklaagt om hiervoor bijna twee uur in de auto te zitten, maar er kwam nog veel meer.
De mooie tracks bleven elkaar in sneltempo opvolgen. Paadjes waarop je best niet teveel foutjes maakte. Links viel tegen de rotswand en recht tuimelde je in de Sure. Het was prachtig. De meeste paadjes waren mooi opgekuist, maar er waren er ook veel waar de brandnetels en doornstruiken vrij spel hadden. Gevolg is dat we op armen en benen goed "geschannaliseerd" waren. De flow zat er goed in, zowel op als af ging het lekker. Elias nam in de afdalingen steeds wat afstand, maar hij kent het parcours dan ook perfect hé  ;) De vele haarspeldbochtjes in de vele afdalingen vroegen steeds het kopke erbij te houden.
Zowat halfweg de rit kregen we eventjes wat bredere wegen en her en der waarempel een streepje asfalt, let wel het was slechts een streepje. De stukken die iets breder waren vlogen wel voorbij daar we het tempo best hoog hielden. De klimmen werden op deze stukken ook aan high speed genomen zodat er van recupereren weinig sprake was. Er zaten hier ook verraderlijke klimmen in. Het leek niet echt omhoog te gaan maar toch kwam het kleinste verzet hier heel goed van pas.
De tijd vloog voorbij en zonder dat we er erg in hadden waren we reeds 5u onderweg. Op een bepaald moment kwamen we aan een brug in aanbouw. Elias wist met een mooie single-track de hoop stenen op een andere track te omzeilen maar toch stootten we op een deftige afsluiting met Herashekken. Die waren allemaal heet goed vastgemaakt tot diep in het bos. Na wat gewring konden we één hek een halve meter omhoog trekken en zo de fietsen er onderdoor steken en onze rit vervolgen. Op de brug zelf moesten we nog een ladder omhoog met de fiets en over een berg betonijzers. Maar dit was wel de moeite waard als je zag welke track daarna kwam. Een lange single-track, meestal in dalende lijn, zorgde meteen weer voor een "joepie" gevoel.
De rit liep op haar laatste kilometers, nog een deels onmogelijke klim om dan de laatste afdaling aan te vatten. Voor de verandering was dit een mooie single-track. Het venijn zat hem vandaag écht wel in de staart....In die afdaling zat er een kleine S-bocht op het einde waar je van de fiets moest wegens te moeilijk. Ik zie Elias afstappen en remde rustig af. Het was echter een half uurtje geleden beginnen regenen waardoor de stenen nu wel lekker schoven. Mijn voorwiel schoof zo eventjes weg naar de verkeerde kant, een drop van een kleine 2 meter met omgezaagde bomen die netjes naast elkaar lagen. Ik dook dus over mijn stuur om zo met een redelijke smak op die bomen neer te komen. Ik riep direct dat alles wel ok was maar bleef toch heel eventjes liggen om te voelen of dat ook echt zo was. Alles was dus idd in orde, op die ene bult op mijn wang na.
Zo bolden we terug Esch binnen na 7u08 met 94km en 3160hm op de teller.

Conclusie:
Zéér mooie rit voor wie van écht biken houd.
Is deze zwaar? Ja. Niet dat ik kapot was na rit maar je moet er heel de rit wel het kopke bijhouden en steeds goed uitkijken waar je moet rijden. De meeste afdalingen zijn te rijden indien je je fiets goed onder controle hebt en het droog ligt. De meeste klimmen zijn ook te rijden als je verzet klein genoeg is en je af en toe een keer kan surplacen om het opstakel voor je te overwinnen. Soms is durf ook handig om een klimmetje tot een goed einde te brengen of om de hele single-track te kunnen rijden. Hier en daar heb je een klein stukje dat je te voet moet doen, let wel het zijn korte stukjes en ze zijn niet met veel.
Aanrader dus als je van jezelf weet, niet vind, dat je technisch onderlegd bent en niet te beroerd bent om af en toe een tiental meter te voet te gaan bergop of bergaf.

In deze is echt wel enorm veel tijd en moeite gestoken als je ziet wat je voor de wielen krijgt, PROFICIAT Elias en bedankt om me te gidsen doorheen het paradijs én de douches achteraf.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #32 Gepost op: 12 februari 2014 - 22:16 »
Gespot op het WereldWijdeWeb: MMMM, the soft way.

Nog een paar weken wachten, en dan beginnen we d'r opnieuw aan  :p.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #33 Gepost op: 6 april 2014 - 19:55 »
Ziezo, half maart ook nog is de full afgehaspeld.

Het parcours heeft een kleine wijziging ondergaan ... zoals op solosride.be staat beschreven kan je steeds mailen voor de juiste versie.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #34 Gepost op: 19 mei 2014 - 15:04 »
De tijd was aangebroken om af te zakken naar het grote Magura-woud.

Met 2 compagnons die al enige ervaring hadden op dit parcours, besloten we single trail heaven te lijf te gaan. Het eerste opzet was de medium-versie, maar op aanraden van Elias werd gekozen voor de best off. Hoeveel hoogtemeters hier in zaten was vooraf niet duidelijk. Duidelijk was wel dat er genoeg gingen zijn. De afstand zou ergens tussen de 90 en 95 liggen.

Nico (jinbai Ittai) had ook enorm veel zin, maar zag het niet zitten om samen te starten. Wegens te weinig training vreesde hij om zich al snel op te blazen en een last aan het been te zijn?. Respect voor deze beslissing om dit beest alleen te lijf te gaan.

OM iets voor den 8-en bestegen we onze trouwe tweewieler in de place to be van de Haute Sure, Esch. Nico was dan al een klein half uurtje op pad.

Het hakte er meteen in, direct een onnoemelijk steile ST op die ons hoog boven het dorp bracht. Illya was te veel afgeleid van de mooie uitzichten en slaagde erin om reeds na 5 minuten van de trail te sukkelen en een aantal meters lager, op de steile schieferhelling, te eindigen tussen de dorens. Pfiew, enkel wat schavakken… en verder. Een haarspeldafdaling (te voet) bracht ons snel terug naar het dorp om zo snel mogelijk een andere kanjer van een flank te lijf te gaan. Na 5 km hadden we reeds 420hm…
Na deze megastart werden de paadjes meer gemoedelijker, de tijd vloog. Pas na 5u baaiken? Kwamen we Nico tegen. Hij pikte zijn wagonnetje aan, maar gaf er al snel de brui aan.

Even later was Illya weer afgeleid door de pracht van de omgeving en besloot, met fiets en al, een frisse duik te nemen in de Sure (iets voorbij de Pont Misere). Ja, voor ieders wat wils op dit parcours he.
Zoals elders beschreven in dit topic bleven de mooie paden zich in snel tempo aandienen, alsook de hoogtemeters.

Om 17:20? Bolden we Esch binnen. Voldaan, nog steeds met de smile en verrassend frisse benen. Al chance dat we tussen de stapstukken door wat konden losfietsen, anders had de verzuring harder toegeslagen. 
AVG 11, 93km en 3500hm.

Nico had er 3800hm, van waar die komen is mij een raadsel?   Hij bolde om 18u Esch binnen. Respect!
Nadien lekker gedoucht op de camping.

Enkel bevindingen:
•   de klimmen zijn dikwijls steil, dus met een dubbel kwamen we dikwijls wat te kort.
•   Regelmatig ‘korte’ technische stukken. Toch heel anders technisch dan bv Spa en Malmedy. Die ritjes zijn doorspekt met wortels en keien, al dan niet los. Die zie je hier niet veel. Maw, veel minder zwaar voor de fiets.
•   Haardspeldbochten a volonté
•   Droog! Zelfs na de regen van afgelopen week zelden een spatje modder te zien.
•   Veel op en af de fiets. (geldt vermoedelijk maar in beperkte mate voor Elias)

merci Elias!

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #35 Gepost op: 19 mei 2014 - 22:02 »
MMMMooi, bien Sure  ;)
Knap ritje, maar dat wist ik reeds. Zwaarste klim vond ik die door het gras naar dat kruis.

Thx voor de companie onderweg.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #36 Gepost op: 19 mei 2014 - 22:05 »
inderdaad een zware klim. Halverwege begon het bloed uit mijn neus te druipen, in de blakke zon.
Ik had geen andere keuze dan de laatste 100m te stappen, met opgepropt Wc-papier in mijn neusgat... Ik krijg nog wel een kans. :cool:

pqe

• 4Bikers Member
« Reactie #37 Gepost op: 6 augustus 2014 - 18:36 »
Gisteren samen met ne compagnon in Esch nog eens aangezet voor de Full. Helaas beslisten tijdgebrek en vreselijk slechte benen mijnentwege er anders over: na 80km/3000hm zijn we over de weg terug binnen gebold.   :oops:
Desalniettemin een mooie dag gehad met de gekende ingrediënten: mooie uitzichten, prachtige tracks, de dartelende hertjes, de geur van hete remblokken, de krassen op armen en benen, de bult vanachter op de kop,...

helaas geen korte rokjes op het strand :(

big-Mac

• 4Bikers Member
« Reactie #38 Gepost op: 6 augustus 2014 - 22:29 »
Wat dachte, ik ga den Dirk nog een beetje moed geven voor de West Oost. Bende trainings maniakken.

Ik hoop op de eerste dag genoeg te kunnen trainen om de rest door te komen. :$

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #39 Gepost op: 24 december 2014 - 10:00 »
*** UPDATE  NAJAAR  2014 ***

Alle parcoursen zijn aangepast, lees: verbeterd.  Tevens is de startplaats van de meeste trajecten verlegd naar Esch-sur-Sûre, om een betere parcoursopbouw te krijgen.
Er zijn ook nieuwe afstanden toegevoegd.

• Soft oost: 31 km / 1.100 hm of variante: 44 km / 1.550 hm
  • Soft west: 44 km / 1.350 hm of variante: 53 km / 1.700 hm
  • Medium: 73 km / 2.550 hm of variante: 78 km / 2.650 hm
  • Hard: 94 km / 3.200 hm
  • Ultra: 117 km / 4.200 hm of 125 km / 4.350 hm indien vertrek vanuit MARTELange
(de hoogtemeters zijn bij benadering)

Voor elk traject zijn er optielussen en shortcuts voorzien, zodat je onderweg nog kan kiezen.

Check solosride.be voor meer info.

Dedju, ietwat naar rechts scrollen ... .