Combinatie 60csx en batterijen (GP en Memorex, NiMH, 2700 mAh) geeft tegenwoordig problemen, ttz
* zaterdag nieuwe (minder dan 5 keer opgeladen) & opgeladen batterijen op een 2-tal uur plat (van 4 blokjes naar GPS uitvallen)
* gisteren op 5h30 andermaal van 4 blokjes naar GPS die uitvalt (zelfde batterijen)
Het probleem deed zich een aantal jaar geleden helemaal nog niet voor (zelfde toestel, zelfde lader) want toen reed ik tot 20h met een set batterijen
Ofwel is t een probleem met de GPS, ofwel met de batterijen/lader.
Wat betreft de GPS, kan me niet herinneren dat er iets gebeurd is dat zit zou kunnen veroorzaken. Intensiteit van display staat laag (40pct), juiste batterij type ingesteld, geen constant achtergrondverlichting, ...
Wat betreft de lader heb ik al heel lang mijn twijfels. Het gaat over
dit model. Als ik er compleet lege batterijen insteek, geven de leds soms na 20 minuten al aan dat het opladen afgelopen is. Batterijen voelen dan trouwens nog niks warm aan. Als ik de lader uittrek en terug insteek laad m soms andermaal 20min, soms 2 uur (en dan zijn die batterijen wel warm). Fishy
Gezien de prijs en de leeftijd van het toestel verwacht ik geen wonderen, maar mijn zoektocht naar een "goede" lader (een waarvan ik verwacht dat m niet met 4 2700 mAh batterijen in een pak zit voor een 30-tal euro - weet niet welke criteria ik anders moet hanteren) heeft nog niet veel opgeleverd.
Ervaringen?
- instellingen op GPS die kunnen zorgen voor overdadig batterijverbruik?
- lader?
- soort batterijen?