Auteur Topic: fietsen opbergen  (gelezen 436 keer)

jls

• Jurgen
  • 4Bikers Member
fietsen opbergen
« Gepost op: 11 april 2018 - 09:43 »
Zoals wel meer mensen last van een te kleine garage... dit https://www.steadyrack.com/ gezien en dat lijkt me wel iets.
Maar: in het verleden al last gehad met een vork die "te lang" plat gelegen had (in de wagen). Vandaar de vraag: verstandig voor vorken en dempers om ze langere periode in "niet operationele positie" (ttz mtb niet met banden op de grond) te houden?
bwah, pijn, wat is da? Da's gewoon fijn met een p hé

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: fietsen opbergen
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2018 - 20:51 »
Lijkt me idd een goede oplossing.

Ivm vork: wat was juist het specifiek probleem bij jou ?

- Als de vork lekt, lijkt de oorzaak me eerder aan een kapotte/versleten dichting te liggen ... .
(het "zweten" van Fox veringen met open oliebad is bij de huidige generatie vorken ook al heel wat minder dan die van vroeger, heb ik de indruk)
- Je fiets eens regelmatig omdraaien (zeker bij een fiets die je niet gebruikt, zoals de "salonbike" in de winter) is zelfs aangeraden, om de dichtingen "vochtig" te houden.
- Het is idd logisch dat de eerste "slagen" veerweg anders kunnen zijn, omdat de olie terug in/uit de ventielen/kanalen moet lopen, maar dat kan op zich weinig kwaad ? (na een liftje in de Alpen maak je ook best enkele pompbewegingen met de vork, voordat je je in de afdaling stort)

Zie niet direct een probleem, of zie ik iets over het hoofd ?

jls

• Jurgen
  • 4Bikers Member
Re: fietsen opbergen
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2018 - 10:52 »
was toen een magura ronin vork die na 2 dagen plat liggen in de auto (als mijn geheugen me niet in de steek laat) helemaal geen (lucht)druk meer had. toen uiteindelijk ergens op een bevoorrading met een voetpomp er (te veel) druk in gekregen

dus niemand die een "tegenindicatie" kent om fietsen met dempers en verende vorken zo weg te hangen?
bwah, pijn, wat is da? Da's gewoon fijn met een p hé