Auteur Topic: Zadels  (gelezen 33973 keer)

Java

• 4Bikers Member
Zadels
« Gepost op: 21 juli 2005 - 14:37 »
daar mijn huidig zadel sporen van een zeker verleden begint te vertonen is dit item van mijn bike aan vervanging toe
mijn eerder nederige bike een giant terrago heeft nog altijd het origenele zadel
niet sportief en mooi ogend maar wel lekker zittend dus nooit last zelfs niet op eerder langere marathon's

wie weet de ideale oplossing ??????

(geen premie wel een dankwoord)
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2006 - 11:02 door LuckyIron »
Morituri te salutant! Carpe diem!!!!!

Jack77

• 4Bikers Member
zadel
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2005 - 20:03 »
De ideale oplossing is een zadel dat past bij jouw achterste, zitpositie en voorkeur qua comfort. Dus ik vrees dat niemand (anders dan jezelf) die kan aandragen...
.

Filip van Nijlen

• 4Bikers Member
zadel
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2005 - 20:16 »
Ikzelf ben zeer tevreden van de Specialized Alias zadel, die voor Specialized bij Sella Itallia gemaakt word en een open structuur heeft achteraan die zou zorgen voor een betere bloedsomloop in uwen deriere... 
Je kan je aan de hand van een speciaal Saddle fit systeem laten opmeten in de shop om te kiezen uit de drie verschillende maten, voor elke kont wat wils dus... :grin:
Like an arrow on a superbow...

Ivan

• 4Bikers Member
zadel
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2005 - 20:19 »
Ik ken er enkele die uiterst tevreden zijn over hun FIZIK Gobi.
"The Peetfather"

Thierry

• 4Bikers Member
zadel
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2005 - 22:06 »
... voor elke kont wat wils dus... :grin:

Voor mijn kont een Fizik Nisene aub  :grin:
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2005 - 22:09 door Thierry »
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Trevorken

• 4Bikers Member
zadel
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2005 - 06:41 »
Den Bullen heeft mij een Selle San Marco Regal voorgesteld.
Da staat er nu bij mij op, comfort is super, maar de rest  :cry: mottig, mottig en nog eens mottig  en vrij zwaar bovendien :P

Thorgal

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
zadel
« Reactie #6 Gepost op: 24 januari 2006 - 21:38 »
Ik weet zelf nog niet of ik deze nu mooi of lelijk vind????

http://www.4bikers.be/index.php?option=com_content&task=view&id=320&Itemid=9

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
zadel
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2006 - 21:44 »
Is dat niet slijtig voor de koersbroek?
In elk geval wel luchtig  :)

Mr. Wallace

• Marcel
  • 4Bikers Member
    • Mr. Wallace online
zadel
« Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2006 - 21:49 »
Den Bullen heeft mij een Selle San Marco Regal voorgesteld.
Da staat er nu bij mij op, comfort is super, maar de rest  :cry: mottig, mottig en nog eens mottig  en vrij zwaar bovendien :P

Wat is het verschil met een rolls ? Ik denk eraan om er een op mijn koersfiets te zetten voor de lange duurtrainingen.
http://users.skynet.be/fa055571 Een nieuw jaar, een vers paar benen

Trevorken

• 4Bikers Member
zadel
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2006 - 09:43 »
Wat den bullen toen zei zas dat de rolls goed zas onder de 65 kg, en de regal boven da gewicht.

Ondertussen moet ik wel zeggen dat ik die regal enkel maar goed vind op mijnen koersfiets, op de mtb twijfel ik om die eraf te goiien.

Transalp

• 4Bikers Member
    • MTB Trips
zadel
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2006 - 10:56 »
Wat den bullen toen zei zas dat de rolls goed zas onder de 65 kg, en de regal boven da gewicht.

Ondertussen moet ik wel zeggen dat ik die regal enkel maar goed vind op mijnen koersfiets, op de mtb twijfel ik om die eraf te goiien.

Bullen kent maar 2 zadels precies...  (zelf ook ondervonden)

Dutch Biker Leon

• 4Bikers Member
zadel
« Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2006 - 12:59 »
Ik ken er enkele die uiterst tevreden zijn over hun FIZIK Gobi.

Ik heb op mijn Santos zo'n Gobi. Laat ik het zo uitdrukken: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:.

sven

• sven vd
  • 4Bikers Member
zadel
« Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2006 - 18:53 »
Ik vind de Gobi toch nog redelijk hard  >( in combinatie met een nt al te comfortabel zeem. In combinatie met een goed zeem (assos bv) denk ik dat het een ferm zadelken zal zijn :shocked:. Geen wrijving aan de binnenkant van de benen. :hail:

Op mijn andere fiets heb ik een Plateau wat ik een superzadel vind, maar Fizik maakt deze precies nt meer  :toeme:
Iemand ervaring met het Aliante model?
- Goeman Scott Cycling -

Jack77

• 4Bikers Member
zadel
« Reactie #13 Gepost op: 25 januari 2006 - 19:32 »

Bullen kent maar 2 zadels precies...  (zelf ook ondervonden)

Bullen is voor zover ik weet toch wat meer op het wielergebeuren gericht.
.

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
zadel
« Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2006 - 09:23 »
Ik ben momenteel ook op zoek naar een goed zadel dat aan mijn strenge konteisen voldoet.

Ik weet dat het heel persoonlijk is, zo'n zadel, maar misschien toch nog even aan de mensen vragen van welk zadel ze tevreden zijn en van welk niet.

Van die Fizik Gobi heb ik al veel goeds gehoord.
Ook van de SELLE ITALIA FLITE GENUINE GE (deze staat in de aanbieding bij Filip Sport

nog ideetjes voor een veeleisend zitvlak??

:grin:

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
zadel
« Reactie #15 Gepost op: 16 mei 2006 - 09:32 »
zelf zit mijn achterste op een Gobi Wingflex van Fizik, echt super-content van  :applaus:
Ik heb toen ook zitten twijfelen tussen een Selle Italia en een zadel van Fizik, heb beide in mijn pollen gehad: die van Selle leek me iets stijver en harder dan de Gobi, vandaar mijn keuze voor Gobi.
Maar gelijk je zegt: dat is persoonlijk maar sinds ik dit zadel heb, nooit nog last gehad van ne zere derrière   :hail:
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
zadel
« Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2006 - 09:45 »
SDG Bel Air!

Zijn niet de lichtste (al valt het wel nog mee) maar ze zitten echt heel goed.
Na mijn eerste ardennen marathons heb ik meteen mogen zoeken naar een ander zadel. Sids ik met deze rij, nooit geen problemen meer gehad!
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Tinky-Winky

• 4Bikers Member
zadel
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2006 - 09:58 »
Mudbike rij ik ook met die SDG Bel Air
op de poison een SDG Ti-Fly

Beide prima..
LED there be light..

MudHungry

• Peter
  • 4Bikers Member
    • i cavalli! i cavalli!
zadel
« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2006 - 10:55 »
Ik ben momenteel ook op zoek naar een goed zadel dat aan mijn strenge konteisen voldoet.

Ik weet dat het heel persoonlijk is, zo'n zadel, maar misschien toch nog even aan de mensen vragen van welk zadel ze tevreden zijn en van welk niet.

Van die Fizik Gobi heb ik al veel goeds gehoord.
Ook van de SELLE ITALIA FLITE GENUINE GE (deze staat in de aanbieding bij Filip Sport

nog ideetjes voor een veeleisend zitvlak??

:grin:

Ik heb die Flite op m'n wegfiets staan, op de MTB heb ik een SLR XP, op de woon-werker (hardtail met slicks) heb ik een Selle Italia XO Gel. Ik ben meer tevreden van de SLR dan van de Flite moet ik zeggen. Ik weet wel niet in hoeverre uw kont op de mijne lijkt, maar ik heb meer 'comfort' van de SLR dan van de Flite - de Flite vind ik nogal lang en spits, en als je dan graag naar voor kruipt op je zadel is dat wat minder interessant. De XO is wat korter en breder dan de Flite en bevalt me zeer goed qua comfort, en was/is een goede koop voor zijn geld - vind ik persoonlijk...
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2006 - 11:04 door MudHungry »
Caàl e Doss: cavalli celesti

Joe Banana

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2006 - 11:22 »
Hoeveel zadels ik al niet geprobeerd heb.............en telkens last van slapende slurf en/of geirriteerd zitvlak. Zelfs met een Flite met prostaatuitsparing had ik last. Blijkbaar is mijn kont-anatomie zeer gevoelig.
Tijdens de zoveelste zoektocht naar een zadel heb ik dan een Selle Italia SLR XC gekocht............het ziet eruit als een ballenklutser (had er eigenlijk wat schrik van) maar ik heb eigenlijk nog nooit met zo'n goed zadelke gereden, zellfs zonder zeem heb ik geen last.
Dit is voor mij het perfecte zadeltje en meegenomen is dat het slechts 180g weegt.

Greetz,
Joe
Excuses are like asses......everybody has got one