Auteur Topic: GR128 GR129 en GR5A  (gelezen 1101 keer)

patje s

• 4Bikers Member
GR128 GR129 en GR5A
« Gepost op: 15 december 2014 - 09:11 »
Ik speel al enige tijd met de gedachte van met de fiets van thuis uit naar zee te rijden.
Mijn eerste idee was via allerhande bloso parkoersen te rijden maar er zitten te veel gaten in.
Mijn volgend idee was via gps traks van toertochten een weg te zoeken te omslagtig en ook bijna onmogelijk daar er delen over prive gaan
Mijn derde idee was van zelf een track uitstippelen maar kan je wel overal door er zitten voor mij heel wat onbekende bike streken tussen
Ik kan ook de fietsknopunten volgen bijna voledig verhard en bijna niets offroad
Ik kan ook via de gr paden GR 128 vanaf de grens Steenhuffel Wolvertem tot iets voorbij Deinze waar de splitsing is met GR 129 deze te volgen tot iets voorbij Brugge en dan via de GR 5A rijden.
Nu is de vraag of deze goed aangeduid zijn en zit hier veel offroad in?
Dan hoef ik maar zelf een 5tal km te zoeken bij mij thuis waar ik de streek ken en het dus geen probleem is en de Gr passeert op 100meter van mijn einddoel in Middelkerke wat ook geen probleem mag zijn
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2015 - 17:09 door patje s »

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
Re: GR126 GR129 en GR5A
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2014 - 09:50 »
In principe zijn de GR's goed aangeduid , als backup kan je via de link onderaan de tracks vinden van de trajecten die je wil gebruiken. Deze tracks zijn niet 100% correct maar dan heb je een backup en in combi met de wit-rode streepjes zal het dan wel vlot verlopen .
Het offroad gehalte wisselt nogal per regio maar je mag er vanuit gaan dat het GR traject in de meeste gevallen de beste optie is .

http://www.groteroutepaden.be/

patje s

• 4Bikers Member
Re: GR128 GR129 en GR5A
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2015 - 17:16 »
Heb reeds enkele verkenningen gedaan (ongeveer 100km van men trajet) en moet zeggen dat ze goed gemarkeerd zijn en verasend mooie stukken tegen gekomen ook. Offroad gehalte was wel maar ongeveer 50% vekenning van Wolvertem tot Uitbergen van Gent tot Deurle op gr 129

patje s

• 4Bikers Member
Re: GR128 GR129 en GR5A
« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2015 - 13:53 »
Vrijdag 26/6 dit tocht(je) gedaan 240km op enkele plaatsen was er geen doorkomen aan en moest ik rondrijden vooral enkele stukken tussen Deinze en Brugge mag eens gemaaid worden maar al bij al mooie tocht Heb er 12u45 over gereden was wel maar voor ongeveer 60%offroad er komt zeker part2 of wie weet eens op TBNZ of zelf TBWO