Auteur Topic: 15-17/08/14 TransBelgiŽ west-oost (TBWO) nonstop  (gelezen 6409 keer)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: 15-17/08/14 TransBelgiŽ west-oost (TBWO) nonstop
« Reactie #20 Gepost op: 20 augustus 2014 - 19:52 »
't Was weer een mooie editie.

Naast de grote wijziging in het middendeel (traject zuidelijker gelegd tot onder Namen), bleken ook de andere verbeteringen een succes.  In totaal werd niet minder dan 200 km vernieuwd ten opzichte van de vorige keer, en meer dan de helft tov de eerste jaren.
Alvast onze excuses aan de deelnemers van de vroegere edities die het met 2.000 hm minder moesten stellen.

Het weer zat helaas niet echt mee, de ondergrond ook niet.
Maar het leuke parcours maakte alles weer goed (hoewel je op de moment dat je 's nachts zeemvelhoog in een sterk stromend Ardeens riviertje daar hťťl even anders over denkt, LOL).

Die 45 uur nonstop (weliswaar met een "dutje" van 1,5 uur) vlogen zo voorbij.
Op naar de volgende editie in 2016 !

willem12

• 4Bikers Member
« Reactie #21 Gepost op: 21 augustus 2014 - 00:09 »
Mooie tijd, zeker gezien de hoogtemeters. Proficiat.

Wat is jouw mening over unspported deelname?
Voegt het iets toe? Ik zou denken dat jullie trip naar de u.k. Vorig jaar zo mogelijk zwaarder was, onbekend terrein, eten zelf verzorgen...naast fysieke uitdaging ook nog een mentale weerbaarheidstest.

2nachten doorhalen is niet voor iedereen weggelegd :)

pqe

• 4Bikers Member
« Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2014 - 17:27 »
50 uur en 5 minuten heb ik over dit ritje gedaan. En, zoals Magura al zei, ze zijn voorbij gevlogen.
Lag dat aan het parcours dat nooit verveelde?
Lag het aan het gezelschap?
Lag het aan het goeie weer? (slechts ťťn bui van 5 minuten op 3 dagen, sommigen hadden minder geluk)
Lag het aan mijn begeleiders? (ik reed de pussy-variant, met begeleiders dus  :D)
Wie zal het zeggen?

Aan de ondergrond lag het zeker niet. De modder suckte op alle mogelijke manieren.

De vergelijking met Lakeland200 is moeilijk: dat was echt selfsupported in onbekend terrein en vooral mentaal beproevend. In BelgiŽ ben je immers maximaal maar 15 minuten van de bewoonde wereld.
Om deze tocht uit te kunnen rijden heb je nodig: een goede conditie (zowel fysiek als mentaal), een goede voorbereiding en vooral zelfkennis.

2 nachten doorrijden is mogelijk. De eerste nacht zijn Magura en ik in een open garage gaan liggen. Ondanks dat ik geen slaapgerief bij had toch nog een uurtje kunnen slapen. Maar wel berekoud, geen aanrader.
De tweede nacht was ik eigenlijk frisser dan de eerste. Maar omdat ik m'n bioritme niet helemaal wilde ontregelen toch een 4 uurtjes geslapen in een tentje naast de Hoegne.

Proficiat aan alle deelnemers en dikke merci aan de Solsosride-crew voor de organisatie.

« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2014 - 17:29 door pqe »