Auteur Topic: Bouillon-GRG  (gelezen 12816 keer)

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
Bouillon-GRG
« Gepost op: 27 juni 2005 - 19:12 »
Ben van plan om deze week al eens naar daar te trekken en de 90km te rijden.
Weet iemand iets over de staat van de bepijling? Als die niet goed is ga liever ergens anders een vaste route rijden.

Thx.
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
Bouillon-GRG
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2005 - 20:20 »
Weet iemand iets over de staat van de bepijling? Als die niet goed is ga liever ergens anders een vaste route rijden.

Thx.

De bepijling is in prinsipe prima. je kan een kaartje kopen in Bouilllon moest je toch verloren rijden. Is altijd de moeite waard want er staan ook een pak wandelwegen op.

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Bouillon-GRG
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2005 - 20:23 »
Op de 70 km zat het vorige week niet altijd zoals het moet :(

Steven

• 4Bikers Member
Bouillon-GRG
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2005 - 20:25 »
Als je de route nog nooit gereden hebt: zeker kaart kopen of ge rijdt verkeerd.

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
Bouillon-GRG
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2005 - 21:39 »
Allé dus ge kunt in Bouillon gewoon een kaartje kopen met die routes op.

En om lastig te doen  :P , zijn er dan veel punten waar je de kaart moet boven halen? Want ik heb geen zin om elke kilometer te stoppen en te kijken op mijn kaart.
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Black Phantom

• Eric Gorris
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • http://users.skynet.be/black.phantom/
Bouillon-GRG
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2005 - 23:21 »
En om lastig te doen  :P , zijn er dan veel punten waar je de kaart moet boven halen? Want ik heb geen zin om elke kilometer te stoppen en te kijken op mijn kaart.
Gewoon een tip los van Bouillon: ik haal in de Ardennen sowieso mijn kaart geregeld boven, ook al is de bepijling uitmuntend (zoals in Paliseul bvb).
Zo blijf je perfect op de hoogte van waar je zit voor "noodgevallen".

Kaart van Bouillon is trouwens 1/50.000 waardoor ze toch wel wat detail mist vind ik.
De wandelkaart op de voorkant heeft de gebruikelijke 1/25.000 schaal.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2005 - 23:25 door Black Phantom »

Thierry

• 4Bikers Member
Bouillon-GRG
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2005 - 23:25 »

Thx.

De bepijling is in prinsipe prima. je kan een kaartje kopen in Bouilllon moest je toch verloren rijden. Is altijd de moeite waard want er staan ook een pak wandelwegen op.

Ik veronderstel dat die kaart te koop is in 't toerisme-bureau, maar ... Heeft iemand het adres van 't VVV-kantoor (plus eventueel wat richtlijnen om er makkelijk te geraken) ? Misschien zit ik zaterdag in Bouillon voor de 90km (waarvan ik de laatste 30km niet helemaal uit het hoofd ken), vandaar ...
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Steven

• 4Bikers Member
Bouillon-GRG
« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2005 - 18:02 »
neen je hebt uw kaart niet dikwijls nodig. Maar in oktober waren er een 3-tal plaatsen waar niks te zien was. En gezien de paadjes daar wat langer zijn dan 150m kunt ge soms wel lang zoeken. Bovendien zijn er een aantal plaatsen die ongelukkig aangeduid zijn, zeker met de begroeiing die nu zowat overal op z'n hoogtepunt zit. 99% van de bewegwijzering is goed, maar de tocht is zoooo lang dat er altijd wel ergens een probleem is. In elk geval beter dan de gemiddelde bloso.

Een kaart vindt ge in het kantoorke recht tegenover het kruispunt  met die straat die naar boven leidt naar de camping van Poncin, of nog: aan de hoek van de straattunnel onder het kasteel. Op het einde van de 'boulevard' met winkeltjes en restaurantjes langs de semois, of nog de brug over de semois die het verst van het centrum (ik bedoel dat ronde punt) is gelegen.
4 manieren om telkens hetzelfde kantoorke te duiden lol

Black Phantom

• Eric Gorris
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • http://users.skynet.be/black.phantom/
Bouillon-GRG
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2005 - 21:06 »
Kaart eveneens te koop in het winkeltje aan de inkom van het kasteel.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Bouillon-GRG
« Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2005 - 21:24 »
Blijven de pijlen van de GRG (de blauwe dus van 70km en 90km) het hele jaar hangen?

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Bouillon-GRG
« Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2005 - 14:02 »
Blijven de pijlen van de GRG (de blauwe dus van 70km en 90km) het hele jaar hangen?

Jawel, hier vind je wat meer info http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=50.

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Bouillon-GRG
« Reactie #11 Gepost op: 22 juli 2005 - 09:58 »
Heeft iemand er een idee van of het tegenwoordig de oude bepijling of de nieuwe bepijling is (omgekeerd) die onderhouden wordt?

Peter

• 4Bikers Member
Bouillon-GRG
« Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2005 - 10:39 »
Heeft iemand er een idee van of het tegenwoordig de oude bepijling of de nieuwe bepijling is (omgekeerd) die onderhouden wordt?
In mei reed ik de oude 130, nergens ontbrak een pijlke. Het is wel opletten met pijlkes die niet meer opvallen omdat de takjes takken geworden zijn of onder het mos beginnen zitten. In de dorpkes zijn ze wel vervaagd. Vooral in vresse. De kans dat er pijlkes ontbereken is altijd het grootst op de 70.
Hoewel ik het parcours redelijk ken misreed ik één keer bergaf(klassieker bij mij). Het pijltje staat er  echter wel degelijk.
Een kaart kan natuurlijk geen kwaad, als je weet waar je zit tenminste. Je zit over de weg nooit veel verder dan 20 km van Bouillon.
Hmmm als het van het weekend niet regent ga ik misschien eens zien.Zaterdag 70 zondag 90.

Steven

• 4Bikers Member
Bouillon-GRG
« Reactie #13 Gepost op: 9 augustus 2005 - 20:45 »

mja, de nieuwe (omgekeerde en blauwe) bepijling is.. nieuw he. Dus alle pijltjes op kruispunten in asfalt zijn nog vers, en dat helpt ook bij het rijden van de 'rode richting'. De rode richting is nauwelijks onderhouden, maar ik heb op de 70 geen enkel pijltje gemist (het enige dat ontbrak heb ik zelf terug aan een boom gesjord, op een 3-splitsing)

Parkoers ligt er goed bij. Foto's van de 70km op http://mtbtoerkes.fotopic.net/c645103.html van zondag 7 aug.

btw, gefotografeerd met GSM...  :huh:
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2005 - 20:50 door Steven »

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Bouillon-GRG
« Reactie #14 Gepost op: 7 oktober 2005 - 12:32 »
In het weekend van elf november hebben we een huisje afgehuurd in Noirefontaine.  Als het weer niet al te slecht is, staan de routes van Bouillon en Pauliseul op het programma.  We zullen beginnen met Bouillon en dan wel bekijken wat er nog bijkomt.
Heeft er iemand enig idee hoe het parcours er in de "late herfst" bijligt.  Hopelijk wordt er niet alles afgesloten voor de jacht want anders zit ik met een probleem.

In ieder geval, moesten jullie info hebben over deze routes en eventueel nog andere spielerijen in deze omgeving, laat het me weten.

Edit 13 oktober
Ik heb ondertussen ook eens op tinternet gesurft en een maileke gestuurt naar het "Maison du tourisme". 
Zij stuurde me dit overzicht door http://home.scarlet.be/~damit/Battues-2005%20Bouillon.doc en nog een kaartje erbij om te verduidelijken waar welk lot is; http://home.scarlet.be/~damit/carte%20Bouillon%202005.tif.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2005 - 20:23 door d@Mit »

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Bouillon-GRG
« Reactie #15 Gepost op: 6 juni 2006 - 15:02 »
maandag 05-06 de rode (90km) van Bouillon gaan rijden. Wel een klein slecht stukje afgesneden waardoor zo'n 77,5km op de teller.

Vertrokken aan "Moulin de la Falize" en zo direct het parkoers opgereden.
Bepijling was soms maar miniem, gelukkig hadden we onze gids bij die het parkoers min of meer kent.  Door het slechte weer van de voorbije weken maanden liggen er hier en daar wel wat bomen over de paadjes of zijn er langs de Semois stukken pad gewoon weg, overstroomd dus.  We hebben er ook een klein, slecht stukje uitgelaten en zo uitgekomen op 77,5km.  Voor de rest zijn ze ook nog wat aan 't werken in den bos, dus enkele paadjes zijn door de tractors wel kapotgereden.

Middagmaal genuttigd in Poupehan, lekkere spaghetti aldaar.

:cool:

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Bouillon-GRG
« Reactie #16 Gepost op: 6 april 2007 - 08:22 »
Iemand een idee van de staat van het parkoers voor de moment?

:cool:

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Bouillon-GRG
« Reactie #17 Gepost op: 7 april 2007 - 20:37 »
Iemand een idee van de staat van het parkoers voor de moment?

antwoord aan mezelf van mezelf  :ohmygod:

Als ge kunt kiezen tussen Bouillon en de RVV is mijn keuze zeer snel gemaakt.   Vandaag dus samen met nog 2 Bierkarboys richting Bouillon getrokken om daar de 90km lus te rijden (oude versie). Aangekomen onder een stralende zon, het beloofde en werd een stralende bike-dag.

Parkoers ligt er prima bij, hier en daar wat aflopend water, beetje spettermodder dus, paar beekjes door.  1 stuk was serieus kapotgereden door traktors, dus hier effe stappen langs de kant.  Voor de rest echt zalig rijden.   Zeer weinig volk onderweg tegengekomen.

's middags in Poupehan een spaghetti gegeten op een terraske in 't zonneke.  Uiteindelijk een klein stukje overgeslagen en we hadden net geen 82km op de teller.

Nadien in Bouillon nog een terraske gedaan (inclusief ne goeie pannekoek).

heerlijk  :applaus:
« Laatst bewerkt op: 7 april 2007 - 20:39 door LuckyIron »

Serge

• 4Bikers Member
Bouillon-GRG
« Reactie #18 Gepost op: 12 april 2007 - 16:53 »
Vorige week Houffa, nu Bouillon, met zo een weertje twijfel ik niet teveel.
We gaan voor de 90 km, of de beentjes moetsen zo super aan voelen, dat we mischien voor 110 km gaan.
Laat het weekend maar komen.

Groetjes Serge.

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Bouillon-GRG
« Reactie #19 Gepost op: 14 april 2007 - 22:03 »
Vorige week Houffa, nu Bouillon, met zo een weertje twijfel ik niet teveel.
We gaan voor de 90 km, of de beentjes moetsen zo super aan voelen, dat we mischien voor 110 km gaan.
Laat het weekend maar komen.

Groetjes Serge.

Voila, wijle zijn vandaag naar Bouillon geweest.  Het zijn er slechts een dikke 80km geworden.  Allé slechts, ik heb me goed geamuseerd.  Het was er bangelijk mooi weer en dit leverde enkele mooi plaatjes op.  Waarschijnlijk een beetje te snel gestart, de extreem warme temperatuur (tot 31°C) maakten het een vrij zwaar parcours.  Na een croque'ske op een aangenaam terrasje zijn we via asfalt terug naar Bouillon gebold. Dit was eerst nog 6km klimmen en daarna 6km dalen ... ik had het wel effe gehad.  Het croque'ske lag zwaar op de maag en het beste was er wel stilaan af.  Het terras was na de mega klim en afdaling waarbij je aan place de la croisette (of zoiets) uitkomt.

Foto is genomen op de 90km.  Sebiet dodo'ke doen, het zal deugd doen en morgen de beentjes wat los fietsen.  Meer foto's vind je binnenkort wel op m'n website.