Auteur Topic: Zadels  (gelezen 33923 keer)

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
Zadels
« Reactie #20 Gepost op: 16 mei 2006 - 12:12 »
Ik gaan vandaag bij VE 2 San Marco Regal's kopen se. Vorige week mee gaan testrijden (105km) en ik zat precies in ne leren zetel...
Weegt wel wat mee, maar ik zit liever comfortabel dan 150gr minder balast...

Sorrow

• 4Bikers Member
    • MTB blog
Zadels
« Reactie #21 Gepost op: 16 mei 2006 - 12:41 »
Ik gaan vandaag bij VE 2 San Marco Regal's kopen se. Vorige week mee gaan testrijden (105km) en ik zat precies in ne leren zetel...
Weegt wel wat mee, maar ik zit liever comfortabel dan 150gr minder balast...

ik rij nu een jaar met San Marco Regal, en ik heb geen klagen. Ik voel mij precies ook in mijne leren zetel, het geeft een  hoog confort.
Het zadel ziet er wel niet mooi uit en het is zwaar, maar het poepke mag ook wat hebben he.

Black Phantom

• Eric Gorris
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • http://users.skynet.be/black.phantom/
zadel
« Reactie #22 Gepost op: 16 mei 2006 - 21:19 »
SDG Bel Air!
Om maar te zeggen dat een zadel een persoonlijke keuze is: dit zadel paste mij totaal niet.
Dit is een zadel dat zeer zacht is, maar achteraan ook redelijk breed en bovenaan vrij vlak.
Dat geeft meer wrijvingsoppervlak en ik vind dat minder comfortabeler.

Ik rij met een Selle Italia Flite PCM en een San Marco ERA (een witte  :lipsrsealed:)
Mijn poep is beste maatje geworden met deze Italiaanse makelij.
Lekker slanke zadels die een zitpositie ver vooraan of achteraan moeiteloos in elkaar doen overvloeiën.

Om mijn eerste zin te benadrukken: zo oncomfortabel ik de SDG vond maar door anderen wordt bejubeld, zo tevreden ben ik van de ERA die ik van Nico kocht omdat zijn gat vloekte bij dit zadel.

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Zadels
« Reactie #23 Gepost op: 18 mei 2006 - 15:33 »
'k ga om te beginnen een Fizik Gobi zadelke uittesten (staat momenteel in promotie bij Barracuda Waver, 69€)

laat ons hopen...

:cool:

TJ!

• 4Bikers Member
    • http://users.pandora.be/tj/trekking
Zadels
« Reactie #24 Gepost op: 18 mei 2006 - 20:12 »
'k ga om te beginnen een Fizik Gobi zadelke uittesten (staat momenteel in promotie bij Barracuda Waver, 69€)

laat ons hopen...

En 59,95 bij Van Eyck (wel enkel een zwart...).
...ben ze zelf ook net eentje gaan halen...

2 fast 2 follow

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #25 Gepost op: 18 mei 2006 - 20:15 »
Ik moet de goeie commentaren van de Gobi bijtreden zenne, rij nu al een jaartje met deez zadel en het zit heel goed. Maarja het ene achterste is het andere niet.
Kzou zeggen veel suc6 Lucky dermee
No brain, No Pain

Bengo4B

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #26 Gepost op: 18 mei 2006 - 20:28 »
Ik heb mij ruim 1 jaar geleden een Fisi:k Gobi zadel aangeschaft en was daar heel tevreden mee.
Maar na 10.000 kilometer (en nogal vaak een hogedrukreiniger...) zat er wat sleet op: bedekking losgekomen.
En nu heb ik me een nieuw Gobi-zadel aangeschaft. Maar dat is helaas niet helemaal hetzelfde als het oorspronkelijk zadel, hoe ongelofelijk ik dat ook vind: de oorspronkelijke golvende vorm, het voor de Gobi zo typische 'kuipje' om in te zitten, is nu bijna verdwenen. Wat voor mij het recente Gobi-zadel iets minder aangenaam maakt.

Iegienie

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #27 Gepost op: 19 mei 2006 - 09:46 »
Ik heb mij ruim 1 jaar geleden een Fisi:k Gobi zadel aangeschaft en was daar heel tevreden mee.
Maar na 10.000 kilometer (en nogal vaak een hogedrukreiniger...) zat er wat sleet op: bedekking losgekomen.
En nu heb ik me een nieuw Gobi-zadel aangeschaft. Maar dat is helaas niet helemaal hetzelfde als het oorspronkelijk zadel, hoe ongelofelijk ik dat ook vind: de oorspronkelijke golvende vorm, het voor de Gobi zo typische 'kuipje' om in te zitten, is nu bijna verdwenen. Wat voor mij het recente Gobi-zadel iets minder aangenaam maakt.

ik heb hier nog een gobi zadel liggen, het is al wat gebruikt op de koersfiets, en heeft aan de zijkant ook wat schade. Maar het is zeker en vast nog niet versleten.

Voor 20 euro is het van U... Laat maar iets weten (best pm). Volgende week ben ik er niet, maar de week erna kan ik wel eens langskomen om het te tonen. We spreken dan wel iets af via pm (je bent toch van Leuven he ???).
Team Green : www.team-green.be

Jerommeken

• 4Bikers Member
    • Jerommeken
Zadels
« Reactie #28 Gepost op: 19 mei 2006 - 16:09 »
Hoeveel zadels ik al niet geprobeerd heb.............en telkens last van slapende slurf en/of geirriteerd zitvlak. Zelfs met een Flite met prostaatuitsparing had ik last. Blijkbaar is mijn kont-anatomie zeer gevoelig.
Tijdens de zoveelste zoektocht naar een zadel heb ik dan een Selle Italia SLR XC gekocht............het ziet eruit als een ballenklutser (had er eigenlijk wat schrik van) maar ik heb eigenlijk nog nooit met zo'n goed zadelke gereden, zellfs zonder zeem heb ik geen last.
Dit is voor mij het perfecte zadeltje en meegenomen is dat het slechts 180g weegt.

Greetz,
Joe

Bij mij hetzelfde - had er ook wat schrik van maar ben er wel heel tevreden over. En dat die XC wat modderbestendiger is afwewerkt is ook een groot voordeel.

Ik had hiervoor ook flites staan op 2 van mijn fietsen en op de derde een SLR. Na een tijdje begon mijne frank te vallen dat ik op dat superlicht en "beenhard" SLR zadelke beter zat dan op die zachte en zwaardere Flites.
Op de FSR staat nu ook een SLR XC. Ben benieuwd of ik hier beter zal mee zijn op marathonritjes want in Aischdall kon ik op het eind niet meer blijven zitten op de Flite Ti.
Life is too short to ride bad tracks ...

Adrenaline & endorphine !

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Zadels
« Reactie #29 Gepost op: 22 mei 2006 - 19:31 »
Dit weekend de TT van Spa gereden met mijn nieuw Fizik Gobi zadel, een kleine 50km.

Dit zadel voelt helemaal anders aan dan mijn oud zadel, het is vrij smal waardoor ik minder de druk voelde op mijn gat.
Na de rit ook geen pijn, dus da's al positief  :applaus:

Nu nog de langere ritten afwachten (donderdag LCMT)

Byorka

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #30 Gepost op: 23 mei 2006 - 09:06 »
Ik heb sinds een jaar ook de Gobi van fizik. Geweldig zadel naar mijn mening. Niet de lichtste maar zalig om 100 km op te "butsen"

Flip FSR

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #31 Gepost op: 14 juni 2006 - 08:58 »
Ik heb sinds een jaar ook de Gobi van fizik. Geweldig zadel naar mijn mening. Niet de lichtste maar zalig om 100 km op te "butsen"
Om een ander idee te geven: Ik heb konstant pijn op mijn Gobi, ook na 20 keer anders instellen  :huh:
Ook mijn Assos broek helpt niet  :cry:
Hij vliegt daarom ok dit weekend van de bike. Ik ben volop oop zoek naar een beter alternatief... :ohmygod:

Rikske

• 4Bikers Member
    • Rikskes-site
zadel
« Reactie #32 Gepost op: 14 juni 2006 - 16:47 »
SDG Bel Air!

Zijn niet de lichtste (al valt het wel nog mee) maar ze zitten echt heel goed.
Na mijn eerste ardennen marathons heb ik meteen mogen zoeken naar een ander zadel. Sids ik met deze rij, nooit geen problemen meer gehad!
Geef mij ook maar de SDG Bel Air  :applaus:.

Het eerste dat ik doe als ik een nieuwe bike heb is zo'n SDG Bel Air Titanium gaan halen, bij aankoop van mijn fully vorig jaar heb ik een maand of twee met het standaard zadel (Fizik Nisene Twin Tech) rondgereden en toen ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn achterste en dat zadel nooit goede vrienden zouden worden, dus toch maar vlug een vertrouwde SDG gaan halen.
It's no secret that a conscience can sometimes be a pest
http://users.telenet.be/Rikskes-site/

Jack77

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #33 Gepost op: 14 juni 2006 - 21:21 »
Ook een SDG Bel Air rijder. Een zeer degelijk zadel en bovendien zeer betaalbaar.

Heb de gewone/oude versie wel vervangen door de nieuwe versie, de "RL". Bij een iets meer liggende houding kreeg ik bij de oude last van selectieve "slaapzucht". De nieuwe heeft een lichte uitsparing in het midden. Probleem van de baan.
.

Flip FSR

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #34 Gepost op: 15 juni 2006 - 08:40 »
Waaar verkopen ze zo'n SDG zadels in Limburg?  :ohmygod:

Jack77

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #35 Gepost op: 16 juni 2006 - 10:28 »
Geen idee. Het mijne komt van Barracuda.
.

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #36 Gepost op: 16 juni 2006 - 12:41 »
Geen idee. Het mijne komt van Barracuda.

Mijne ook, en eentje dat k hier van Blackie heb afgekocht  ;)
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Flip FSR

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #37 Gepost op: 17 juni 2006 - 19:58 »
'k Heb sinds eergisteren dit zadel: http://photo.pinkbike.com/photo/885/pbpic885039.jpg
Mannekes, da's ne zetel!!  :o
Mijn kont en edele delen zijn na twee ritten dolgelukkig  :grin: :flower:

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #38 Gepost op: 3 september 2006 - 14:29 »
Vandaag mijn nieuw zadel(Fizik Gobi) eens getest en goedgekeurd.Dit is wel een heel goed comfortabel zadel.Ok,nog maar een tochtje van 75km mee gedaan op de baan maar het voelde goed aan.Hopelijk blijft het zo.
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

2 fast 2 follow

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #39 Gepost op: 3 september 2006 - 19:34 »
@ christmtb
Je zal zeker geen spijt van je aankoop hebben dit is idd een prima zadel. Al is het ene achterwerk het andere niet, ik heb ook een Gobi en ben der zeer kontent van. Zelfs in Clervaux geen last van gehad na de eerste dag.  ;)

Greetz
No brain, No Pain