Auteur Topic: Project X // 15 - 17/08/15  (gelezen 9269 keer)

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
Re: Project X // 15 - 17/08/15
« Reactie #20 Gepost op: 1 mei 2017 - 20:59 »
Afgelopen weekeind in een mega-speeltuin geweest, Project X.
Schit-te-rend. Er zijn zo van die dingen die je bijna niet kan uitleggen als je er niet bent geweest, awel dit is zoiets.
Héél veel single-track, héél veel steile klimmen( dikwijls 34% zien staan), heel veel zéér technische afdalingen, een massa schitterende panorama's, fijn gezelschap, een vos, grote speeltuinen, enkele trapjes, her en der een stapstukje.
Dag 1: 90km gespeeld en vlot 2200hm gehaald, prachtig.
Dag 2: 82km en 2900hm bijeen getrapt, onderweg voorwiel even weggecijferd.
Dag 3: 102km en 4100hm in de zon gereden en wat zweet gelaten.
Dag 4: deze pussy had, net als anderen, geen zin om na 3 prachtige dagen af te sluiten in de regen. Besloten rit 4 te skippen en huiswaarts te keren.

Hele dikke merci aan Elias en Gwen om dit beschikbaar te maken voor ons. Jullie zeer vele "uitstapjes" naar Luxemburg hebben een fantastisch bike-paradijs op de kaart gezet. En hierover mogen jullie best wel trots zijn hoor. BEDANKT.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #21 Gepost op: 2 mei 2017 - 20:24 »
Ik heb er weinig aan toe te voegen.
Nu vooral nog wat nagenieten en binnenkort terug afzakken naar het walhalla om dag 4 af te vinken.

Merci voor de organisatie! Toppie!!

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #22 Gepost op: 3 mei 2017 - 09:54 »
Enof het toppie was .

Prachtige ritten , en alles goed te volgen .
Daar is enorm véél tijd ingestoken ( merci solos team   :045: ) , om een biker zo te willen verwennen .

Het zijn lange dagen , en dat kruipt letterlijk en figuurlijk wel in de kleren .
Dag 1 en 2 liepen zoals ik had gehoopt , maar dag 3 liep ik toch wel op een counter .
Wat te weinig recuperatie , mechanische pech , en een douche die niet opfriste maar me met vermoeidheid overviel .
Met dag 4 en nog een nachtpost in het vooruitzicht , zat de moraal  wel even in een dip .
Wijselijk besloten om het gezellige campingplaats te verlaten .

Jammer , maar er komt nog zoveel leuks aan .

In alle geval , blijf ons zo verder verwennen mannen  ;) .
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #23 Gepost op: 3 mei 2017 - 20:33 »
Bedankt voor de toffe reacties, daar doen we het voor !

Dag 1: Red Rock 'n' Roll: een compleet nieuwe rit doorheen het oude mijngebied "Terre Rouge".  Fysiek makkelijk met niet al te lange klimmen.  Maar wat een speeltuin met technische trails.  Alvast mijn excuses voor het hoge Bloso gehalte  :p.

Dag 2: Fels und Schlucht: een rit doorheen het Duits-Luxemburgse grensgebied van het Müllerthal.  En neen, de Mil-Man-Trail, naar't schijnt niet slecht volgens de reacties hierover werd voor amper 5% aangedaan.

Dag 3: Search for the Holy Trail: de marathonetappe, tot 4.650 hm voor mij (alle opties gereden).  Lange klimmen, eindeloze afdalingen, schitterende natuur, prachtige uitzichten, hillfactor +40 en schitterend weer van ijs op de tent bij het vertrek 's ochtends tot zonnige zomerse temperaturen overdag in het hart van de Luxemburgse Ardennen.

Dag 4: the Ultimate Singletrack Experience: ai ... regen !  Voor de meesten het sein om huiswaarts te keren.  Wij hielden het dan maar op een wandeling.  Zonde, volgende keer beter !

Als jullie foto's hebben genomen, mag je de link hier altijd zetten.
pqe heeft alvast een leuk filmke gedraaid --> click  :045:.

In de voorbereiding is inderdaad héél veel werk gekropen.
Maar dat is steeds met een brede glimlach gedaan (de meeste verkenningen waren in de winter, tot zelfs -13°C in de Terre Rouge).

We willen wel vragen om geen GPS-tracks te verspreiden of online te zetten (Strava, Garmin Connect, ..., want met wat handigheid kan je die dingen uiteindelijk toch downloaden).  Enerzijds omwille van het unieke karakter van de ritten, anderzijds omdat we willen dat er steeds met de meest recente versie wordt gereden (geef toe: als we binnenkort een verbetering doorvoeren wil je toch niet meer met de oude "saaie" track rondrijden).
Dus bij interesse van derden steeds doorverwijzen naar solosride@gmail.com.
Bij ons weten hebben we nog altijd niemand dood gebeten  ;).

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #24 Gepost op: 4 mei 2017 - 18:50 »
Zalig wijs filmke . 
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

polarbear

• 4Bikers Member
« Reactie #25 Gepost op: 4 mei 2017 - 18:54 »
PROJECT X 2017 was opnieuw een topper en door de lente-kleuren toch een andere ervaring dan de voorbije zomerse edities. Jammer van Dag 4. Bedankt Elias, Gwen en Stef voor het vele werk en Phrace voor de lift !

Mijn foto-album heb ik hier gezet, enjoy.
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2017 - 19:03 door polarbear »
The Longer, the Better.

illya

• 4Bikers Member
« Reactie #26 Gepost op: 4 mei 2017 - 20:57 »
Project X 2017 was weer geweldig !!!
Spijtig dat we weer 2 jaar moeten wachten. bedankt aan het hele solo's team

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #27 Gepost op: 5 mei 2017 - 19:01 »
Nog een vraagske Elias:
Hoe noemt die rare ondergrond alweer die we zéér soms eens tegenkwamen? Iets zwart, met steentjes?
Héél af en toe reden we daar eens over, heel kort.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #28 Gepost op: 6 mei 2017 - 17:10 »
Nog een vraagske Elias:
Hoe noemt die rare ondergrond alweer die we zéér soms eens tegenkwamen? Iets zwart, met steentjes?
Héél af en toe reden we daar eens over, heel kort.

As valt ge erop , is uw knie kapot  :$ .
Maar hoe noemt dat zwart ding nu weer ?
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #29 Gepost op: 6 mei 2017 - 20:51 »
asfalt