Auteur Topic: EEEEE - Elias’ Esch Extreme Elevation Experience  (gelezen 2413 keer)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
EEEEE - Elias’ Esch Extreme Elevation Experience
« Gepost op: 24 december 2014 - 10:45 »
Elias’ Esch Extreme Elevation Experience ofwel EEEEE.

Een nieuw ritje op solosride.be.  Dit parcours is voor 99 % anders dan de MMMM (zie dit topic).
Beide parcoursen sluiten op elkaar aan, en kunnen dus indien gewenst worden gecombineerd als meerdaagse.

Uiteraard blijven ingrediënten wel dezelfde: singletrack per lopende kilometer over technische paadjes, met oa een 2-uur durende onafgebroken singletrack.
In vergelijking met de MMMM, zijn hier de hellingen wat langer: tot 200 à 300 hm/stuk.  De hoogtemeterlijntjes worden vaak haaks doorkruist, wat aangeeft dat de klimmen en afdalingen steil zijn.  Dit in combinatie met de constante opeenvolging van technische smalle paadjes en afgronden maakt het geheel behoorlijk lastig.

Tip 1: 22 x 36 is uw vriend;
Tip 2: don't wear sidi's.

Trajecten:
  • Soft: 65 km - 2.600 hm
  • Medium: 80 km - 3.050 hm
  • Hard: 95 km - 3.700 hm
  • Ultra: 104 km - 4.250 hm (uit te breiden naar + 4.500 hm)
(de hoogtemeters zijn bij benadering)
Voor elk traject zijn er optielussen en shortcuts voorzien, zodat je onderweg nog kan zien.

Check solosride.be voor meer info.

TEASERKE
(credits to pqe !

Een paar fotokes in de winter (ah ja: het is een all-weather parcours):

The finger of God:

Niet elke kam dient om uw haar in de plooi te leggen ... .

Enne, soms is't ook gewoon vlak !

Wie heeft er goesting ?

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: EEEEE - Elias’ Esch Extreme Elevation Experience
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2015 - 19:22 »
Het weer wordt stilaan beter, de benen beginnen te kriebelen.

Onlangs kregen we deze reactie binnen, van iemand die de EEEEE heeft gereden:

Citaat
Dag Elias,

We hebben er uiteindelijk, op jouw aanraden, een EGEEE van gemaakt.
Gestart in Goebelsmuhle voor de soft dus.

We hebben een goeie 65km gedaan, we hadden wel 2800hm. Aan een toeristentempo, overal goed genoten van de uitzichten (eerst wat opties meegenomen, op het einde shortcut Kautenbach afgesneden).

We hebben een heel mooie dag beleefd op een prachtige aaneenschakeling van technische tracks.
Lekker zwaar, maar dat kenden we al van de MMMM.

Bedankt voor de tracks! Ik kijk er al naar uit om mij eens aan de ultra te wagen...
(zal wel even moeten wachten tot de compagnon terug uit de lappenmand is, hij was zwaar gevallen in de eerste optie (Féischterhaff), de dag zelf wel nog zonder veel hinder kunnen doorfietsen maar nu zit hij wel met een serieuze zwelling op zijn scheenbeen)

Alvast onze excuses dat de persoon in kwestie op de 65 km 2.800 hm heeft, in plaats van de 2.600 hm die op onze site staan aangegeven  :021:.

Verder hebben ook al enkelen zowel de MMMM als de EEEEE gereden (beiden hetzelfde vertrekpunt, behalve voor de Soft, maar voor 95 % een compleet ander parcours).  Qua vergelijking tussen beiden is er niet echt een voorkeur.
MMMM bevat misschien een iets groter percentage singletrack, bij de EEEEE is er wel eentje bij die 2 uur duurt.  Bij eerstgenoemde zijn de klimmetjes wat korter, bij de laatste zijn er dan weer mooiere uitzichten ... .
« Laatst bewerkt op: 14 april 2015 - 19:28 door Magura »

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2015 - 08:30 »
Pfff ,2 uur op een singletrack , saai.

:p

Mij deze zomer eens wagen aan één van de kortere afstanden met de fatbike om te testen of dit doenbaar is.
Voorlopig geen "normale" mtb meer staan thuis. :oops:
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2015 - 19:25 »
Als ik ga zal het voor de volledige zijn. Ook de volledige MMMM gaat eraan dit jaar.

JohnnyD

• John Dekkers
  • 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2015 - 19:17 »
Vorige week ook genoten van deze fantastische trails. Merci Elias :045:
Wij hebben dan uiteindelijk de Soft versie gereden maar dat was meer dan genoeg voor ons als 'softe' rijders :p Veel tijd genomen om te genieten van de mooie singeltracks, enkele terrasjes. Het doorkruisen van het terras in Dirbach is toch wel zeer speciaal :D
Uiteindelijk zelf niet alles kunnen rijden door een vervelende knieblessure, maar toch hierbij nog enkele plaatjes die ik geschoten heb. Ik hoop dat jullie er hiermee ook een beetje van kunnen genieten en voor mij: zeker een keer terug….

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2015 - 19:32 »
Mooi mooi, zou ik in september ook nog willen geraken.....tijd hé.....