Auteur Topic: Iron Bike 2015  (gelezen 5001 keer)

lowie

• Lowie MariŽn
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
Re: Iron Bike 2015
« Reactie #20 Gepost op: 19 augustus 2016 - 14:44 »
Omdat er toch vooral met het grote blad van de triple veel verzetten zijn die je zelden gebruikt.
Die prijzen van de sram eagle zijn inderdaad wel wat van het goede teveel. Benieuwd of shimano er ook mee gaat aanzetten, die zullen dan wel normalere prijzen hanteren.
Maar die 22 en 30 van de triple zijn dan weer ideaal om te klimmen (en die 40 om lekker door te trappen) - dat gemak kunt ge met een dubbel niet oplossen.
Ik weet het : old skool, maar zolang het bestaat en de frames het toelaten zal ik met dit systeem blijven fietsen.
Binnen een paar jaar zal ik verplicht op een enkel moeten overschakelen, maar dat heeft een andere reden  ;)
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2016 - 14:48 door lowie »

hurck

• 4Bikers Member
« Reactie #21 Gepost op: 19 augustus 2016 - 20:43 »
Goh, zeker niet onwaar ze. Maar ik moet zeggen dat de simpelheid van de 1x11 me wel bevalt. Geen chainsuck en ander gerammel meer...
Dat het voor een Iron Bike misschien niet optimaal is wil ik gerust geloven. (maar dat zou zelfs met een triple boven mijn mogelijkheden liggen, dus daar heb ik geen last van :) )

En fabrikanten komen regelmatig af met dingen waar ik is voor in mijn haar krab, boost naven, press fit bb's,... bvb, maar soms zitten er goede innovaties bij zoals bvb dropperpost. Zolang je maar aan stukken kunt raken (3x9 onderdelen zijn ook nog overal te vinden) maakt het me allemaal niet zoveel uit.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #22 Gepost op: 24 juli 2017 - 16:37 »
Er zijn er daar weer stevig bezig .

https://www.mysdam.net/events/calendar.do
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Iefke

• 4Bikers Member
  • Ivo Janssens
« Reactie #23 Gepost op: 25 juli 2017 - 16:43 »
yep ben het ook aan het volgen maar vind het via deze link gemakkelijker https://www.mysdam.net/events/event/results-download_37200.do