Auteur Topic: 14/09/14 MAR GRG Bouillon  (gelezen 4298 keer)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
14/09/14 MAR GRG Bouillon
« Gepost op: 8 augustus 2014 - 21:49 »
Op 14/09/14 wordt weer de Grand Raid Godefroy gereden in Bouillon.
Alle info kan je vinden op de SITE.

De afstanden tot 160 km zijn intussen al ruimschoots bekend bij de marathonbiker.
En ondanks ik (meermaals) mezelf heb opgelegd deze rit NOOIT meer te doen vanwege de combinatie slechte organisatie / saai parcours, sta ik dit jaar mogelijk WEL terug aan de start ...

Reden: nieuwe organisatie, en nog niet de minste !
't Zijn dezelfde mannen als de tochten/marathons van Attert (!), Nobressart, Rulles en andere tochten waar het parcours wél super aangenaam is ... die gasten zitten trouwens ook in het comité van Les sept Bosses van Messancy, om nog een referentie te geven.

De juiste details van het parcours moet ik nog bekijken ... de verkenningen met het team heb ik helaas gemist.
Later meer.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
Re: 14/09/14 MAR GRG Bouillon
« Reactie #1 Gepost op: 9 augustus 2014 - 17:55 »
Al langer gezien van de nieuwe wind die hier blaast . Alleen jammer dat de vergelijking met de inschrijfprijs me niet echt schoon over komt !

Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

pqe

• 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2014 - 13:37 »
Het is parcours niet gewoon de bloso afrijden? Of is er wat peper en zout op gedaan?

Heb 'm nog nooit gedaan. Is dat daar een beetje ss-vriendelijk?

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2014 - 19:29 »
Het is parcours niet gewoon de bloso afrijden? Of is er wat peper en zout op gedaan?

't Is het laatste.  Laurent Tesch mailde me het volgende:

Pour le GRG à Bouillon, les parcours balisés en rouge toute l'année sont la base des parcours mais nous avons ajouté plusieurs belles descentes ou singletracks. Les parcours de 40 km et 70 km ont beaucoup changé et sont très sympa maintenant.
J'espère que les participants nous feront confiance !

A bientôt à Bellefontaine et merci pour ton aide pour le GRG.

Jeps, de meeste klimmen zijn niet al te steil.  32x18 voor 26 duimen volstaan met uw conditie.
'k Zal is polsen of ze geen apart SS-klassement voorzien  :p.

toms

• 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2014 - 09:09 »

Het is zeker te rijden met de Single Speed. Ik heb in het verleden al een drietal keer de langste afstand gereden met de SS.
Maar, zoals zovelen, een tweetal jaar geleden besloten om er niet meer te gaan rijden wegens de slechte organisatie. Éen keer kwam ik zelfs niet in de uitslag voor (zelfs niet als DSQ of BNF) alhoewel ze mijn finish foto en alles hadden. Een andere keer kwam ik als ‘nummer’ in het classement voor omdat ze mijn inschrijving ‘kwijt’ waren. En hoewel ik nadien nog  persoonlijk een mail had gestuurd om mijn naam nogmaals aan het nummer te linken hebben ze nooit de uitslag aangepast.

Rij zelf altijd 32x22 op een 29er tijdens lange ardennen tochten, waar mijn nadruk altijd ligt op het uitrijden (en soms ook wel wat wandelen) en niet op het nastreven van een goed classement.

Zou het dit jaar misschien ook nog eens willen rijden met de nieuwe organisatie… maar ik heb nog niet zoveel gefietst dit jaar en 160km is toch zo ver.  :p

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2014 - 22:00 »
Jeps, de meeste klimmen zijn niet al te steil.  32x18 voor 26 duimen volstaan met uw conditie.
'k Zal is polsen of ze geen apart SS-klassement voorzien  :p.

Salut Elias,

Il n'y a rien de prévu de spécial pour les singlespeed mais si vous faites le parcours de 160 km, on va prévoir quelque chose !! Vous êtes un peu fous quand même mais pourquoi pas !!

toms

• 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 7 september 2014 - 21:19 »
Ik heb zopas 'ontdekt' dat het parcour van de 160 km dit jaar meer dan 4000hm zou hebben, tegenover ongeveer 3300hm in de vorige jaren. Als dit effectief zo is, dan vrees ik dat ik dit jaar ook niet meer aan de start zal verschijnen. Dit is gewoon te veel van het goede voor mijn versleten lijf.
Hoe komen ze trouwens aan dit grote verschil als ze nog altijd het originele traject gebruiken met 'hier en daar' wat verbeteringen?
Er is duidelijk een trent bij organisatoren dat het ieder jaar nog extremer moet. Blijkbaar worden hoogtemeters per kilometer als maatstaaf genomen om een goede tocht te organiseren waarbij het soms 'te' wordt. Als ze het parcour willen verbeteren door meer singletrack in het geheel te steken, daar kan ik bij komen, maar als ze er ook nog eens 700hm er aan gaan toevoegen over eenzelfde afstand, dan zal ik waarschijnlijk iets anders doen volgende zondag... :)

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2014 - 07:10 »
Iemand een bevestiging van die 4000hm ?
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

toms

• 4Bikers Member
« Reactie #8 Gepost op: 8 september 2014 - 10:54 »
Iemand een bevestiging van die 4000hm ?

worden van de organisatie:

hieronder het laatste nieuws betreffende de organisatie van GRG laten we het wat meer in detail bekijken:

Een beschrijving van de verschillende parcours van de GRG vindt u op de website www.grandraidgodefroy.be

Om aan de verwachtingen van de deelnemers te voldoen zullen we op 14 september verscheidene nieuwigheden op de verschillende parcours aanbieden. Hier de parcours met de positieve hoogtemeters.

40 kms : 800 m

70 kms : 1600 m

90 kms : 2400 m

130 kms : 3250 m

160 kms : 4050 m

We werken momenteel aan een vernieuwing van de wegaanduidingen voor de permanente mountainbike parcours rond Bouillon. U zal zo de prachtige landschappen langs de Semois en rond Bouillon gemakkelijker kunnen ontdekken. Na het slechte weer van augustus hopen we op een nette verbetering met als gevolg een droog parcours en veel zon op 14 september. Het gepaste ogenblik om u in te schrijven op één van de lange afstanden. Dit is mogelijk via de website chronorace voor 7 september 2014 en is aangeraden om jullie in de beste condities te kunnen ontvangen. Inschrijven is ook mogelijk ter plaatse, op zaterdag en/of zondag maar met een supplement op het inschrijvings bedrag. Een trial mountainbike onder tent en een barbecue wordt u ook aangeboden op zaterdag.

Blijft ons in de volgende dagen volgen, er worden nog diverse andere animaties aangeboden.

toms

• 4Bikers Member
« Reactie #9 Gepost op: 8 september 2014 - 10:57 »
Ik zal straks als ik thuis kom eens de garage doorzoeken om te zien of ik nog een volledige fiets 'met' versnellingen inéén kan knutselen en dan kom ik misschien toch af. Zeker NIET singlespeed met 4000hm, dat is teveel van het goeie.

Peter

• 4Bikers Member
« Reactie #10 Gepost op: 8 september 2014 - 20:55 »
Ik ben eens curieus naar die technische lussen. Als er iemand nadien de gps track kan posten zou ik dat wel
leuk vinden.

Freggel

• 4Bikers Member
« Reactie #11 Gepost op: 10 september 2014 - 12:49 »
Anders moet ge de marathon gewoon meerijden...

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #12 Gepost op: 10 september 2014 - 18:59 »
Ik heb helaas met niet de verkenningen kunnen meerijden met die gasten, had telkens iets aan de hand.
't Zijn wel iets meer hoogtemeters dan vorig jaar, 4.050 hm zou correct zijn.

Enne, je moét niet de 160 km rijden hé  ;).  Er zijn ook nog andere afstanden.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #13 Gepost op: 17 september 2014 - 19:34 »
Jeps, dat was weer dik in orde.

De organisatie heeft haar beloftes waargemaakt:
- Prima parcours, met regelmatig nieuwe stukken (zowel op de 90-km lus als op de 70-km lus --> verschillende leuke technische singletrackafdalingen) --> beter parcours dan de Ardennes Trophy in Theux;
- Een perfecte afpijling, met de klassieke pijlkes en een massa kalk;
- Naar't schijnt massale schranspartijen op de ravito's;
- Uitslagen vrij direct beschikbaar;
- En terug de gezelligheid van een kleinschalige organisatie.

Kortom: terug een aanrader.
« Laatst bewerkt op: 17 september 2014 - 20:30 door Magura »

toms

• 4Bikers Member
« Reactie #14 Gepost op: 18 september 2014 - 06:38 »
Kan dit alles alleen maar beamen.
Heel plezante dag gehad. Alles dik in orde. Het grootste deel samen met een Tsjechische vriend van mij gereden. Hij had nog nooit zover op een mountainbike gereden dus heb ik hem gezelschap gehouden en zijn we samen naar het einde gereden.
Vooral in de 70km zaten een paar heel mooie flowy afdalingen in. De 90km leek mij, behalve een stukje in het begin, niet zo veel veranderd.
Volgend jaar zeker terug voor nog eens de 160km.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2014 - 06:59 door toms »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #15 Gepost op: 18 september 2014 - 21:56 »

toms

• 4Bikers Member
« Reactie #16 Gepost op: 12 september 2016 - 16:04 »
Dit weekend nog maar eens besloten om naar Bouillon af te zakken voor wat plezier aan de semois.
Zaterdag nog een wandeling gemaakt in de streek Rochehaut-Frahan-Poupehan, dit om de beentjes wat te sparen. :) Zo kwamen we ook de enduro's tegen die op zaterdag al hun race aan het rijden waren.

Zondag dan met de singlespeed vertrokken voor de 160km en 4300hm (volgens de organisatie). Na een vijftal km liep het al grondig fout. De organisatie was vergeten om een lint weg te nemen van de enduro de dag ervoor en plots zaten we allemaal op het enduro parcour ipv de marathon. Leuke track maar niet degene die we moesten hebben... al vlug had men door dat er iets niet klopte, een beetje chaos en iedereen terug op weg op de goede route. De 90km route was dit jaar totaal anders dan vorige jaren en dat hebben we geweten. Meer hm maar ook enkele super afdalingen die ik persoonlijk wel op het randje vond. De 70km leek mijn ongeveer dezelfde route van een jaar of 2 geleden. Na een kleine 12 uurtjes terug aan de finish als 'net niet' laatste.

Enorm genoten, vooral ook omdat het weer en de ondergrond perfect waren.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #17 Gepost op: 12 september 2016 - 21:26 »
 :045:

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #18 Gepost op: 21 september 2016 - 18:56 »
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.