Auteur Topic: Vaste on-road routes in de Ardennen  (gelezen 34071 keer)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: Vaste on-road routes in de Ardennen
« Reactie #60 Gepost op: 15 november 2007 - 19:08 »
ander problemeke van die buissoniere : die eerste klimmen zijn bij momenten verdomd steil, djeezes. de tweede helft van de toer bolt fantastisch goed, is precies altijd naar beneden.

Awel, dat vind ik nu ook net het enigste nadeel van die route.  Ondertussen heb ik hem al een aantal keer gereden maar nog nooit volledig.  Ik neem ongeveer halfweg, na Hamoir(?) een verkorting.  Ik kom dan op een 100km uit.  Het eerste deel is echt lastig qua klimmen, het begint al direct met den eerste of die naar een school of ... het stopt in het begin precies niet.  Naar het einde toe rij je meer tussen weilanden en is het ietwat "golvender".  Best wel een zwaar toereke maar uitgelezen om je lange trainingen te doen.

Ik zie dat wel zitten om eens den Buisonière te rijden maar ik zit in een fietsluwe periode, 'k denk niet dat ik momenteel die route op een fatsoenlijke manier kan uitrijden.  Voor binnen een paar weken misschien?
Als er wordt gereden: ik heb ook wel interesse.  (24/11 gaat echter niet voor mij, wegens een andere rit in Bouillon)

Djambo

• 4Bikers Member
« Reactie #61 Gepost op: 16 november 2007 - 08:30 »
Zeker interesse !!  En zeker op het gemakske, wat souplesse, wat kracht  :D

En indeed de afdalingenin de ardennen in wintertijd zijn soms verradelijk....

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #62 Gepost op: 3 januari 2008 - 20:42 »
Voor wie het nog niet kende: in Wallonië heb je ook de RAVeL.
Dit zijn meestal geasfalteerde spoorlijnen getransformeerd tot fietspad.  Verwacht dus geen massa's hoogtemeters, maar wel rustige autovrije fietspaden (kilometers rechtdoor).

Chris

• 4Bikers Member
    • Chris mtb-page
« Reactie #63 Gepost op: 9 januari 2008 - 19:53 »
ander problemeke van die buissoniere : die eerste klimmen zijn bij momenten verdomd steil, djeezes. de tweede helft van de toer bolt fantastisch goed, is precies altijd naar beneden.

Awel, dat vind ik nu ook net het enigste nadeel van die route.  Ondertussen heb ik hem al een aantal keer gereden maar nog nooit volledig.  Ik neem ongeveer halfweg, na Hamoir(?) een verkorting.  Ik kom dan op een 100km uit.  Het eerste deel is echt lastig qua klimmen, het begint al direct met den eerste of die naar een school of ... het stopt in het begin precies niet.  Naar het einde toe rij je meer tussen weilanden en is het ietwat "golvender".  Best wel een zwaar toereke maar uitgelezen om je lange trainingen te doen.

Ik zie dat wel zitten om eens den Buisonière te rijden maar ik zit in een fietsluwe periode, 'k denk niet dat ik momenteel die route op een fatsoenlijke manier kan uitrijden.  Voor binnen een paar weken misschien?
Als er wordt gereden: ik heb ook wel interesse.  (24/11 gaat echter niet voor mij, wegens een andere rit in Bouillon)

Ik vind de klim naar het kapelleke na de doortocht in Spirmont om dood te gaan...  :037: :037:
"No disc - More risc"

Styria-Alpentour 2003 finisher - GRC 2003 - 2004 finisher - Cape-Epic 2005 finisher - aTAC 2006 finisher

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
« Reactie #64 Gepost op: 9 januari 2008 - 21:09 »
Ik ben altijd content dat we in Hamoir (?) de brug over zijn en linksaf draaien, dan volgt een redelijk lang stuk naast een rivier'ke dat zowat vals-plat is met stukken lichtjes vals naar beneden.  Dan is't zwaarste achter de rug. 

Tom

• 4Bikers Member
« Reactie #65 Gepost op: 20 maart 2008 - 16:31 »
Heeft er ondertussen iemand een mooi gps-bestandje van de 1 of andere interessante onroadroute in d' Ardennen ?? Ik zoek tijdens de paasvakantie voor een paar dagen naar ginder te trekken en zou daarbij graag wat gaan klimkm's gaan malen op het koersveloske.

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #66 Gepost op: 20 maart 2008 - 16:58 »

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Re:Vaste on-road routes in de Ardennen
« Reactie #67 Gepost op: 23 mei 2009 - 11:51 »
Gisteren met Serge de route "Fagnes et Lacs" of "Venn und See" afgekletst.  Ze voorspeelden mooi weer, onze beentjes snakten naar wat klimmen en deze hadden we nog nooit gereden.  's Morgens op het gemakske naar Malmedy gereden (met den otto) en een parkeerplaatske gezocht, dat was niet zo evident want het was er pokke druk.  Uiteindelijk stonden we praktisch op de parking die ook gebruikt wordt binnen enkele weken met RDHF.
De route an sich is qua klimmen niet zo zwaar als bijv. Buissonière of Légendes.   In deze twee zitten vooral na de start enkele kleppers die uw benen wat afsnijden.  Dit is dus hier niet het geval, je start met een klim van pakweg ne kilometer of 8.  Ik heb niet echt goed opgevolgd maar hij duurt wel lang en is nooit echt lastig, je rijdt richting Eupen en je moet dus het plateau op waar les Hautes Fagnes zich bevinden.  Na een lange en leuke afdaling naar Eupen moet je dus terug dat Plateau op ... dit is het minst leuke stuk.  Dit is een betonbaan en die bolt voor gene meter.  Daarna volgen vooral lichtglooiende stukken met af en toe iets stijlere stukken maar grotendeels vlot op te rijden met de grote molen. 
Qua omgeving en natuurpracht is dit echter een bangelijke rit.  Je rijdt ook een stuk in  Duitsland met een haarspeldbochten klim ... één keer een bordje gemist nabij Büllingen, we hadden 130km bij het binnenrijden in Malmedy.

Besluit; dit is en zalig trainingstochtje in een prachtige omgeving!