Auteur Topic: Sentier de la Vallée des Sept Châteaux (Lux)  (gelezen 1119 keer)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Sentier de la Vallée des Sept Châteaux (Lux)
« Gepost op: 26 januari 2013 - 22:25 »
Op 21/10/2012 reed ik de Luxemburgse GR „Sentier de la Vallée des Sept Châteaux”.
Dit pad van 37 km is lineair en gaat van Gaichel over Steinfort naar Mersch.  Meer info en een folder hierover kan je hier terugvinden.
Het pad volgt vrij getrouw de vallei van het riviertje de Eisch, met haar vele statige kastelen.

Gezien het feit dat ik ’s ochtends was vertrokken voor het Sentier de l’Attert (klik) en dus in Mersch was aanbeland, reed ik het pad in omgekeerde richting als in de topogids staat beschreven.  Geen paniek, de markering met gele rechthoeken was ook in deze richting meestal OK.

Vertrek dus in Mersch, onder een stralend herstzonnetje en intussen aangename temperaturen.

Steile klim omhoog over een makkelijke brede weg.  Boven aangekomen in een groot bos, met afwisselend plezante tracks en wat bredere wegen.  Af-en-toe zelfs wat stukken los zand.
Leuk, maar hier had ik meer van verwacht aangezien dit het bos is waar de mooiste stukken van de Aischdallbike zitten, tussen de rotsformaties.

Uiteindelijk terug stevig afdalen.  Ik laat me nog bijna verrassen door een drop/trap die ik iets te laat in volle vaart zag.  Effe chance en/of een goede reactie gehad.

Beneden de Eisch oversteken, het zou niet de laatste keer van de dag zijn.
Hop, naar het eerste château van het pad: Hollenfels.

Verder naar Ansembourg en Bour.   In Roodt terug naar de overkant van de oever.  Iets verderop de camping waar ooit nog de 4Bikersbende lag tijdens de Aischdallbike.  Steeds meer en meer stukken komen me trouwens bekend voor, we zitten dan ook in het hart van deze marathon.

Het gaat naar Septfontaines via een schitterend pad.

Daar even de weg zoeken, de markering was wat onduidelijk.
Verder hoofdzakelijk vals plat bergop aan de rand en uiteindelijk doorheen de uitgestrekte bossen naar Koerich.

Na Steinfort flirt je meermaals met de Belgische grens, en rij je ook effectief stukken in België.
De toertocht van Waltzing (Arlon) kruist regelmatig het traject, en toegegeven: dat parcours leek me toch wel een pareltje … om te onthouden !

Het stuk naar Eischen is lang niet slecht.  Na 37 km bereik ik de golf van Gaichel, meteen einde van het pad.  Nu nog met de fiets terug naar MARTELange, en het weekend zit er weeral op.

Al bij al geen slecht pad, maar ook hier had ik naar Luxemburgse normen meer verwacht ... of misschien in 2012 iets te hard verwend geweest qua uitdagingen.

Een paar foto’s van de dag kan je HIER terugvinden (incl. het ander pad dat ik dezelfde dag reed).
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2013 - 22:27 door Magura »