Auteur Topic: wat meenemen op een meerdaagse?  (gelezen 5388 keer)

Guntherds

• Gunther Desmedt
  • 4Bikers Member
    • http://www.ex1818.be
wat meenemen op een meerdaagse?
« Gepost op: 24 juni 2005 - 23:43 »
tis al enkele jaren hetzelfde liedje, een meerdaagse en wat neem je allemaal mee? altijd lijstje opmaken ...
mijn lijstje staat online op onze site, voor de geinteresseerden
opmerkingen, aanvullingen, ... welkom uiteraard

ps: komt momenteel enkel goed in IE, blijkbaar een probleemken in mijn CSS, moet nog es voor kijken
l

Peter

• 4Bikers Member
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2005 - 09:40 »
Gunther gij hebt nen volgwagen zeker? Ge moogt van de zomer maar 30kg meeslepen van die mannen. Als ge goed kunt foefelen misschien 45.
Ik zal je lijstje eens op mijn gemak nazien en vergelijken met het mijne maar wat op het eerste zicht zeker  ontbreekt voor een bergentourke waar het warm is is lippenbalsem.
Bij de onderdelen derailleurwieltje, schoenplaatje en diverse reservebouten, self extracting crankpullers en spaken+nippels.
Bij nen fullie reservedemper + hardware voor ophanging in frame.
In nen ironbike zien je schoenplaatjes enorm af. Steek dus nieuwe voor vertrek. Idem voor banden en remblokjes.

Guntherds

• Gunther Desmedt
  • 4Bikers Member
    • http://www.ex1818.be
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2005 - 09:49 »
best al enkele interessante tips!  merci!

@peter, ja normaal gaat er nog iemand meevolgen bij ons (allez, als ik tenminste eens antwoord krijg van die fransoos, man man man, mails stoppen precies aan de grens belgie/frankrijk)
l

Peter

• 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2005 - 10:01 »
Dien fransoos is free- lance fotograaf voor de Franse boekskes, en is dus niet veel thuis(nu zal hij wel op WC in Canada gezeten hebben). Als het echt niet luktzal ik  zijn telefoonnummer eens opzoeken. Tussendoor speelt hij ook nog burgemeester.
Zorg dat ge er goed mee staat, dan stuurt hij u mits betaling van 25 EUR of zo een CD rom op  met een selectie van de foto's die hij nam en al die met Belgen en kazen op.
Hij kent er wat van.

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2005 - 17:39 »
best al enkele interessante tips!  merci!

@peter, ja normaal gaat er nog iemand meevolgen bij ons (allez, als ik tenminste eens antwoord krijg van die fransoos, man man man, mails stoppen precies aan de grens belgie/frankrijk)

gunther, gunther, gunther : c'est un raid avontuuuuuuuuurrrrrrrr !!!!!!!!!! en ja, over een paar weken gaat ge dan zijgen : 'm'n reet, avontuuuuuuuuuurrrrr", waarvan em gaat denken dat hij het begrijpt...
Team Green : www.team-green.be

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2005 - 17:46 »
wat je juist meepakt hangt ook wat af van de exclusievieteit van de componenten op je fiets : heb je bijvoorbeeld een rare doormeter van zadelpen : misschien ergens een occazie meepakken ? een niet courante schijf ? een righty wiel ?

wat betreft de schoenen : neem alleszinds niet de gewone raceschoentjes mee. Een echte zool die GRIP geeft is in de bergen echt wel een niet te versmaden ding. ok, tis iet zwaarder, maar veel van de mtb schoen zolen zijn echt wel huilen met de pet op. ik denk aan de shimano SH-90 (tis niet voor niks dat ze reclame maken met een ironbikedeelnemer), of de lake MX165 : echte vibram zolen !!!

adressen overnachtingen : daar ga je in ironbike niet echt veel mee kunnen doen. lol.

het viel me ook op dat den technieker die meekomt eigenlijk vrij veel materiaal mee heeft. en als ge zelf vriendelijk zijt, dan kan je wel wat van zijn materiaal gebruiken om te knutselen.
Team Green : www.team-green.be

cannoncraze

• Crack'n'lized
  • 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2005 - 12:51 »
ontbreekt ook nog op uw lijstje : zonnepanelen om al uw electronische hocus-pocus van juice te voorzien ?
...:::member of the former V02Max-team, the wise-old-men AlpBikers-club & the illustrious Ex.18:18-gang:::...

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #7 Gepost op: 1 juli 2005 - 19:47 »
ontbreekt ook nog op uw lijstje : zonnepanelen om al uw electronische hocus-pocus van juice te voorzien ?

Heeft niet zo veel nut, die dingen zitten de hele dag in een zak in de auto, beter een 12 V adapterke meenemen en (vriendelijk) aan een chauffeur vragen of hij onder de baan effe dat stekkerke kan insteken ;)